Danne Josefssons NDS Stendker Challenger

Stendker Challenger 25 st tävlande inför championatewt 2014
Tävlingen baseras på att varje anmälde medlem får 12 st Soldi

Moderator: Styrelse

User avatar
Andreas Keller
NDS Member
NDS Member
Posts: 2881
Joined: 27 Nov 2007, 11:41
Real Name: Andreas Keller
Location: Hörby

Re: Danne Josefssons NDS Stendker Challenger

Post by Andreas Keller » 16 Oct 2012, 10:42

danieljosefsson wrote:
Såhär.., men max 256 mb, år 2012...seriöst?
Lätt att vara kaxig när man inte känner till alla fakta :wink: Nu är det inte 256 MB utan 256 kB som är gränsen. Hade vi tillåtit större filer hade forumet behövt oerhört mycket serverutrymme och det är väldigt dyrt. Även trafikkostnaden hade skenat!
Vi har idag 24766 bilder uppladdade, tänk om varje bild hade varit 1 MB stor istället? :wink: Med så stora filer hade forumet blivit väldigt mycket långsammare dessutom.

Så ja, 256 kB är väldigt seriöst. :hug1:
Ebishop - allt för räkor

www.kellers.nu www.ndss.se
Image
"Good judgment comes from experience, and a lot of that comes from bad judgment." - Will Rogers

User avatar
danieljosefsson
Posts: 77
Joined: 30 Sep 2012, 13:20

Re: Danne Josefssons NDS Stendker Challenger

Post by danieljosefsson » 16 Oct 2012, 11:17

Oj, freudiansk felstavning, menar såklart 256 KB...

No har feelings angående storleken, jag förstår, bara jobbigt att spara om bilderna i mindre format, dvs ett tvättäkta Ilandsproblem :Danne&Poddan:
Att vara bitter är som att dricka gift och hoppas att någon annan dör!

User avatar
danieljosefsson
Posts: 77
Joined: 30 Sep 2012, 13:20

Re: Danne Josefssons NDS Stendker Challenger

Post by danieljosefsson » 19 Oct 2012, 15:52

:Danne&Poddan:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Att vara bitter är som att dricka gift och hoppas att någon annan dör!

User avatar
danieljosefsson
Posts: 77
Joined: 30 Sep 2012, 13:20

Re: Danne Josefssons NDS Stendker Challenger

Post by danieljosefsson » 19 Oct 2012, 15:55

"droppfilter"....knappt nån vattenrörelse men skickar runt totalt 2800 liter/timme...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Att vara bitter är som att dricka gift och hoppas att någon annan dör!

User avatar
danieljosefsson
Posts: 77
Joined: 30 Sep 2012, 13:20

Re: Danne Josefssons NDS Stendker Challenger

Post by danieljosefsson » 19 Oct 2012, 22:07

Koppat och klart!! Ser bra ut än så länge...
Luleå vann ju dessutom :Danne&Poddan:

Tusen tack för fantastiskt jobb!
Tack Alex för "kurirjobbet" Du var väl värd räkmackan och "drickan" !

Imorgon börjar vansinnet på riktigt!
Att vara bitter är som att dricka gift och hoppas att någon annan dör!

User avatar
danieljosefsson
Posts: 77
Joined: 30 Sep 2012, 13:20

Re: Danne Josefssons NDS Stendker Challenger

Post by danieljosefsson » 22 Oct 2012, 14:14

Nu äter dom som små bulemiker :hura3:
Bara mix iofs, men har smakat på torrfoder, slängde dit en foderautomat med minimal dosering, samt har börjat med lite vattenbyten!!

Djävlar vad pigga och glada dom är!! kan ju nada om discus men detta måste ju vara kanonkvalitét!?
Att vara bitter är som att dricka gift och hoppas att någon annan dör!

User avatar
danieljosefsson
Posts: 77
Joined: 30 Sep 2012, 13:20

Re: Danne Josefssons NDS Stendker Challenger

Post by danieljosefsson » 24 Oct 2012, 13:23

Kanske på sin plats med en lite självpresentation :smile:

Lulebo från start, 42 år och inbiten akvarist tills jag blev inbiten äkta man för ett antal år sedan, dvs detta med akvarium vilade i bra många år medan man skaffade sig 3 barn, villa, volvo etc..

Officer (major i flygvapnet) till yrket och reser därmed en hel del, vilket gynnar hobbyn en hel del.

Efter att nyförälskelsen lagt sig något och spyatorkandet efter kidsen avtagit något, lyckades jag övertala min kära fru att införskaffa ett RIO180 (btw samma kar som discusen går i idag) och det blev som det blir...

En av grabbarna har svår astma som vi misstänkte berodde på fiskmat eller mögel kring karen (då var det ett rio 400 som tillkommit...), så jag flyttade allt till lokalen som alex och 5 andra grabbar just startade upp, kändes skitkul och numera har jag 670, 540, 363, 180, samt 3*105 liter i lokalen. Grabbens astma var oförändrad, så vad den beror på är fortfarande oklart.

Fiskmässigt har det varit mycket rovfisk, med framförallt dats som präglat nycombacken, efter ett malawirejs initialt.
Men efter en del intryck från akvaristergruppen på fb och dårarna i lokalen så svänger det så sakta...nu är det nog SA framförallt, men skulle inte förvåna om det blir en sväng CA med vad det lider, diskuserfarenheten är ringa men jag har provat tidigare.....älskar att tävla dock så kunde inte låta bli! Dessutom växer intresset exponentiellt för aquascape och där passar ju detta bra!
Köpte ett 960 på tradera som hämtas snart så en utveckling blir det!
Har fått färdtillstånd till att bygga om garaget till delvis lokal, så en del kar kommer nog hem vad det lider.

Generellt i tävlingen kommer jag se på Alex och göra tvärtom, har ju dessutom tillgång till hans kar, så vi får se hur många fiskar han får med till championatet :garv:

En enkel människa med ett stort hjärta, som gillar att munhuggas och är helt mottaglig för kritik och älskar feedback är den korta förklaringen av hur jag är, dessutom smart, snygg och ödmjuk med grym självkännedom...eller?

kul att få vara med!!
Att vara bitter är som att dricka gift och hoppas att någon annan dör!

User avatar
tesselituss
Posts: 1247
Joined: 26 Aug 2011, 23:26
Real Name: Therese Helg
Location: Borås
Contact:

Re: Danne Josefssons NDS Stendker Challenger

Post by tesselituss » 24 Oct 2012, 13:27

Ang storlek på bilaga så är de väl för att minska ner storlek på webhotellet. Det har fått uppgraderas en hel del. Och gissar att skulle vi få in mer betalande medlemmar hade nog de varit större möjligheter med att ha högre gräns!
http://tessdiskus.weebly.com" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
danieljosefsson
Posts: 77
Joined: 30 Sep 2012, 13:20

Re: Danne Josefssons NDS Stendker Challenger

Post by danieljosefsson » 01 Nov 2012, 19:37

Det går bra nu :Danne&Poddan:
Att vara bitter är som att dricka gift och hoppas att någon annan dör!

User avatar
Poddan
Posts: 8484
Joined: 24 Nov 2007, 00:31
Real Name: Artur Stensson
Location: Tranås

Re: Danne Josefssons NDS Stendker Challenger

Post by Poddan » 01 Nov 2012, 19:43

Är dina oxå 9 cm?
:-)
[ http://www.ndss.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.l-mal.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.heckel.se" onclick="window.open(this.href);return false; ]

Post Reply

Return to “NDS Stendker Challenger”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests