Läckande Eheim Professional 3

Allt om filter.

Moderator: Styrelse

Dev
Posts: 89
Joined: 26 Mar 2012, 17:41
Real Name: packe
Location: LKPG

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by Dev » 22 Apr 2012, 15:38

Ang Eheim så är det konstruktionsfel dvs att det är reklamation inte garanti. Om man skall vara krass så ska inte kvitto behövas i dessa fall då fabriken har ansvaret att leverera saker som fungerar. Men det kan vara ett helsike o få butiker och liknande att förstå och läsa innantill på reklamationsnämnden. srl nummer säger allt när den är tillverkad vart vilken maskin återförsäljare mm mm mm


Trotts denna serie så är Eheim i toppen men många andra nosar där i toppen:)

Om man tar 10 olika fabrikat så skiljer det ofta inte mycket:)
Bättre en en fisk i vattnet en på mackan

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by AmirA » 22 Apr 2012, 15:42

Intressant Dev. Men om det är reklamation, ska felet då inte påpekas inom 6 månader eller så? :confus1:
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

duccen
Posts: 15
Joined: 15 Apr 2012, 21:09
Real Name: Jörgen Andersson

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by duccen » 22 Apr 2012, 16:35

AmirA wrote:Intressant Dev. Men om det är reklamation, ska felet då inte påpekas inom 6 månader eller så? :confus1:
Upp till 3 år men det kan vara klurigt att bevisa efter så lång tid att det är fel och inte bara pga slitage. I detta fallet har tillverkaren erkänt att det är ett konstruktionsfel. Man kan även läsa på länken att om man köpt en vara på internet är ska säljaren stå för returfrakten vid reklamation. Det är säljaren och inte fabriken som är ansvarig för att laga en felaktig produkt. Säljaren i sin tur ska ta det med sin leverantör. Har man inget kvitto är det svårt att bevisa att varan är köpt för mindre än tre år sedan.http://www.konsumentverket.se/Tema_ehan ... -pa-varan/

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by AmirA » 22 Apr 2012, 17:32

Bra att veta! :tumme2:
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

kullgren
Posts: 54
Joined: 19 Sep 2010, 18:29
Real Name: Simon Kullgren
Location: Halmstad

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by kullgren » 24 Apr 2012, 15:29

Vet inte omvi ska fortsätta reklamationspratet här eller om det passar bättre i någon annan tråd?
Mailade iallafall Eheims support för en vecka sen och har fortfarande inte fått något svar.
Vet inte hur lång tid det brukar ta?
Hade för övrigt ett serienummer som började på 09.

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by AmirA » 24 Apr 2012, 18:27

Jag tog mig friheten att dela tråden och hoppas att detta är OK :tumme2: .
Har själv mailat Eheim och först hamna jag hos Eheims nordamerikanska avdelning. Svar fick jag samma dag. Däremot är det Eheim i Tyskland som har hand om Europa, så ska bli kul att se hur länge det dröjer att få svar.
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

kullgren
Posts: 54
Joined: 19 Sep 2010, 18:29
Real Name: Simon Kullgren
Location: Halmstad

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by kullgren » 24 Apr 2012, 18:55

Snyggt Amir :tumme2:
Jag mailade till support@eheim.com är det sammma som du skrev till?

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by AmirA » 24 Apr 2012, 18:58

Precis den adressen jag maila först Simon. Hamnar då i nordamerika :wink:
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

kullgren
Posts: 54
Joined: 19 Sep 2010, 18:29
Real Name: Simon Kullgren
Location: Halmstad

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by kullgren » 24 Apr 2012, 19:04

Nordamerika är ju inte så dumt, men är ju inte riktigt dit man vill om det är i tyskland reklamationerna sköts.
Har du kvar den tyska adressen? Kännas som att det är lika bra att skriva direkt till dom:)

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by AmirA » 24 Apr 2012, 19:11

Jag fick mitt mail vidarebefordrat så jag är inte säker. När man går in på eheim.de så hittar man support@eheim.de, kanske kan det vara rätt mail? :confus1:
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

Post Reply

Return to “Filter/Filtermedium”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests