Filter

Diskus för nybörjare
Post Reply
alfred.
Posts: 3
Joined: 26 Jan 2013, 21:14
Real Name: Alfred Joelsson

Filter

Post by alfred. » 23 Mar 2014, 01:39

Jag håller på att starta upp ett diskus kar på 540 l. För tillfället har jag ett fluval fx6 men funderar på om och isåfall vad för filter man bör ha. Det jag har funderat på är att gå till hornbach där de har prisgaranti så jag kan visa upp någon sida så att jag får ett eheim billigare. Vad tror ni, Behöver jag köpa ett till filter eller räcker det med det jag har? Tror ni att jag kan visa upp någon tysk sida och få prisgaranti?

User avatar
woodlund
Posts: 177
Joined: 17 Feb 2013, 08:21
Real Name: Björn Skoglund
Location: Bodafors

Re: Filter

Post by woodlund » 23 Mar 2014, 08:02

Det är aldrig fel att ha ett 2.a filter gående i akvariet , dels för att dina fiskar älskar rent vatten men även om olyckan skulle vara framme och ett av dina filter lägger av så har du åtminstone 1 filter som puttrar på .
När det gäller prisgarantin du nämner tror jag inte att den gäller utländska säljare utan enbart svenska försäljare.

User avatar
lofstrog
Posts: 3247
Joined: 03 Jan 2010, 17:17
Real Name: Roger Löfström
Location: Södra Sandby

Filter

Post by lofstrog » 23 Mar 2014, 08:11

För att Hornbach ska tillämpa prisgaranti så krävs det att priset kommer från en svensk butik.

Flodströms brukar ha bra priser på sin hemsida men dålig service.
Exempelvis på Eheim 2075: http://www.akvarieshopen.com/2075-profe ... ---1250-lh" onclick="window.open(this.href);return false;
Detta prismatchar Hornbach och ger dig ytterligare 10% lägre pris än det som Flodströms har.

Post Reply

Return to “Discus för dummies”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests