Min resa, sakta men framåt

Prata om all mellan himmel o jord
Post Reply
LouErix
Posts: 16
Joined: 04 Aug 2013, 14:25
Real Name: Louise Erixon
Location: stockholm

Min resa, sakta men framåt

Post by LouErix » 20 Sep 2014, 21:49

Tänkte bara dela med mig om vad jag har varit med om det senaste året lite snabbt :)

Det började för ca 1 år sedan med att jag köpte mitt 140 L akvarium och 10 diskus av Bosse Q på Akvarielagret. Jag startade upp allt hemma och köpte även in pansarmalar. Allt var frid och fröjd så att till och med mina malar la rom, tyvärr blev rommen uppäten. Allt fungerade fint till en helg då jag blev tvungen att flytta och jag inte kunde ta med mig mitt akvarium så det fick flytta ner till mina föräldrar i Östergötland. Flytten gick bra och alla fiskar klarade sig.
Nu var det svåra att leva utan mitt akvarium, det gick bra till en början när jag hade fullt upp och inte hann tänka så mycket på saken. Men nu till sommaren saknade jag verkligen att ha akvarium så att de resulterade att jag köpte ett litet 54 L akvarium som jag stoppade i guppys och fjärilsciklider. Det slutade inte där utan väckte snarare idén om att börja med en liten guppy odling. Efter mycket arbete och letande har jag nu 5 akvarier utöver de med diskusar i. 3 av dom i bruk just nu och resterande 2 i väntan på sin bänk.

Just nu när jag skriver detta så sitter jag framför mitt yngelkar och tittar på när min röda guppyhona ynglar, för tillfället är det 3 små yngel men jag hoppas på fler under natten. Det ser dock inte ut att gå så bra för henne men jag ska avvakta och se vad som händer. Tyckte det var en fin överraskning att komma hem till, då jag varit nere i Östergötland hos mina föräldrar i ett par dagar.

När jag kom ner dit fick jag en CHOCK mitt fina diskuskar var inte alls fint. Det var bara 2 diskusar kvar som jag kunde se under allt lager med alger och sniglar :cry: Det första jag gjorde var att städa hela akvariet och rensa ur all skit och städa pumpen. Därefter åkte jag in och köpte 2 praktbotia för att bli av med alla äckliga sniglar. Blev nöjd med resultatet av städningen och mina diskusar såg genast piggare ut, såg även att alla mina malar överlevt :grin:

Sådär en liten snabb genomgång om min resa :hurra2: // Louise

Post Reply

Return to “Off Topic”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests