Utesluta läckage hur?

Allt om filter.

Moderator: Styrelse

Nemo30
Posts: 277
Joined: 29 Dec 2012, 19:28

Re: Utesluta läckage hur?

Post by Nemo30 » 25 Dec 2013, 17:05

Okej!
Jag kör både med plastback o plugg isåfall.
Tack för svar alla! :tumme2:

Nemo30
Posts: 277
Joined: 29 Dec 2012, 19:28

Re: Utesluta läckage hur?

Post by Nemo30 » 02 Jan 2014, 18:00

Testade ytterfilter under nyårsafton o det läckte som f** ren ut sagt, tur att jag hade den i en back :nothappy: de är bara skicka tillbaka den till pwss..

User avatar
Poddan
Posts: 8484
Joined: 24 Nov 2007, 00:31
Real Name: Artur Stensson
Location: Tranås

Re: Utesluta läckage hur?

Post by Poddan » 02 Jan 2014, 18:05

Kopplat den rätt?
Har aldrig varit med om att ett ytterfilter läckt direkt från början.
Klart det finns måndags exemplar , men det är viktigt att o-ringar (gummi) ligger på rätt plats.
Varifrån läckte filtret?
:-)
[ http://www.ndss.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.l-mal.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.heckel.se" onclick="window.open(this.href);return false; ]

Nemo30
Posts: 277
Joined: 29 Dec 2012, 19:28

Re: Utesluta läckage hur?

Post by Nemo30 » 02 Jan 2014, 20:58

Ja jag fick ju det på en måndag :garv:
Efter o kollat noga så hade dem (tillverkarna) som satt ihop det failat lite, dem hade lyckats få in en plastbit i mellan gummipackningarna :lol: vet dock inte hur dem missat det då man brukar testa dem först innan man säljer dem :confus1:
Så filtret går på test i duschen nu för o kolla om det var plastbitens fel.

User avatar
yohannes
Posts: 378
Joined: 31 Jan 2008, 23:58
Real Name: Johannes Finnman
Location: Linköping

Re: Utesluta läckage hur?

Post by yohannes » 04 Jan 2014, 10:26

Nemo30 wrote:Ja jag fick ju det på en måndag :garv:
Efter o kollat noga så hade dem (tillverkarna) som satt ihop det failat lite, dem hade lyckats få in en plastbit i mellan gummipackningarna :lol: vet dock inte hur dem missat det då man brukar testa dem först innan man säljer dem :confus1:
Så filtret går på test i duschen nu för o kolla om det var plastbitens fel.
Tror inte tillverkare testar sina filter innan de säljer dem. Kanske några premiumpremiumvarianter.

Nemo30
Posts: 277
Joined: 29 Dec 2012, 19:28

Re: Utesluta läckage hur?

Post by Nemo30 » 04 Jan 2014, 17:51

De var plastbiten o lite torkad färg som hade fastnat i gummipackningarna som orsakade läckaget, ska sätta igång filtret imon igen!
Karet går nu med ca 25-30 tetror i för att få igång bakterie kulturen i vatten o filtermedia ( karet går med ett innerfilter i nu )

MVH Gabriel

Nemo30
Posts: 277
Joined: 29 Dec 2012, 19:28

Re: Utesluta läckage hur?

Post by Nemo30 » 04 Jan 2014, 17:53

yohannes wrote:
Nemo30 wrote:Ja jag fick ju det på en måndag :garv:
Efter o kollat noga så hade dem (tillverkarna) som satt ihop det failat lite, dem hade lyckats få in en plastbit i mellan gummipackningarna :lol: vet dock inte hur dem missat det då man brukar testa dem först innan man säljer dem :confus1:
Så filtret går på test i duschen nu för o kolla om det var plastbitens fel.
Tror inte tillverkare testar sina filter innan de säljer dem. Kanske några premiumpremiumvarianter.
Aa ok, fick för mig att man testar grejerna innan det går till försäljning :blush3: sorry

Post Reply

Return to “Filter/Filtermedium”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests