Star of Hope

Any NON discus related discussion and fun
Post Reply
User avatar
Tommy
NDS Member
NDS Member
Posts: 3799
Joined: 25 Nov 2007, 06:02
Real Name: Tommy Holmberg
Location: Stockholm

Star of Hope

Post by Tommy » 14 Nov 2012, 14:08

Hej alla forums vänner.

Star of hope är en organisation som hjälper fattiga barn och familjer utomlands, nu har dom ett julprojekt som innebär att man skall fylla en banan kartong med mat, tex ris, pasta, havregryn, socker, te, tvål mm. Sen lastas alla kartonger i en stor långtradare och sedan körs det ner till Rumänien och Lettland och där delas det ut 1 kartong per familj i fattiga delar.
Detta kan göra så sjukt mycket för en familj och för oss så handlar det inte om mycket pengar alls. Jag var och handlade på willys idag och fyllde upp 2 kartonger för totalt 500 kr.

Kan vi komma upp i 20 kartonger?
Sista datumet för detta är 23 November.

Kolla länken för mer info.

http://www.starofhope.se/stod-oss/ge-en ... paket.html" onclick="window.open(this.href);return false;
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
:guru: :guru: :guru:
Image

User avatar
Tommy
NDS Member
NDS Member
Posts: 3799
Joined: 25 Nov 2007, 06:02
Real Name: Tommy Holmberg
Location: Stockholm

Re: Star of Hope

Post by Tommy » 17 Nov 2012, 22:03

Bump
:guru: :guru: :guru:
Image

Niclas
Posts: 319
Joined: 25 Nov 2007, 18:46
Location: Nacka

Re: Star of Hope

Post by Niclas » 17 Nov 2012, 22:24

Shit mannen som chashar tyska öl glas... :hura3:

Jag har en del mat mm från gotl restaurangen, jag backar upp... pasta torrvaror mm , nu kör vi :hello3:
Yippie aj aj
Fixa 2 lådor
Var ska jag leverera?? :hug1:
/ Niclas

User avatar
Tommy
NDS Member
NDS Member
Posts: 3799
Joined: 25 Nov 2007, 06:02
Real Name: Tommy Holmberg
Location: Stockholm

Re: Star of Hope

Post by Tommy » 18 Nov 2012, 00:40

Tjena Nicklas, grymt att du är på. Det var ett tag sen kul att du hittat tillbaka, har själv haft ett långt uppehåll men har fått igång 8 kar nu. Det är sån jäkla dålig kvalite på dom tyska glasen ,hahaha.

Det är olika insamlingsorter beroende vart man bor i sverige men i stockholm är det se nedan.

STOCKHOLM/HÄGERSTEN
Boktryckarvägen 24
Kontaktperson: Åsa Lindholm
070-449 54 45, 08–562 45 445

Lördagen den 24/11 kl 10-13 kan man lämna sina paket direkt i vår långtradare på Boktryckarvägen 24 i Hägersten!

Kom igen nu ni andra, lite kan ni väll också ge bland alla lyxproblem som vi har, vilken sort diskus ska jag köpa? Hur många skall jag köpa?? Hur stort skall mitt nya kar vara mm.

Tommy 2 Lådor
Nicklas 2 Lådor
:guru: :guru: :guru:
Image

Post Reply

Return to “Off Topic”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest