Lidt fra min stue...

Här presenterar vi oss.
User avatar
Altumman
Posts: 194
Joined: 24 Feb 2012, 15:56
Real Name: Keld Sørensen

Lidt fra min stue...

Post by Altumman » 04 Nov 2013, 22:00

Efter att ha varit medlem på denna webbplats för nästan två år, så jag tänkte att det är på tiden att jag har presenterat
mig själv :hello2:

Har haft akvariet hobby sedan 1986, där jag har haft alla sorters fisk, blev det dock snart klart att det var sydamerikaner som hade min passion, så de pengar som intjänats genom vägning av spannmål och kex hund i påsar från din lokala djuraffären var snabbt spenderas på fisk.
Har sedan utbildats fisk hjälper stent här i DK, och där jag tillbringade det första året på en större Dambrug min lärlingsutbildning. Dock fann jag snabbt att jag skulle prova en annan, och sedan tog en tre månaders vistelse på en stor koi karp avel, vilket var oerhört spännande, och särskilt lärorikt.

Har sedan dess haft många fiskar, och delvis har matats ungar av kultur diskus, har det varit både grön turkos och röd turkos, vilket jag också har fött upp.
Mitt hjärta sjönk för ett gäng WF Altum, vilket kan ses som en fullvuxen i bilden här. (akvariet 1120 L)
Image

Var så upp med Kaj P och ladda ner någon super vacker F1 från Tony Tan i februari 2011 som ses här i mitt 980 L när jag hade tröttnat på WF altum när jag hade kört in i dödarna av två send poster.
Image

Nedanför här sett min senaste "projekt", förälskade: heart5: i dessa sex vackra vackra unga fiskar från Rio Calderón som gick av Roger (lofstrog) och nu med mig :happ6:

Image
Image Image

User avatar
lofstrog
Posts: 3247
Joined: 03 Jan 2010, 17:17
Real Name: Roger Löfström
Location: Södra Sandby

Re: Lidt fra min stue...

Post by lofstrog » 04 Nov 2013, 22:54

Kul att se en skymt av de gröna som mellanlandade hos mig för att nu bo hos dig Keld :tumme2:

Men Keld, vad har jag sagt om Google translate :stick: Skriv på danska. Vi förstår danska lika bra som Googles konstiga översättningar :wink:

User avatar
SuperAquaMan
NDS Member
NDS Member
Posts: 1203
Joined: 29 Sep 2009, 01:43
Real Name: Fredrick Johansson
Location: Göteborg

Re: Lidt fra min stue...

Post by SuperAquaMan » 04 Nov 2013, 23:07

Snygga kar du har :tumme2:
Oxh jag håller med lofstrog, skriv på danska det blir lättare att förstå. Det blir lite konstiga meningsuppbyggnader med google.
KEEP CALM
AND
KEEP WILD DISCUS

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Lidt fra min stue...

Post by kaj.p » 04 Nov 2013, 23:12

Ser mycket trevligt ut Keld :tumme2:

User avatar
BrianL
NDS Member
NDS Member
Posts: 112
Joined: 05 Nov 2012, 13:16
Real Name: Brian Larsen

Re: Lidt fra min stue...

Post by BrianL » 04 Nov 2013, 23:13

Flot akvarie, dejligt og se. :cool:

User avatar
Altumman
Posts: 194
Joined: 24 Feb 2012, 15:56
Real Name: Keld Sørensen

Re: Lidt fra min stue...

Post by Altumman » 04 Nov 2013, 23:14

lofstrog wrote:Kul att se en skymt av de gröna som mellanlandade hos mig för att nu bo hos dig Keld :tumme2:

Men Keld, vad har jag sagt om Google translate :stick: Skriv på danska. Vi förstår danska lika bra som Googles konstiga översättningar :wink:
jeg havde faktisk oversat til engelsk, men valgte at lave den om det svensk :garv: , men det var ikke så god ide...
translate er :crasy:
Image Image

User avatar
Andreas Keller
NDS Member
NDS Member
Posts: 2881
Joined: 27 Nov 2007, 11:41
Real Name: Andreas Keller
Location: Hörby

Re: Lidt fra min stue...

Post by Andreas Keller » 04 Nov 2013, 23:27

lofstrog wrote:
Men Keld, vad har jag sagt om Google translate :stick: Skriv på danska. Vi förstår danska lika bra som Googles konstiga översättningar :wink:
Altumman wrote:kex hund i påsar
Är min favorit :grin:
Ebishop - allt för räkor

www.kellers.nu www.ndss.se
Image
"Good judgment comes from experience, and a lot of that comes from bad judgment." - Will Rogers

User avatar
Bosse
Styrelse
Styrelse
Posts: 2230
Joined: 25 Nov 2007, 11:06
Real Name: Bosse Quiding
Location: Saltsjö-Boo

Re: Lidt fra min stue...

Post by Bosse » 05 Nov 2013, 09:31

Snygga och intressant inredda akvarier. :hello3:

p.ö. 01
Posts: 27
Joined: 19 Jan 2011, 19:33
Real Name: Peter Österebrg

Re: Lidt fra min stue...

Post by p.ö. 01 » 05 Nov 2013, 18:20

Altumman wrote:Efter att ha varit medlem på denna webbplats för nästan två år, så jag tänkte att det är på tiden att jag har presenterat
mig själv :hello2:


Mitt hjärta sjönk för ett gäng WF Altum, vilket kan ses som en fullvuxen i bilden här. (akvariet 1120 L)
Image

Var så upp med Kaj P och ladda ner någon super vacker F1 från Tony Tan i februari 2011 som ses här i mitt 980 L när jag hade tröttnat på WF altum när jag hade kört in i dödarna av två send poster.
Image

Imponerande!!!

Vilken harmoni och skaparglädje som framgår för att efterlikna deras naturliga miljö.

Den nedre bilden är helt enorm,, både vad gäller inredning och antal individer.

Tyvärr ser man ofta tankar som är överbelastade vilket bara leder till problem,,,

Jag är stum av beundran och glad över att akvarister med åren har uppvisat större intresse för det jag alltid har brunnit för. V.F.

Lyfter på hatten med största respekt och tack för att du delger detta. :hello2: :2tubsup:

User avatar
Altumman
Posts: 194
Joined: 24 Feb 2012, 15:56
Real Name: Keld Sørensen

Re: Lidt fra min stue...

Post by Altumman » 05 Nov 2013, 18:41

:t1y: for dine ord & bedømmelse ...
Image Image

Post Reply

Return to “Presentation”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests