Glupska daemons

Ciklider från Syd-, Central- och Nordamerika.
Post Reply
User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Glupska daemons

Post by AmirA » 27 Nov 2015, 22:13

Sen ett halvår ungefär går det en liten grupp vf Satanoperca Daemon hos mig. Riktigt trevliga jordätare måste jag säga. Stör inte diskusen alls. Det enda de gör är leta mat :grin:
Inte förrän nu har de börjat färga ut lite lite....
Blir intressant att se hur mycket färg man kan klämma ur dessa :crasy:

http://www.youtube.com/watch?v=eodty9_NZ7s
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

User avatar
Lisette
NDS Member
NDS Member
Posts: 54
Joined: 13 Nov 2015, 23:03
Real Name: Lisette

Re: Glupska daemons

Post by Lisette » 29 Nov 2015, 23:02

Vilken läcker färg den börjar få! Hur stora blir dessa?

Skickat från min D6603 via Tapatalk

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Glupska daemons

Post by AmirA » 29 Nov 2015, 23:24

Jag hoppas ju på mycket mer färger, men faktiskt så blir det mer och mer färg för var dag.
Jag är inte hundra på hur stora de blir, det jag har hört är allt ifrån 20-30 cm.
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Glupska daemons

Post by AmirA » 29 Nov 2015, 23:40

Gör man en bildsökning på google så får man upp den här bilden tex. Så än har jag nog mycket färger kvar att klämma ur dem. Fantastiskt fina blir de.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

User avatar
Perlan
Moderator
Moderator
Posts: 1839
Joined: 26 Jul 2012, 15:30
Real Name: Michael Perlborn
Location: ystad

Re: Glupska daemons

Post by Perlan » 30 Nov 2015, 22:13

AmirA wrote:Gör man en bildsökning på google så får man upp den här bilden tex. Så än har jag nog mycket färger kvar att klämma ur dem. Fantastiskt fina blir de.

Riktigt tuffa, påminner om chicla :heart5:

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Glupska daemons

Post by kaj.p » 30 Nov 2015, 22:17

Har också ett stimm :tumme2:

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Glupska daemons

Post by AmirA » 30 Nov 2015, 22:19

kaj.p wrote:Har också ett stimm :tumme2:
Jag såg det :heart5:
Innan man skaffade dessa var det många som varnade för att de skulle va för stora och aggressiva, och inte alls kompatibla med diskus. Men icke icke. De är så fredliga en fisk kan bli. De fick till och med stryk av fjärilcikliderna :garv:
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Glupska daemons

Post by AmirA » 01 Dec 2015, 23:59

Nu har dessa två stått här ett bra tag och jagat bort de andra, och dessutom har jag sett dem gräva rätt mycket. Hoppas verkligen inte på lek :pray:
En av anledningarna till varför jag skaffade Daemon var just för att jag läste att de var svårlekta. Och i min värld blir det en pissig stämning så fort några bestämt sig för att leka :stickh:

http://www.youtube.com/watch?v=tpSLfuHZ58s
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

Post Reply

Return to “Övriga Amerikanska ciklider”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests