Avrapportering februari

Stendker Challenger 25 st tävlande inför championatewt 2014
Tävlingen baseras på att varje anmälde medlem får 12 st Soldi

Moderator: Styrelse

Post Reply
User avatar
Nilla
Posts: 187
Joined: 13 Sep 2012, 19:17
Real Name: Gunilla Johansson
Location: Rimbo

Avrapportering februari

Post by Nilla » 28 Feb 2014, 18:08

Jag hittar ingen färdig tråd? Ska vi inte rapportera den här månaden?
Eftersom vi kämpat här på förmiddagen med att fota och även tagit en film, så lägger jag upp lite ändå. Ni måste ju inte plåga er igenom allt om ni inte vill.

När vi var på årsmötet, som för övrigt var en rolig upplevelse, köpte jag en flaska medicin som jag haft i. Men det har inte hjälpt någonting. De ser fortfarande bedrövliga ut med spretande gälar och en massa hål i huvudet. Det kommer att kännas pinsamt att ställa ut dem till allmän åskådning. Men har man gett sig in i leken...
De lever åtminstone och dessutom äter de väldigt bra. Dags att köpa mer mat igen. De äter mig ur huset. Nej förresten, de ligger i lä. Jag behövde inte köpa någon ny doppvärmare i alla fall eftersom Lasse var snäll och slängde åt mig ett par som låg och skräpade. Jag hade ju lyckats förstöra två stycken på två dagar precis innan årsmötet. Nu slog jag sönder en till häromdagen. Den krockade med glasrutan när jag städade. Hellre doppvärmaren än rutan, men nu får jag skärpa mig.
Jag har provat ett nytt foder. D 50+ blev godkänt av fishisarna. Jag har inte smakat på det själv (som Bosse säkert skulle ha gjort), men jag gillar foder som inte skräpar ner.
Flytten till stora har inte blivit av än. Där går nu mina nya små L 333 som jag köpte av Drd här på forumet och hade med mig hem från årsmötet. Tack Kaj förresten, för den proffsiga ompackningen. De klarade resan galant. De är inte helt lätta att skåda då de gärna gömmer sig men jag tror att de mår bra. De har lite sällskap av några corrysar. Lugnet före stormen, snart kommer hela stendker ligan. Vi ska bara klara av mässan först.
Vi har bokat hotellpaketet och jag ser fram emot att få se en massa coola fiskar och att få träffa en massa härliga fisknördar igen. Anders kommer att ta med sig kameran och föreviga allt.

Pata frågade om jag inte hade kolfiltrering, men nej, De får bara vanligt kranvatten.



Filmsnutt från en lite annorlunda vy. Fiskarna fick filma.
http://www.youtube.com/watch?v=17Bnw9cT ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;



Närbilder på de fyra utvalda som får åka till Malmö och träffa kompisar.
28022014-DSC_0589.jpg
28022014-DSC_0657.jpg
28022014-DSC_0634.jpg
28022014-DSC_0619.jpg
28022014-DSC_0605.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Bosse
Styrelse
Styrelse
Posts: 2230
Joined: 25 Nov 2007, 11:06
Real Name: Bosse Quiding
Location: Saltsjö-Boo

Re: Avrapportering februari

Post by Bosse » 28 Feb 2014, 18:55

snyggt jobbat Nilla.
Trevlig helg!

Lasse Omfors
Styrelse
Styrelse
Posts: 1435
Joined: 13 Apr 2008, 00:17
Real Name: Lasse Omfors

Re: Avrapportering februari

Post by Lasse Omfors » 28 Feb 2014, 19:33

Härligt jobb. "Revisorn" :wink1:

User avatar
silent
NDS Member
NDS Member
Posts: 1104
Joined: 24 Apr 2009, 22:34
Real Name: wille
Location: Linköping

Re: Avrapportering februari

Post by silent » 28 Feb 2014, 23:34

Undrar om det var förra månaden som var sista rapporteringsmånad, men jag rapporterar väl som vanligt. Alla lever bajsar och äter fast växer inte nämnvärt. Ninnies Ocean Blue /green är större än Stendker diskusen fastän de var mindre när jag fick dem. De får samma omvårdnad som mina andra diskus. Men stendkerdiskusen växer inte bara dåligt utan ojämnt oxå.
Nåväl här en bild
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hälsningar Silent
Sent from my Xpc with Firefox!

Post Reply

Return to “NDS Stendker Challenger”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests