Glider du bara med?

Moderator: Styrelse

User avatar
tesselituss
Posts: 1247
Joined: 26 Aug 2011, 23:26
Real Name: Therese Helg
Location: Borås
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by tesselituss » 18 Apr 2012, 11:43

för min egna del tycker jag att det är lite patetiskt att INTE betala en medlemsavgift på ynka 200 kr. För allt det man får här på forumet, de rabatterna hos våra fina sonsorer, de är värt bra mkt mer än 200 ynka pix.
Men som kaj säger, de behövs mer morötter för att betala för sig kanske? mer låsta trådar och visa vad man får för förmåner som medlem i föreningen. Utan föreningen hade vi väl vart lååångt långt efter i denna värld.

Så jag finner ingen anledning till varför inte folk vill betala och öppna möjligheter för sig själv och föreningen att fortsätta finnas med på diskuskartan!
http://tessdiskus.weebly.com" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by kaj.p » 18 Apr 2012, 11:51

Mankan ju också se det så här. När väl alla forum o webshopar är mer utvecklade än de är idag. Vad är priset hur många butiker alt föreningar har då försvunnit. Många föreningar kämpar desperat idag för o få det att gå ihop mendanandra lägger ner. Det finns snart inga akvarieföreningar kvar. Det är en sorglig utveckling.
För hur bra webben ändå är så är det våra o alla internationella träffar som är kryddan o betalningen för alla timmar man lägger på detta o andra forum. Och i sista ändan tror jag också det är omvänt För den dagen föreningarna o specialbutikerna är borta ja då kommer även internetforumen att tyna bort. :sad:

User avatar
998
Posts: 190
Joined: 16 May 2010, 00:06
Real Name: Fredrik
Location: Trollhättan

Re: Glider du bara med?

Post by 998 » 18 Apr 2012, 11:53

kaj.p wrote:
998 wrote:Jag vill nog gå mot betalnings stömmen här och fråga varför det skall kosta att bara vara med på ett forum?

Det kostar inget o bara vara med på forumet det är gratis. Det som kostar är att vara med i Nordiska Diskussällskapet som i vilken förening som helst.
Sedan skall man givetvis som NDS medlem ha fler förmåner än en forumanvändare, så det kommer vi o jobba mer på :)


För mig har medlemskapet hittils iaf bara inneburit att jag läser pågående diskussioner på forumet, vilket säkert är aktiviteten som de 1900 reggade medlemmarna också nyttjar. Så alltså har jag betalat för att vara med på forumet.
Valet av att betala eller ej tycker jag skall fortsätta vara öppet! (och inte gnälla på dem som inte är med, de har ett stort värde ändå :hug1: )

User avatar
onkelsam
Posts: 205
Joined: 16 Sep 2011, 21:54
Real Name: patrik nilsson
Location: sölvesborg
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by onkelsam » 18 Apr 2012, 12:22

998 wrote:
kaj.p wrote:
998 wrote:Jag vill nog gå mot betalnings stömmen här och fråga varför det skall kosta att bara vara med på ett forum?

Det kostar inget o bara vara med på forumet det är gratis. Det som kostar är att vara med i Nordiska Diskussällskapet som i vilken förening som helst.
Sedan skall man givetvis som NDS medlem ha fler förmåner än en forumanvändare, så det kommer vi o jobba mer på :)


För mig har medlemskapet hittils iaf bara inneburit att jag läser pågående diskussioner på forumet, vilket säkert är aktiviteten som de 1900 reggade medlemmarna också nyttjar. Så alltså har jag betalat för att vara med på forumet.
Valet av att betala eller ej tycker jag skall fortsätta vara öppet! (och inte gnälla på dem som inte är med, de har ett stort värde ändå :hug1: )
klart att alla har ett värde men saker o ting är ju inte gratis när det gäller detta
och om alla slutar att betala medlems avgift hur länge överlever vi då
och varför ska bara några få dra lasset och resten bara glida
personligen tycker jag det är för jävligt
och som jag sa lås dessa 3 avd Vatten Kemi . Sjukdomar/Mediciner . Odla Diskus
så att bara betalande members kommer åt dom så kan jag lova att medlems antalet kommer öka
varför jo för att helt plötsligt är 200kr inte så farligt för all info och hjälp
varför betala när jag kan få det gratis finns ju andra som kan dra lasset
sen får var och en ta sig en tanke är det värt 200kr om året för all hjälp och info eller inte

MVH Patrik

User avatar
Bass
Posts: 904
Joined: 14 Oct 2010, 20:42
Real Name: Basse
Location: Uppsala

Re: Glider du bara med?

Post by Bass » 18 Apr 2012, 13:33

Jag har ofta en massa synpunkter. Men jag ska bita mig i läppen här =D
Ett litet tyckande bara:

Försökt se lite objektivt på detta. Hur tror du folk som tittar in i forumet och är nyfikna på diskus eller behöver lite tips och råd. Kanske tänkt ställa någon fråga. Hur tror du de reagerar när de ser en tråd som handlar om att det är patetiskt att folk använder sig av forumet utan att betala 200kr som enligt medlemmarna är en skitsumma.

Jag har själv för en massa år sedan haft en site med ca 10.000 medlemmar. Jag vet att det enda som betyder någonting är att få saker att hända på forumet. Alltså många som är intresserade av att skriva, fråga, svara osv.
Ställ krav så rasar allt. Men en vacker dag så finns det så pass många aktiva likasinnade så att det faktiskt går runt att driva den typ av verksamhet man nu än tänkt sig.
Man ska nog akta sig för att börja kasta en massa fördömanden omkring sig, även om tanken och syftet är gott.

*duckar* :geek:
--------- Passionerad nybörjare ----------------

User avatar
Alex
Posts: 1054
Joined: 25 Nov 2007, 12:04
Real Name: Alexander Ylipää
Location: Luleå

Re: Glider du bara med?

Post by Alex » 18 Apr 2012, 14:51

Håller med Bass.

Folk tänker och värderar olika. Vissa kanske är studenter och har faktiskt inte råd med att betala 200.-, eller köpa diskus för den delen, men vill ändå bygga på sin kunskapsbank för att i framtiden skaffa dessa fantastiska fiskar.

Denna fråga har vi tagit upp många gånger i styrelsen på Nordiska Ciklidsällskapet också. Men skulle vi låsa allt för icke betalande medlemmar så kommer det att haverera och det blir en klubb för inbördes beundran.

Sen är det faktiskt inte så att NDS tappar medlemmar utan det går ju faktiskt upp hela tiden, vilket är väldigt ovanligt för en förening nu för tiden. Med lite is i magen och ett fortsatt jobb som många människor lägger ner tid för här så kommer vi att växa, utan en massa restriktioner.
/Alexander Ylipää
Image

User avatar
Tony
Styrelse
Styrelse
Posts: 904
Joined: 29 Apr 2010, 14:48
Real Name: Tony Johansson
Location: Trollhättan
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by Tony » 18 Apr 2012, 14:59

Detta är ett öppet forum och man får nog tänka på hur man formulerar sig vid inläggen så vi inte skrämmer iväg nya kommande medlemmar.Den öppna delen är en inkörs bort till klubben och den måste vara öppen !! (tycker jag)

Att stänga ett forum och enbart ha betalande medlemmar tror jag inte på.Däremot så kan jag tänka mig att vissa av kategorierna kan flyttas till fördel för en "klubbmedlem" som du säger Patrik !,,köper det helt och hållet och jag tycker att detta skall tas upp vid nästa möte !

Att hitta sponsorer som täcker hela championat kostnader är inte lätt. Mycket av detta finansieras med medlemms avgifter samt idellt arbete.Så den biten är inte lätt.Så där hänger jag inte med hur du tänk finasiera detta Fredrik !!
Trollhättan
Bli medlem i Nordens största diskus klubb,,,,NDS !!
Image

User avatar
onkelsam
Posts: 205
Joined: 16 Sep 2011, 21:54
Real Name: patrik nilsson
Location: sölvesborg
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by onkelsam » 18 Apr 2012, 15:07

Bass wrote:Jag har ofta en massa synpunkter. Men jag ska bita mig i läppen här =D
Ett litet tyckande bara:

Försökt se lite objektivt på detta. Hur tror du folk som tittar in i forumet och är nyfikna på diskus eller behöver lite tips och råd. Kanske tänkt ställa någon fråga. Hur tror du de reagerar när de ser en tråd som handlar om att det är patetiskt att folk använder sig av forumet utan att betala 200kr som enligt medlemmarna är en skitsumma.

Jag har själv för en massa år sedan haft en site med ca 10.000 medlemmar. Jag vet att det enda som betyder någonting är att få saker att hända på forumet. Alltså många som är intresserade av att skriva, fråga, svara osv.
Ställ krav så rasar allt. Men en vacker dag så finns det så pass många aktiva likasinnade så att det faktiskt går runt att driva den typ av verksamhet man nu än tänkt sig.
Man ska nog akta sig för att börja kasta en massa fördömanden omkring sig, även om tanken och syftet är gott.

*duckar* :geek:
efter som jag förstår att du skriver det riktat mot mig kan jag bara säga att jag står för min tanke vad det gäller forumet och medlemsavgiften och det är väl en strunt summa om man håller på med discus kan jag tycka
sen är det väl inte så att det trillat in 1800 members på forumet denna veckan eller månaden eller kvartalet eller året så frågan är hur länge ska man vara nyfiken
jag riktar det inte som ett person angrepp mot någon
varje person får nog ställa sig den frågan själv om det är värt 200kr eller ej eller om man är en glidare eller inte
har inget mer att säga i denna fråga ha en bra dag alla discus dårar

User avatar
Bass
Posts: 904
Joined: 14 Oct 2010, 20:42
Real Name: Basse
Location: Uppsala

Re: Glider du bara med?

Post by Bass » 18 Apr 2012, 15:33

hej och nej, det var verkligen inte riktat mot dig eller någon annan heller för den delen. Jag tycker bara till och inte reflekterar över vem som sagt vad. (förstår inte hur du fick det till riktat mot dig?)
Det här blir snabbt infekterat, och det är lite min point. :)
--------- Passionerad nybörjare ----------------

User avatar
Bosse
Styrelse
Styrelse
Posts: 2230
Joined: 25 Nov 2007, 11:06
Real Name: Bosse Quiding
Location: Saltsjö-Boo

Re: Glider du bara med?

Post by Bosse » 18 Apr 2012, 15:45

Självklart kan 200 kronor vara mycket för vissa som studerar och är arbetslösa, men att få vara med på ett sådant här forum och lära sig så mycket och få så många nya kontakter med andra som har samma intresse lätt kan vara värt 200 kronor.
Man stöttar Diskussällskapet och diskushobbyn i Sverige som gör att vi bl.a. kan klara att arrangera diskuschampionat liknande det vi gjorde nu i november.
Känn inget tvång men kom igen nu flera.

Post Reply

Return to “Hur blir man medlem i Diskussällskapet?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests