Akrylglas?

Här delar vi med oss av byggen och lösningar

Moderator: Styrelse

User avatar
SuperAquaMan
NDS Member
NDS Member
Posts: 1203
Joined: 29 Sep 2009, 01:43
Real Name: Fredrick Johansson
Location: Göteborg

Re: Akrylglas?

Post by SuperAquaMan » 29 Mar 2016, 13:06

alen_89 wrote:Jag fick svaret från firman idag. Dom vill ha 11000 för ett kar på nästan 800 liter 2 cm tjock akryl och får det måtsågat:)
Ska se om man kan hitta någon 1000 billigare annars får man ta det. Måste hitta på något att lura käringen med först :garv:
låter som ett helt ok pris :tumme2:
KEEP CALM
AND
KEEP WILD DISCUS

alen_89
Posts: 43
Joined: 29 Nov 2015, 15:44
Real Name: Alen Bilic

Re: Akrylglas?

Post by alen_89 » 29 Mar 2016, 15:33

SuperAquaMan wrote:
alen_89 wrote:Jag fick svaret från firman idag. Dom vill ha 11000 för ett kar på nästan 800 liter 2 cm tjock akryl och får det måtsågat:)
Ska se om man kan hitta någon 1000 billigare annars får man ta det. Måste hitta på något att lura käringen med först :garv:
låter som ett helt ok pris :tumme2:
Vet du någpt om det. Dom skrev att dom rekommenderar gjuten akryl. Är det sånt man ska ha till akvarium:S

User avatar
SuperAquaMan
NDS Member
NDS Member
Posts: 1203
Joined: 29 Sep 2009, 01:43
Real Name: Fredrick Johansson
Location: Göteborg

Re: Akrylglas?

Post by SuperAquaMan » 30 Mar 2016, 01:39

alen_89 wrote:
SuperAquaMan wrote:
alen_89 wrote:Jag fick svaret från firman idag. Dom vill ha 11000 för ett kar på nästan 800 liter 2 cm tjock akryl och får det måtsågat:)
Ska se om man kan hitta någon 1000 billigare annars får man ta det. Måste hitta på något att lura käringen med först :garv:
låter som ett helt ok pris :tumme2:
Vet du någpt om det. Dom skrev att dom rekommenderar gjuten akryl. Är det sånt man ska ha till akvarium:S
Japp det är gjuten akryl du skall ha. Det finns inget annat alternativ direkt. Det finns extruderad akryl men det används nog bara i akvarium med väldigt speciella böjar och formar.
KEEP CALM
AND
KEEP WILD DISCUS

Post Reply

Return to “Gör det själv / DIY”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests