Susannas blogg

Post Reply
User avatar
Dizkuz
Posts: 3179
Joined: 24 Nov 2007, 01:16
Real Name: Danne Aberg
Location: stockholm

Re: Susannas blogg

Post by Dizkuz » 16 Sep 2009, 22:56

Snygga bilder på småttingarna :hug1:

Lite apropå fråga som jag kom på från moppe bloggen...
Har ni lyckats få nån avkomma från venezuela black corydoras?
No end to Karma, so we should be very careful about our actions
Poff!

User avatar
Susanna
Posts: 2649
Joined: 05 Mar 2008, 19:35
Real Name: Susanna Klys
Location: Älvängen

Re: Susannas blogg

Post by Susanna » 16 Sep 2009, 23:19

Dizkuz wrote:Snygga bilder på småttingarna :hug1:

Lite apropå fråga som jag kom på från moppe bloggen...
Har ni lyckats få nån avkomma från venezuela black corydoras?
Ja, dom la rom några ggr o ett par överlevde det verkar som rommen inte blev riktigt befruktad eller så. Dom har dock fått flytta till en kompis nu. :smile:
"Man ska inte kasta bäver i trähus"

User avatar
Susanna
Posts: 2649
Joined: 05 Mar 2008, 19:35
Real Name: Susanna Klys
Location: Älvängen

Re: Susannas blogg

Post by Susanna » 21 Sep 2009, 13:41

***SNÖRVEL***.....j-vlans förkyldningar o skit så här års...... :madgreen: ....

MEN...något som jag faktiskt är glad över. Jag har ju haft problem med mina händer och fötter i 5 års tid...stora sprickor som blöder....fotsulorna i somras :omg: ...jag trodde dom skulle döda mig eller nått. Kunde knappt gå där ett tag. När jag sovit en natt o skulle upp på fötterna så sprack dessa djupa sprickor upp igen.

Man blev ståendes hållandes i väggar o dylikt o tänkte det här kan inte vara sant! Jag tål ändå en hel del smärta.

Så tog man på sig sina fula foppaskor (det ända man kunde ha typ för lite avlastning)...så kände man hur det plötsligt blev blött i skorna typ...klibb klibb....tittade efter så blödde mer eller mindre hela fotsulan ifrån alla sår. Helt sjukt. :roll: :|

Så min sommar har bestått av värk...och en hel del håglöshet får man säga.

Det är ju inte så att man skyltar med det här inte så vackert på något vis men jag kände mig tvungen att ändå visa min far eftersom vi var på semester tillsammans så han förstod varför jag gick som jag hade skitit på mig :garv:

MEN HERRE GUD...så kan du inte gåååååå.....o hans blick en gnutta chockad.

Men har man gått igenom hela sjukvårds svängen med tester hit o dit inget fel på mig, inga allergier, inget. SÅ ta lite kortisonsalvor o åk hem. Till slut sa dom vi kan inget göra för dig mer. HÄPP tack.... :roll:

Så man ville inte gärna gå dit igen...typiskt mig biter hellre ihop.

Jag är ju utbildad undersköterska det var bara o säga upp mig...hur skulle jag kunna jobba som undersköterska med all spritning av händer mm....dragande i lakan med händer som gick sönder....allt gående i korridorer mm mm.

5 år...o jag hade mer eller mindre gett upp hoppet på att jag skulle bli bra. JAg trodde det var något jag skulle få leva med för resten av mitt liv.

Då sätter min man fram en burk på bordet en dag efter jobbet. Här sa han sånna ska vi äta!

Jag älskar fisk men inte min man. Så jag har verkligen inte ätit mycket av det sen vi träffades för nästan 9 år sedan. Det blir på något vis lätt så.

Burken han ställde fram Omega3 kapslar.

Jag började äta dom o märker att efter en så där 4-5 dagar att ...hmmmm mina händer känns så smidiga på något vis. Började inte dom där torra sprickorna försvinna? Funderade en stund o sen tänkte jag fötterna jag har inte ont i dom längre. Visst dom hade inte hunnit läka så värst men smärtan var borta jag går ju faktistk rätt upp ur sängen utan behöva stappla igång. :shys: :confus1:

Så här efter ungefär 3 veckors ätande så är min händer närpå helt läkta mina fötter ser otrolig mycket bättre ut! :hura3:

Jag satte mig genast o gogglade på omega3 o vad det var bra för igentligen (mer än hjärta o kärl) o det visade sig att man kunde få stora problem med huden om man led brist av omega3

Jag vågar knappt säga det högt men jag tror gåtan är knäckt...o plötsligt öppnas nya vägar för mig igen. Jag kan göra allt det där som jag inte kunde när det var som värst. Kanske jag nu kan ta en kurs o bli nagelskulptör?.....heeelt galet! :hura3:

Samtidigt som jag är superglad blir jag o tänka 5 år! 5 hela år har man haft besvär igentligen HELT i onödan. Inte en läkare har frågat du äter du fisk får du i dig omega3 som är så viktigt? Det kan vara så svårt att se det själv när man är mitt upp o det.

Nä man har fått leka läkare själv och provat sig fram.

Det här blev långt...men jag tänkte jag måste skriva. Det kanske finns fler som jag som letar o letar vad för fel det kan vara om man har hudproblem. Ibland är det enklare än man tror....titta lite mer på det enklare lösningarna.

Tjoflöjt

Sanna som skuttar upp på morgonen :hura3:
"Man ska inte kasta bäver i trähus"

User avatar
Dizkuz
Posts: 3179
Joined: 24 Nov 2007, 01:16
Real Name: Danne Aberg
Location: stockholm

Re: Susannas blogg

Post by Dizkuz » 21 Sep 2009, 23:13

Skönt att höra :2tubsup:
No end to Karma, so we should be very careful about our actions
Poff!

User avatar
Susanna
Posts: 2649
Joined: 05 Mar 2008, 19:35
Real Name: Susanna Klys
Location: Älvängen

Re: Susannas blogg

Post by Susanna » 22 Sep 2009, 13:12

Dizkuz wrote:Skönt att höra :2tubsup:
Tack! :hug1: ja, det är helt otroligt skönt....känns som man kan börja leva lite mer på allvar igen :hura3:
"Man ska inte kasta bäver i trähus"

User avatar
Poddan
Posts: 8484
Joined: 24 Nov 2007, 00:31
Real Name: Artur Stensson
Location: Tranås

Re: Susannas blogg

Post by Poddan » 22 Sep 2009, 23:37

5 år innan Klys får en bra ide.
Vilket tålamod du måste ha :wink:

Gött att det e på bättringsvägen.
:-)
[ http://www.ndss.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.l-mal.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.heckel.se" onclick="window.open(this.href);return false; ]

User avatar
Susanna
Posts: 2649
Joined: 05 Mar 2008, 19:35
Real Name: Susanna Klys
Location: Älvängen

Re: Susannas blogg

Post by Susanna » 25 Sep 2009, 16:38

FREDAG god mat god dryck.............tjofaderittan :hura3: :Danne&Poddan: :dancehappy2:
"Man ska inte kasta bäver i trähus"

Post Reply

Return to “Medlemsbloggar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests