Avrapportening December

Stendker Challenger 25 st tävlande inför championatewt 2014
Tävlingen baseras på att varje anmälde medlem får 12 st Soldi

Moderator: Styrelse

User avatar
silent
NDS Member
NDS Member
Posts: 1104
Joined: 24 Apr 2009, 22:34
Real Name: wille
Location: Linköping

Re: Avrapportening December

Post by silent » 31 Dec 2013, 13:51

Så kommer den sista rapporten och bilder för i år! Alla lever , äter, skiter normalt. Den enda smolk i bägaren är att det fortfarande finns dvärgar, som förmodligen inte blir stora som sina kullsyskon! Undrar vad det beror på. Matar med frysfoder, räkmix samt torrfoder som NLS Diskus formula och D50 Plus. När jag gör räkmix så får de några musslor att tugga på!
Ibland får de levande om jag har.
Skitiga rutor är ett plus!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hälsningar Silent
Sent from my Xpc with Firefox!

User avatar
Bosse
Styrelse
Styrelse
Posts: 2230
Joined: 25 Nov 2007, 11:06
Real Name: Bosse Quiding
Location: Saltsjö-Boo

Re: Avrapportening December

Post by Bosse » 31 Dec 2013, 14:26

Levande musslor? Var hittar du dem?

User avatar
Nilla
Posts: 187
Joined: 13 Sep 2012, 19:17
Real Name: Gunilla Johansson
Location: Rimbo

Re: Avrapportening December

Post by Nilla » 31 Dec 2013, 15:44

Skulle jag ha avrapporterat 1 gång utan bild? När har jag missat det? Jag har ju alltid haft bild eller film med i mina rapporter. En gång var det visserligen bara en länk till en film men det räknas väl.

Jag läste reglerna och blev lite förvånad. Där står att vi ska rapportera minst två gånger per månad. Det har väl ingen av oss gjort.

Tråkigt att inte Daniel Josefsson är med längre. Jag är väldigt nyfiken på vad han fick för sina. Inte för att jag funderar på att sälja, bara skoj att veta hur mycket de är värda. Nu kanske inte mina är lika stora och fina men ändå…

Ville fota dem en och en på 12 bilder och göra en kalender men det var lättare sagt än gjort. Jag har några som poserar villigt medan andra bara slinker bakom. Lyckades på något vis sätta ISO på 1200 så jag fick kasta de flesta. Ni får en bild.

De går fortfarande kvar i 275 liters akvariet och har det lite trångt. 375:an är helt färdigt, förutom vattenbytessystemet, men jag har inte haft automatisk vattenpåfyllning i något akvarium sedan i somras och det funkar bra ändå. Jag har köpt 5 corydoras Venezuelan Black som ser väldigt ensamma ut i 375 liter. De kommer förhoppningsvis att få sällskap av 5 små L333 som jag vill få med mig hem från årsmötet. Kanske slipper jag lite av städningen sen. Å andra sidan blir det fler som skiter och sliter på vattnet. Fast jag vill också hellre ha lite mer bajs än en massa alger och gammal mat. Inte för att det blir så mycket gammal mat, mina kastar sig över allt. Nja, inte Tetra pro colour, röda flingor med gul mitt. De skulle vara goda men ratades av mina i alla fall. Men flingorna kanske var gamla, jag hittade inget datum på burken så jag trugade inte.
De får ca 10 gram Stendkers frysta oxhjärta var eller varannan dag. Granulat från automat som snurrar fyra gånger per dag. Inget julbord och inte något julgodis heller. Det skulle de behövt. Jag tycker att de ser väldigt små ut när jag jämför med andras bjässar. Anders föreslog att vi skulle hiva upp en och mäta igen. Men är det verkligen schyst. Tänk att behöva ligga på en tumstock och bli fotad, sedan utlagd på internet. Jag skulle känna mig en aning obekväm i den situationen. Men så har ju jag ätit både julbord och en massa julgodis.
Gott nytt år :newyear1: :newyear2:
Störst och blomma.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
silent
NDS Member
NDS Member
Posts: 1104
Joined: 24 Apr 2009, 22:34
Real Name: wille
Location: Linköping

Re: Avrapportening December

Post by silent » 31 Dec 2013, 15:58

Bosse wrote:Levande musslor? Var hittar du dem?
Finns i fiskdisken på Maxi eller i fiskaffären. Tycker de sprattlar när jag sköljer dem! :hura3:
Hälsningar Silent
Sent from my Xpc with Firefox!

User avatar
Poddan
Posts: 8484
Joined: 24 Nov 2007, 00:31
Real Name: Artur Stensson
Location: Tranås

Re: Avrapportening December

Post by Poddan » 01 Jan 2014, 02:07

Har haft 1 dag då de vägrat äta, men ett par stora vb på raken fick igång dem igen.

Rummet i källaren är i det närmaste helt färdigt så när på belysning över 2 kar ( som ej är igång)
Är enormt imponerad över kvaliteten över stendkers fisk.
Hade det varit fisk från MY så undrar jag hur många so hade strykit med i våra kar.

Fisken får sina vb,och mat 3-4 gånger / dag.
Inte långt kvar i tävlingen nu.


Här kommer inte en så smickrande nattbild.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
:-)
[ http://www.ndss.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.l-mal.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.heckel.se" onclick="window.open(this.href);return false; ]

User avatar
silent
NDS Member
NDS Member
Posts: 1104
Joined: 24 Apr 2009, 22:34
Real Name: wille
Location: Linköping

Re: Avrapportening December

Post by silent » 01 Jan 2014, 12:16

Borde inte skylten "Stendker challenge" tas ner för de som inte längre är kvar?
Hälsningar Silent
Sent from my Xpc with Firefox!

User avatar
taggmakrill
Posts: 58
Joined: 03 Jan 2012, 14:35
Real Name: Peter Jarring
Location: Höganäs

Avrapportening December

Post by taggmakrill » 01 Jan 2014, 14:13

Har tyvärr missat rapporteringen denna gång och eftersom jag har en varning för försenad rapport sen innan får jag tacka för mig.
Får ställa dit en lekkon nu för att se om man kan få ut några fina par istället.
Gott nytt år alla.

User avatar
danieljosefsson
Posts: 77
Joined: 30 Sep 2012, 13:20

Avrapportening December

Post by danieljosefsson » 01 Jan 2014, 18:25

taggmakrill wrote:Har tyvärr missat rapporteringen denna gång och eftersom jag har en varning för försenad rapport sen innan får jag tacka för mig.
Får ställa dit en lekkon nu för att se om man kan få ut några fina par istället.
Gott nytt år alla.
Äh, glöm uteslutning:)
Några måste ni ju vara och tävla :)
Att vara bitter är som att dricka gift och hoppas att någon annan dör!

jörgen n
NDS Member
NDS Member
Posts: 252
Joined: 13 Mar 2011, 21:02
Real Name: jörgen nilsson
Location: Ullared

Re: Avrapportening December

Post by jörgen n » 01 Jan 2014, 19:51

Poddan wrote:Har haft 1 dag då de vägrat äta, men ett par stora vb på raken fick igång dem igen.

Rummet i källaren är i det närmaste helt färdigt så när på belysning över 2 kar ( som ej är igång)
Är enormt imponerad över kvaliteten över stendkers fisk.
Hade det varit fisk från MY så undrar jag hur många so hade strykit med i våra kar.

Fisken får sina vb,och mat 3-4 gånger / dag.
Inte långt kvar i tävlingen nu.


Här kommer inte en så smickrande nattbild.
Sen rapportering poddan, nu får du varna dig själv. :stick:

User avatar
Poddan
Posts: 8484
Joined: 24 Nov 2007, 00:31
Real Name: Artur Stensson
Location: Tranås

Re: Avrapportening December

Post by Poddan » 01 Jan 2014, 20:00

Absolut, tråden är dock öppen tills tävlingsledningen stänger den.
En månad då folk reser en hel del är den alltid öppen ett extra dagar.
:-)
[ http://www.ndss.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.l-mal.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.heckel.se" onclick="window.open(this.href);return false; ]

Post Reply

Return to “NDS Stendker Challenger”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests