Belysning LED från Ebi Shop

http://www.ebishop.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Moderator: Andreas Keller

User avatar
Andreas Keller
NDS Member
NDS Member
Posts: 2881
Joined: 27 Nov 2007, 11:41
Real Name: Andreas Keller
Location: Hörby

Re: Belysning LED från Ebi Shop

Post by Andreas Keller » 10 Jul 2013, 19:51

Jag ska jaga på min hårdvarukille lite till. Han har haft lite strul med att få dit nätverkskontakten på korten, annars hade de varit färdiga nu.

Sen går det att byta ut drivaren mot "datorn" när den väl kommer, datorn kommer att kunna köra 4 LED slingor på en gång dessutom!
Ebishop - allt för räkor

www.kellers.nu www.ndss.se
Image
"Good judgment comes from experience, and a lot of that comes from bad judgment." - Will Rogers

User avatar
lofstrog
Posts: 3247
Joined: 03 Jan 2010, 17:17
Real Name: Roger Löfström
Location: Södra Sandby

Belysning LED från Ebi Shop

Post by lofstrog » 10 Jul 2013, 19:56

Vad kommer 'datorn' att hamna på i pris ungefär? Menar du att man skulle kunna styra fyra olika belysningar med individuell dimmning?


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2

User avatar
Andreas Keller
NDS Member
NDS Member
Posts: 2881
Joined: 27 Nov 2007, 11:41
Real Name: Andreas Keller
Location: Hörby

Re: Belysning LED från Ebi Shop

Post by Andreas Keller » 10 Jul 2013, 20:05

lofstrog wrote:Vad kommer 'datorn' att hamna på i pris ungefär?
Har tyvärr inte fått komponentpriserna än så jag vet ärligt talat inte. Vågar inte gissa heller, men det är ett hobbyprojekt och jag har inte för avsikt att tjäna pengar på mina kompisar.
Sen beror priset lite på hur många drivare man vill ha, jag ska försöka få till så att man kan montera drivarna i efterhand, dock max 4 st. Om man t.ex. bara har en led slinga så vill man ju inte betala för 4 drivare, onödiga pengar.
lofstrog wrote:Menar du att man skulle kunna styra fyra olika belysningar med individuell dimmning?
Jajamensan!


Kan tillägga att alla som redan köpt LED av mig kommer att få tillbaks pengar på sin gamla drivare om man skickar tillbaks den när man köper datorn, och man kommer att få den till reducerat pris.
Måste komma på ett bra namn, att hänvisa till "datorn" är missvisande, då den inte blir så stor. Poddan kom på ett namn innan, "ReefBuddy". Visserligen riktar den sig till mer sötvatten just nu men namnet är ju coolt.
Ebishop - allt för räkor

www.kellers.nu www.ndss.se
Image
"Good judgment comes from experience, and a lot of that comes from bad judgment." - Will Rogers

User avatar
lofstrog
Posts: 3247
Joined: 03 Jan 2010, 17:17
Real Name: Roger Löfström
Location: Södra Sandby

Belysning LED från Ebi Shop

Post by lofstrog » 10 Jul 2013, 20:45

Låter kanon Andreas:)

Helt enkelt 'Water Buddy' så blir det neutralt och bra ;)


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2

Post Reply

Return to “Ebishop”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest