Dags för en liten presentation..

Här presenterar vi oss.
Post Reply
User avatar
kladdkaka
Posts: 238
Joined: 06 Jun 2011, 18:35
Real Name: Sara Huhtanen
Location: Mölndal

Dags för en liten presentation..

Post by kladdkaka » 23 Jan 2014, 00:24

Tänkte att nu när jag hunnit ha diskus i drygt två månader utan att ta död på någon så vågar jag kanske presentera mig :garv:

Jag heter Sara, är just nu 20 år och innehar tre akvarier på rummet. Första akvariet fick jag när jag var sisådär 8 år kanske. Jag har mördat många fiskar under mina yngre år och nu i efterhand förstår jag inte riktigt varför jag tyckte det var roligt att ha akvarie när det aldrig fungerande bra. Nu senaste åren har intresset blossat upp ordentligt och med både mer kunskap och erfarenheter så blir det bara roligare och roligare :smile:
Diskus provade jag för ungefär två år sedan, med fem stycken 8 cm diskus. Hamnade dock i en rejäl svacka väldigt kort efter och gjorde mig av med de, kommer faktiskt knappt ihåg den perioden längre.

Nu har jag ett läckert par Cobolt från Tony. Jag blir mer och mer fängslad för varje dag och planerar att utöka med några till likadana ganska snart. Började med att ha de i mitt 240L som jag haft igång ett tag men det tog inte mer än två veckor förrän jag "råkade" komma över ett billigt 540L till dom då jag inte tyckte de kom till sin rätt. Mitt mål från början var enbart att hålla de vid liv, och helst glada/välmående också :wink: Det är givetvis mitt ständiga mål fortfarande, men då de har putsat och skakat för varandra mer eller mindre konstant i mer än en månad så hoppas jag att jag någon gång får uppleva en diskuslek...

I övrigt är jag även hästmänniska (djurmänniska i allmänhet) som rider tre dagar i veckan och så älskar jag att vara bakom kameran. Mest hästar som fotas för min del iofs, att fota i akvarier hör inte till mina styrkor men det gör jag givetvis ändå :grin:
b.jpg
diskuskaret.jpg
diskus.jpg
akvariet b.jpg
Äng Ninya m.jpg
Det är jag i korta drag det. Hej på allihopa :grin:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

stefanr
Posts: 321
Joined: 17 Mar 2011, 08:29
Real Name: Stefan Rämje
Location: Trollhättan

Re: Dags för en liten presentation..

Post by stefanr » 23 Jan 2014, 00:31

:hello3:

User avatar
Einarsson
Posts: 1038
Joined: 30 Oct 2012, 15:01
Real Name: Emil Einarsson
Location: Uddevalla

Re: Dags för en liten presentation..

Post by Einarsson » 23 Jan 2014, 10:38

Är det du som sköter matning och vattenbyten hos hästen också?

User avatar
BrianL
NDS Member
NDS Member
Posts: 112
Joined: 05 Nov 2012, 13:16
Real Name: Brian Larsen

Re: Dags för en liten presentation..

Post by BrianL » 23 Jan 2014, 23:10

Hejsa og velkommen.
Fine akvarier og discus du har, og flot hest også. :tumme2: :tumme2:

User avatar
kladdkaka
Posts: 238
Joined: 06 Jun 2011, 18:35
Real Name: Sara Huhtanen
Location: Mölndal

Re: Dags för en liten presentation..

Post by kladdkaka » 24 Jan 2014, 14:12

Tackar så mycket :hug1:

Vattenbyten och mat till hästen är det bara då och då jag fixar :wink: , inte min egen utan jag hyr henne på min ridskola :smile:

Post Reply

Return to “Presentation”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests