Glider du bara med?

Moderator: Styrelse

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by kaj.p » 21 Apr 2012, 19:26

Bass wrote:Men att som värvningstaktik skicka signalerna via forumet att de som inte betalar är snyltare är inte någon vidare idé :hug1: Eller försöka få folk att betala genom att vädja till ens dåliga samvete.
Även om det kanske är lite överdrivet formulerat kan jag tänka mig att folk som halkar in här kan uppfatta det så.
Tycker det är bra att det är högt till tak o att man kan uttrycka vad man känner både när det gäller för och emot.

Dock som flera av oss (styrelsen) poängterat Det finns inga sådana tankar, dvs inget kommer att förändras för de som väljer att inte vara medlemmar i NDS. Däremot kommer vi nog att försöka göra medlemskapet i NDS attraktivare och på den vägen försöka öka antalet medlemmar. :wink:

User avatar
onkelsam
Posts: 205
Joined: 16 Sep 2011, 21:54
Real Name: patrik nilsson
Location: sölvesborg
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by onkelsam » 21 Apr 2012, 20:40

det bästa jag vet är att köra med raka rör jag är en person som säger vad jag tycker och tänker
jag står för det jag säger och det jag tycker det spara en massa skvaller och skit snack
jag kan vara rätt hård i mitt budskap men är rättvis målar inte ut någon men tycker att folk måste kanske tänka till lite sen säger inte jag att det jag skrivit i tråden är rätt sätt men det är så jag ser på det och så tycker jag och det bästa med det är att jag gömmer mig inte i någon medlems avdelning där bara medlemar kan läsa det......
gillar inte att folk går och blindskiter när det är deras tur att betala :stick:
hoppas att ingen tog för illa upp för det jag skrivit har ni gjort det får ni väl tänka igenom varför ni tagit illa upp
ha en bra dag alla discusdårar
MVH Patrik
Last edited by onkelsam on 21 Apr 2012, 20:55, edited 2 times in total.

benny
NDS Member
NDS Member
Posts: 96
Joined: 22 Sep 2011, 14:16
Real Name: benny rimme
Location: falkenberg

Re: Glider du bara med?

Post by benny » 21 Apr 2012, 20:50

tror styrelsen är inne på rätt spår, gör medlemskapet och medlemsdelen ännu mer attraktivt
då kommer fler intresserade att bli medlemmar.
tror inte heller att man tjänar på att gömma denna sorts diskussioner i stängda delar...

Leopoldi
Posts: 936
Joined: 25 Nov 2007, 16:14
Real Name: Mikael
Location: Huddinge/Stuvsta

Re: Glider du bara med?

Post by Leopoldi » 22 Apr 2012, 00:11

Bass wrote:Men att som värvningstaktik skicka signalerna via forumet att de som inte betalar är snyltare är inte någon vidare idé :hug1: Eller försöka få folk att betala genom att vädja till ens dåliga samvete.
Även om det kanske är lite överdrivet formulerat kan jag tänka mig att folk som halkar in här kan uppfatta det så.

Så man kanske borde flytta denna diskution till medlemsforumet (där flera likadana diskutioner redan finns)

*fan att man inte kan hålla klaffen haha.. har svarat hundra gånger men raderat och tänkt att jag inte ska babbla här. Men det är ju fan omöjligt att tycka till? :crasy:

Word... :nothappy:
Image Image

Dev
Posts: 89
Joined: 26 Mar 2012, 17:41
Real Name: packe
Location: LKPG

Re: Glider du bara med?

Post by Dev » 22 Apr 2012, 03:04

Hej hej

Vill bara kommentera detta lite kommer bli medlem va det lider. Men jag tycker abbsolut inte man ska stänga delar av forumet av den änkla anledningen att mångfalden av forumanvändare ökar antalet medlämmar. Stänger man däremot atracktiva delar så kommer nytt folk inte tycka forumet är lika atraktivt. Och således inte stänna :( Har sätt detta på flertalet nätbaserade föreningar som tom fått lägga ner pga att den stängt delar och således haft för lite rullians på folk.
Är man intresserad så ska medlämskapet komma naturligt från hjärtat på det sättet får man medlämmar som blir kvar. Folk som inte brinner för det "intvingade medlämmar" är ofta bara medlemmar 1år sedan borta sådana medlämmar ger pengar nu men inte på sickt.
Men folk som brinner för detta eller växer in i hobbyn kommer bli medlemmar som stannar det är väl sådana man vill ha :)

Sedan kan jag tycka som icke medlem så behöver man ej ha tillgång till rabbater från sponsorer osv det kan komma med medläms nummer. Det är en bra morot för att få medlämmar med.

Obs jag ser detta forum som väldigt bra och värdefullt. Men det är kanske inte därför jag kommer betala utan det är för att jag brinner för hobbyn.

Så min motivering är att inte stänga delar av forumer för det är verktyget man har för att visa sig på nätet och medlemmar kommer den vägen.

Generält sätt om jag intresserad av blåciklid tex och jag går in på ett forum och just den delen är låst vet jag ju ej hur mycket och vad som finns där skulle det då göra mitt intresse för den sidan stor? Nej man går till nästa. Ett annat ex är sidor som låst köp/sälj för ändast medlemmar dessa brukar det ej vara något större intresse för i just den kategorin. Listan kan göras lång.
Däremot tycker jag ej icke medlämmar ska få ta del av erbjudanden iform av tävlingar rabbater och liknande.

Tar på mig skyddskläder för nu kommer det flyga sten :P hehe
Bättre en en fisk i vattnet en på mackan

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by kaj.p » 22 Apr 2012, 07:19

Nä ingen sten inte men återigen Det är inte aktuellt att stänga ner någon del för icke medlemmar, frågan finns inte ens på styrelsens agenda.

Dev
Posts: 89
Joined: 26 Mar 2012, 17:41
Real Name: packe
Location: LKPG

Re: Glider du bara med?

Post by Dev » 22 Apr 2012, 15:32

Det är kanon bra det :)

De andra delarna ja skrev om vet jag ej hur det är med den saken. Man skrev bara lite allment hur man kan göra och vad man bör undvika:)

Men säger bara en sak det är ett så in i hel*ete bra folk som hänger här och gör ett ofantligt bra jobb :)
Bättre en en fisk i vattnet en på mackan

Lasse Omfors
Styrelse
Styrelse
Posts: 1435
Joined: 13 Apr 2008, 00:17
Real Name: Lasse Omfors

Re: Glider du bara med?

Post by Lasse Omfors » 22 Apr 2012, 16:52

Kul att det blev en sådan respons på denna tråd. Jag anser också att forumet ska vara öppet som det är. Naturligtvis tycker jag, som kassör, att det är kul när medlemsantalet passerar 100. Men som det skrivs i tråden kanske medlemsskapet, som ändå är ganska lågt (200:-) kanske måste göras ännu attraktivare. Vilka förslag har ni att komma med ?

Lasse

duccen
Posts: 15
Joined: 15 Apr 2012, 21:09
Real Name: Jörgen Andersson

Re: Glider du bara med?

Post by duccen » 22 Apr 2012, 17:02

Ett bra steg på vägen vore om det framgick på ett tydligt sätt vad föreningen erbjuder idag. Man kan ha en banner där det står "Bli medlem i Nordiska Diskussällskapet". Klickar man på den kan man ha en sida där det man radar upp:

Föreningen syfte - vad jobbar den för och med?
Vilka rabatter finns det?
Andra fördelar, tex tillgång till reportagetråden, lotterier osv.
En liten beskrivning av championatet. Vad det är och vad det går ut på. För min del som färsking hade jag inte en aning om att det fanns ett sådant för en vecka sedan :)

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by kaj.p » 22 Apr 2012, 17:03

Kolla på http://www.ndss.se" onclick="window.open(this.href);return false; championatsidan :tumme2:

Post Reply

Return to “Hur blir man medlem i Diskussällskapet?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests