Odling

Få ditt odlar bevis här
Post Reply
User avatar
Tony
Styrelse
Styrelse
Posts: 904
Joined: 29 Apr 2010, 14:48
Real Name: Tony Johansson
Location: Trollhättan
Contact:

Odling

Post by Tony » 26 May 2010, 23:11

Idag hittade jag en gammal skiva säkert 10 år gammal med bilder på fisk jag haft.Dessa bilder är på ett av mitt absoluta favoriter par.Jag vet inte hur många kullar jag drog upp på dessa men säkert 20 st.Av den gruppen jag köpte på 10 djur så fick jag ut 5 par,,,helt otroligt !! Jag hade yngel i köket stora rummet ja över allt.De som säger att de har 10 par igång tror jag inte på ,,,ha,ha

En dag fick tjejen nog nu får du flytta ner i källaren sa hon.Det var där jag började odla rejält och experimenterade med det mesta.Jag hittade på en egen teknik med artificiell odling och jag hade säkert kullar på 200 i stöten,,,kul var det men mycket arbete.

Här ser ni paret som jag fotat med en av de första digital kamrorna som kom ut,,,6 bilder fick plats i minnet,,,ha,ha,,,men det blev väldigt bra bilder med tanke på upplösningen.Jag har även den första bilden numera som logga till mitt företag "TonysDiskusOdling,,,,,bilder på ynglen kommer,,, :grin:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Tony on 26 May 2010, 23:19, edited 1 time in total.
Trollhättan
Bli medlem i Nordens största diskus klubb,,,,NDS !!
Image

User avatar
Tony
Styrelse
Styrelse
Posts: 904
Joined: 29 Apr 2010, 14:48
Real Name: Tony Johansson
Location: Trollhättan
Contact:

Re: Odling

Post by Tony » 26 May 2010, 23:14

Bilder !
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Trollhättan
Bli medlem i Nordens största diskus klubb,,,,NDS !!
Image

User avatar
bucket
Posts: 2951
Joined: 25 Nov 2007, 22:49
Real Name: Jakob Svitzer
Location: Malax, Finland
Contact:

Re: Odling

Post by bucket » 27 May 2010, 01:33

Bild 1 är underbar
Image
Image

User avatar
Tony
Styrelse
Styrelse
Posts: 904
Joined: 29 Apr 2010, 14:48
Real Name: Tony Johansson
Location: Trollhättan
Contact:

Re: Odling

Post by Tony » 27 May 2010, 07:10

Ja den är jag riktigt nöjd med,,,,bilden togs i mitt då varande 540 med kameran tryckt mot rutan.Paret lekte 15 cm in i karet.Jag hade kameran hängande framför i ett snöre tills de inte brydde sig.Det var då jag kunde ta den bilden :grin:
Trollhättan
Bli medlem i Nordens största diskus klubb,,,,NDS !!
Image

Post Reply

Return to “Odlar beviset”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests