Ett första steg

Här informerar vi om vad som kan komma
User avatar
bucket
Posts: 2951
Joined: 25 Nov 2007, 22:49
Real Name: Jakob Svitzer
Location: Malax, Finland
Contact:

Re: Ett första steg

Post by bucket » 12 Dec 2008, 15:49

tofomi wrote:alla har åsikter men är det inte diskusar det ska handla om på forumet

Jo bättre det än kulstötning :hug1:
Image
Image

User avatar
Lillis_71
Posts: 556
Joined: 09 Dec 2007, 13:04
Real Name: Eliseo Gonzalez
Location: Tyresö
Contact:

Re: Ett första steg

Post by Lillis_71 » 12 Dec 2008, 15:52

Pelle wrote:
Lillis_71 wrote:
Andreas Keller wrote:
Mats wrote:NÄÄÄ.Men dom kan ju avgå om det finns någon heder i kroppen.Eller finnes det en grupp 08 som inte vet vad det är.
Mats
Någon får gärna ta min plats. Det är inte kul att få skit hela tiden trots att man jobbar minst 5 timmar i veckan för klubben.
Förresten förstår jag inte vad jag gjort för fel, kanske du kan förklara?!?
Det är ju synd att du får skit av dina medlemmar på dit forum? :notimpressed: för hos oss vår våra moderatorer bara rosor !! :heart5:
Visst grabbar ! :hug1:
Mats är väl knappast den mest frekventa besökaren på NDS så det ska du nog inte tro!!!
Sedan är jag jävligt trött på de få (för just nu är det faktiskt få) som envist menar att man ska välja sida. Förbannade dummheter tycker jag, för varför i helsike ska jag behöva välja sida när jag inte har något emot endera sida. Äntligen börjar det likna något positivt i Discus Sverige så låt bli att rasera den lilla förhoppning om försoning som finns för alla här ute i Sverige som vill ha trevligt med sin hobby. Skapa ett nytt forum där ni kan gnälla och gnabbas bäst ni vill (Gnällochgnabbforum.se är säkert en ledig domän). :stick:
Stå på er alla som vill ha ett försonat Discus Sverige :2tubsup:

Pelle
Bastrad operator from hel.

Det finns redan ett forum !
Frågorna man ställer är inte illa menad utan man vill räta ut dem så att det inte kockar upp igen.
Det är väl en självklar fråga att ställa om forumet skall slås i hopp och det har vi redan fått svar på.
Det finns mycket vi kan ge varan
Men hur stor skillnad kommer det att bli?
Det är vissa personer som har varit i kant med varan men inte resten.
Forumen kommer inte att slås ihop så vad är bråket ??
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
gep
Posts: 1848
Joined: 26 Nov 2007, 21:19
Real Name: göran ekholm
Location: Landfjärden

Re: Ett första steg

Post by gep » 12 Dec 2008, 21:14

Jag har väl rätt att ha en åsikt?? På det här forumet har vi det som en viktig sak, just att få ha en åsikt, jag har inget emot en diskusklubb, kanon, men jag har riktigt stora synpunkter på hur man skapade den och hur det gick till och hur man gjorde det.
Dessutom har jag riktigt stora synpunkter på det sätt man valde att bemöta den kritik man fick redan initialt.

Det är min åsikt, och jag har haft den hela tiden, varit på detta forum och skrivit hela tiden, dom som störs av det har ju alltid möjligheten att "lägg till som ovän" då slipper ni ju läsa det jag skriver.
För åsikter kommer jag nog alltid ha, det är liksom det som är iden med just FORUM att man möts och delar åsikter, erfarenheter och ideer. Alla behöver inte tycka lika, man får tycka olika utan att bli avstängd eller utesluten i allfall här.

User avatar
cf.akvarielagret
Posts: 298
Joined: 30 Nov 2007, 22:44

Re: Ett första steg

Post by cf.akvarielagret » 12 Dec 2008, 22:15

gep wrote:Jag har väl rätt att ha en åsikt?? På det här forumet har vi det som en viktig sak, just att få ha en åsikt, jag har inget emot en diskusklubb, kanon, men jag har riktigt stora synpunkter på hur man skapade den och hur det gick till och hur man gjorde det.
Dessutom har jag riktigt stora synpunkter på det sätt man valde att bemöta den kritik man fick redan initialt.

Det är min åsikt, och jag har haft den hela tiden, varit på detta forum och skrivit hela tiden, dom som störs av det har ju alltid möjligheten att "lägg till som ovän" då slipper ni ju läsa det jag skriver.
För åsikter kommer jag nog alltid ha, det är liksom det som är iden med just FORUM att man möts och delar åsikter, erfarenheter och ideer. Alla behöver inte tycka lika, man får tycka olika utan att bli avstängd eller utesluten i allfall här.
Detta är mitt sista inlägg i denna tråd då den börjar vara typ två negativa personer
1. hur många nya medlemmar blir det med detta inlägg
2. vad lär vi oss om fiskar
3. fan vad du pratar skit om att min fifflande kompanjon då var en hyvens man
skillnaden är att jag har det som en rolig historia att få berätta (alltid är det någon som skrattar)
4. vad vill du ha för att bli nöjd
5.vem har gjort fel säg det så kan vi räta ut frågetecknen
6. vi har försökt lirka o hoppats att du skulle skriva goa saker
7. fan om nu inget hjälper då ger jag upp och hoppas att du lär dig spela golf, skit i oss och skriv inget mer

User avatar
Lillis_71
Posts: 556
Joined: 09 Dec 2007, 13:04
Real Name: Eliseo Gonzalez
Location: Tyresö
Contact:

Re: Ett första steg

Post by Lillis_71 » 12 Dec 2008, 22:28

cf.akvarielagret wrote:
gep wrote:Jag har väl rätt att ha en åsikt?? På det här forumet har vi det som en viktig sak, just att få ha en åsikt, jag har inget emot en diskusklubb, kanon, men jag har riktigt stora synpunkter på hur man skapade den och hur det gick till och hur man gjorde det.
Dessutom har jag riktigt stora synpunkter på det sätt man valde att bemöta den kritik man fick redan initialt.

Det är min åsikt, och jag har haft den hela tiden, varit på detta forum och skrivit hela tiden, dom som störs av det har ju alltid möjligheten att "lägg till som ovän" då slipper ni ju läsa det jag skriver.
För åsikter kommer jag nog alltid ha, det är liksom det som är iden med just FORUM att man möts och delar åsikter, erfarenheter och ideer. Alla behöver inte tycka lika, man får tycka olika utan att bli avstängd eller utesluten i allfall här.
Detta är mitt sista inlägg i denna tråd då den börjar vara typ två negativa personer
1. hur många nya medlemmar blir det med detta inlägg
2. vad lär vi oss om fiskar
3. fan vad du pratar skit om att min fifflande kompanjon då var en hyvens man
skillnaden är att jag har det som en rolig historia att få berätta (alltid är det någon som skrattar)
4. vad vill du ha för att bli nöjd
5.vem har gjort fel säg det så kan vi räta ut frågetecknen
6. vi har försökt lirka o hoppats att du skulle skriva goa saker
7. fan om nu inget hjälper då ger jag upp och hoppas att du lär dig spela golf, skit i oss och skriv inget mer

Christer du har rätt att man skall lösa problem om det finns.
I denna tråd lär vi oss inget om fisk men om vänskap och att försöka förstå varan.
Det kan vara så att någon har blivit riktig sårad och alla sår läker men tar tid. vissa läker aldrig.
Men att spela golf vill jag inte att denna kung skall göra för som du sa själv. han är goo :heart5: och vi vill ha honom här. :hug1:

User avatar
lilljotte
Posts: 1785
Joined: 24 Mar 2008, 13:19
Real Name: Christer Nilsson
Location: Uppsala

Re: Ett första steg

Post by lilljotte » 13 Dec 2008, 01:20

cf.akvarielagret wrote: 7. fan om nu inget hjälper då ger jag upp och hoppas att du lär dig spela golf, skit i oss och skriv inget mer
Jag har lovat mig själv att inte skriva mer om den här saken, men den sista punkten är helt klart riktigt dålig., Låt gep ha sin åsikt den kan ingen ta ifrån honom. men be han fan inte börja spela golf, när det är fisk han kan, och är riktigt duktig på bara för att han har en annan åsikt. Göran tycker som han tycker och det är det ju faktiskt fler som gör, ska dom också börja spela golf ?? bara undrar
Akvarieleasing Stockholms bästa butik

User avatar
gep
Posts: 1848
Joined: 26 Nov 2007, 21:19
Real Name: göran ekholm
Location: Landfjärden

Re: Ett första steg

Post by gep » 13 Dec 2008, 09:18

Re: Mina bilder från Duisburg 2008
av gep 07 okt 2008, 21:34

Att sittade styrelese avgick omedelbart och bad om ursäkt för vad dom gjort, därefter har alla 30 dagar på sig att gå med i NDS och efter 30 dagar har vi nyval av styrelse öppet på båda forumen alla som vill(och har betalt) får ställa upp som kandidater och man röstar! Dom 5 som fått flest röster går till platsval, och alla har chans att sätta sin röst på vem som ska ha respektive post! PÅ detta sätt kommer en helt demokratiskt vald styrelse bildas.

Enkelt demokratisk och den enda chansen som jag ser det att ena sverige, och öppna för någon form av läkningsprocess!

Därtill inte sagt att alla kommer att bli vänner och börja kramas, men jag tror att det kan vara en möjlighet, dessutom kommer det att utkristalliseras vilka som bråkar för hobbyns skull och vilka som bråkar av andra orsaker. Tro mig sker detta ska jag av hela mitt diskushjärta stötta den nya styrelsen även om det blir omval av den sittande!

Du har fått mitt förslag, men den sittande styrelsen är väl livrädda att mista sina mina positioner, därav detta oseriösa sätt, men om det är något ditt företag vill stå bakom inga problem med mig, men jag kommer aldrig stå bakom detta.


Som sagt Christer eftersom du störs av att läsa sanningen gör dig själv en tjänst tryck på knappen" lägg till som ovän" och till er andra om störs ni kan ju göra lika.

Detta forum är och kommer, får jag hoppas vara ett öppet forum där man kan diskutera och för fram olika åsikter, idéer och tankar, är man här får man räkna med det, vill man ha ett censurerat forum där alla tycker lika och inte kritiserar, har åsikter eller fria tankar finns det ju ett sånt oxå.

Nej detta gäller inte bara diskus som någon skrev, det gäller dom fundamentala regler om moral som hela vårat samhälle vilar på, dessutom rör samtalen och diskussionerna på det här forumet så mycket mycket mer än bara diskus.

Jag gillar dig Christer och har stor respect för killar som du, driven påhittig och en kille som vågar, det är väl just därför jag inte förstår hur du kan stödja detta?

User avatar
SuLi
NDS Member
NDS Member
Posts: 334
Joined: 06 Dec 2007, 21:19

Re: Ett första steg

Post by SuLi » 13 Dec 2008, 18:12

Hej!

Jag har hållit på med discus av och till i drygt 35 år och hade en nystart för ett par år sen.
Jag har träffat en del personer på dessa forum och många enbart genom deras inlägg.
Jag har följt debatten (inläggen) om meningsskiljaktligheterna som uppstått. Detvore väl konstigt
om alla hade samma uppfattning, men jag tycker att huvudinlägget låter kanon och jag står helt bakom det.

Jag blir förundrad över att en del återkommer till ruta ett trots att DFS TEAM skriver
"Som ett första steg har vi gemensamt bestämt att vi lägger allt gammalt bakom oss och kör en nystart"
Titta på de ca 30 första inläggen och se hur positivt många ser på beslutet, så varför fortsätta ältra detta.
Förövrigt tycker jag att NDSS styrelse gör ett fantastiskt jobb och med sammarbetet med DFS TEAM blir
det säkert ändå bättre.

MVH
Sune
Image

User avatar
uteanders
NDS Member
NDS Member
Posts: 1302
Joined: 25 Nov 2007, 12:33
Real Name: Anders Nordin
Location: Långsele

Re: Ett första steg

Post by uteanders » 13 Dec 2008, 18:28

SuLi wrote:Hej!

Jag har hållit på med discus av och till i drygt 35 år och hade en nystart för ett par år sen.
Jag har träffat en del personer på dessa forum och många enbart genom deras inlägg.
Jag har följt debatten (inläggen) om meningsskiljaktligheterna som uppstått. Detvore väl konstigt
om alla hade samma uppfattning, men jag tycker att huvudinlägget låter kanon och jag står helt bakom det.

Jag blir förundrad över att en del återkommer till ruta ett trots att DFS TEAM skriver
"Som ett första steg har vi gemensamt bestämt att vi lägger allt gammalt bakom oss och kör en nystart"
Titta på de ca 30 första inläggen och se hur positivt många ser på beslutet, så varför fortsätta ältra detta.
Förövrigt tycker jag att NDSS styrelse gör ett fantastiskt jobb och med sammarbetet med DFS TEAM blir
det säkert ändå bättre.

MVH
Sune
:2tubsup: :hug1: :2tubsup:

Håller med dig Fullt Å fast :2tubsup:
Image

User avatar
yohannes
Posts: 378
Joined: 31 Jan 2008, 23:58
Real Name: Johannes Finnman
Location: Linköping

Re: Ett första steg

Post by yohannes » 13 Dec 2008, 18:49

gep wrote:Re: Mina bilder från Duisburg 2008
av gep 07 okt 2008, 21:34

Att sittade styrelese avgick omedelbart och bad om ursäkt för vad dom gjort, därefter har alla 30 dagar på sig att gå med i NDS och efter 30 dagar har vi nyval av styrelse öppet på båda forumen alla som vill(och har betalt) får ställa upp som kandidater och man röstar! Dom 5 som fått flest röster går till platsval, och alla har chans att sätta sin röst på vem som ska ha respektive post! PÅ detta sätt kommer en helt demokratiskt vald styrelse bildas.

Enkelt demokratisk och den enda chansen som jag ser det att ena sverige, och öppna för någon form av läkningsprocess!

Därtill inte sagt att alla kommer att bli vänner och börja kramas, men jag tror att det kan vara en möjlighet, dessutom kommer det att utkristalliseras vilka som bråkar för hobbyns skull och vilka som bråkar av andra orsaker. Tro mig sker detta ska jag av hela mitt diskushjärta stötta den nya styrelsen även om det blir omval av den sittande!

Du har fått mitt förslag, men den sittande styrelsen är väl livrädda att mista sina mina positioner, därav detta oseriösa sätt, men om det är något ditt företag vill stå bakom inga problem med mig, men jag kommer aldrig stå bakom detta.


Som sagt Christer eftersom du störs av att läsa sanningen gör dig själv en tjänst tryck på knappen" lägg till som ovän" och till er andra om störs ni kan ju göra lika.

Detta forum är och kommer, får jag hoppas vara ett öppet forum där man kan diskutera och för fram olika åsikter, idéer och tankar, är man här får man räkna med det, vill man ha ett censurerat forum där alla tycker lika och inte kritiserar, har åsikter eller fria tankar finns det ju ett sånt oxå.

Nej detta gäller inte bara diskus som någon skrev, det gäller dom fundamentala regler om moral som hela vårat samhälle vilar på, dessutom rör samtalen och diskussionerna på det här forumet så mycket mycket mer än bara diskus.

Jag gillar dig Christer och har stor respect för killar som du, driven påhittig och en kille som vågar, det är väl just därför jag inte förstår hur du kan stödja detta?
Låter bra tycker jag!

Post Reply

Return to “Info”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests