Avrapportering September

Stendker Challenger 25 st tävlande inför championatewt 2014
Tävlingen baseras på att varje anmälde medlem får 12 st Soldi

Moderator: Styrelse

User avatar
yohannes
Posts: 378
Joined: 31 Jan 2008, 23:58
Real Name: Johannes Finnman
Location: Linköping

Re: Avrapportering September

Post by yohannes » 30 Sep 2013, 01:14

Nilla wrote:JAG BLIR SÅÅ TRÖTT!!! :nothappy:
Har hållit på hela morgonen med att lägga in en filmsnutt men det bara jävlas så nu skiter jag i filmhelvetet. Förlåt men jag har verkligen inte tålamod med datorn. Det är svårt nog med att få dem att fastna på film i kameran. Min man har ju köpt en värstingkamera så det är en hel vetenskap med inställningar hit och dit. Lyckades i alla fall med konststycket att få dem på film och få in filmen på datorn. Den blev till och med hyfsat bra men tyvärr får ni inte se den för jag suger på teknik. Vet inte hur jag lyckades ladda upp filmen förra gången. :dontknow:

Jag tycker i alla fall att mina fiskar är jättefina. Fast när jag jämför med andra så inser jag att mina är pyttesmå. De har nog stannat i växten. Slåss gör de också, hela tiden. Helst skulle de väl behöva byta upp sig och få lite fler liter att röra sig på. Har dem fortfarande i 275 liter. Ett välvt 375 står tomt och dammar igen men jag behöver fixa till ett underrede av något slag. Det hade jag kunnat börja med i går om jag inte hade åkt på auktion. Eftersom jag valde auktionen så har det nu blivit ännu lite trängre eftersom jag nu har stoppat ner en rot med växter på och några långa rankor spikblad som de måste väja för. Snyggt tycker jag sen får ni tycka vad ni vill.
Spretiga gälar är mitt största bekymmer. Stripe har alltid haft en gäle som inte vill stängas ordentligt men nu har fler fått det problemet. Byta mycket vatten brukar ni väl råda till? Det är precis vad jag ska göra nu. Mycket mer givande än att bråka med datorn.
Jo, just det. Jag var också intresserad av att veta när våra fiskar föddes och försökte fråga i tråden Ask stendker.
Kaj berättade att de var 2-3 månader när han plockade upp dem i oktober 2012.

Ha, skam den som ger sig . Till slut fick jag till det.
https://www.youtube.com/watch?v=X57XbGGqr3o" onclick="window.open(this.href);return false;
Vad är det som ger så små fina bubblor? :tumme2:

User avatar
danieljosefsson
Posts: 77
Joined: 30 Sep 2012, 13:20

Avrapportering September

Post by danieljosefsson » 30 Sep 2013, 21:58

@alex mfl, inte glömma nu ;)
Att vara bitter är som att dricka gift och hoppas att någon annan dör!

Anton.f
Posts: 11
Joined: 06 Oct 2012, 16:57
Real Name: Anton Ferneborg

Re: Avrapportering September

Post by Anton.f » 30 Sep 2013, 22:01

Det är samma bana som tidigare. Haha nu är det ju knappt så att man vågar att lägga ut bild då man sett hur fina era är. Men jag försvarar mig med att det är mina första diskus.

http://imgur.com/1iekvDN" onclick="window.open(this.href);return false;

Detta är precis under grisig matning med granulat.
http://www.facebook.com/Meckarenfeting" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Alex
Posts: 1054
Joined: 25 Nov 2007, 12:04
Real Name: Alexander Ylipää
Location: Luleå

Re: Avrapportering September

Post by Alex » 30 Sep 2013, 23:58

Drar mig ur tävlingen tyvärr. Har de senaste månaderna märkt att fenorna på samtliga är inte ok. Vet egentligen inte vad det beror på, men trodde först det var bitmärken från slaggis eller liknande, men de växer inte ut. Kommer aldrig kunna tävla med dessa.. :cry:
/Alexander Ylipää
Image

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Avrapportering September

Post by kaj.p » 07 Nov 2013, 18:31

Ställning
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Locked

Return to “NDS Stendker Challenger”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests