Polska championatet 2015

Här diskuterar vi händelser.

Moderator: Styrelse

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Polska championatet 2015

Post by kaj.p » 31 Oct 2015, 12:14

Nä så är det De var små vilket jag tror beror på att de vill få ner priset o därför tar vill ha i så många som möjligt i lådorna. Det kommer heller inte selekterad fisk, allt för att få ner priset. JAg kunde tagit vilken firre som helst från Aquazoo o den hade vunnit en jordskredsseger. :grin:

User avatar
Perlan
Moderator
Moderator
Posts: 1839
Joined: 26 Jul 2012, 15:30
Real Name: Michael Perlborn
Location: ystad

Re: Polska championatet 2015

Post by Perlan » 31 Oct 2015, 12:18

kaj.p wrote:Nä så är det De var små vilket jag tror beror på att de vill få ner priset o därför tar vill ha i så många som möjligt i lådorna. Det kommer heller inte selekterad fisk, allt för att få ner priset. JAg kunde tagit vilken firre som helst från Aquazoo o den hade vunnit en jordskredsseger. :grin:

Hehe, misstänkte det. såg riktigt risiga ut.

Hur var det i Holland, kändes som rätt medioker fisk där med, bortsett från GC och kanske ett par till

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Polska championatet 2015

Post by kaj.p » 31 Oct 2015, 12:42

Betydligt bättre i alla fall Men tycker nog att topp 5 i Holland var topp fem :)

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Polska championatet 2015

Post by AmirA » 31 Oct 2015, 17:27

Perlan wrote: är det bilderna som luras, eller dom vilda höll rätt dålig klass?
Satt just och funderade på när Micke skulle gå in och kapa fiskarna :garv:
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

User avatar
tonysdiskus
Posts: 4459
Joined: 25 Nov 2007, 15:03
Real Name: Tony Johansson
Location: Trollhättan
Contact:

Re: Polska championatet 2015

Post by tonysdiskus » 31 Oct 2015, 17:28

kaj.p wrote:Nä så är det De var små vilket jag tror beror på att de vill få ner priset o därför tar vill ha i så många som möjligt i lådorna. Det kommer heller inte selekterad fisk, allt för att få ner priset. JAg kunde tagit vilken firre som helst från Aquazoo o den hade vunnit en jordskredsseger. :grin:
Konstigt att det inte var bättre kvalite på utställnings firrarna :confus1:
http://www.tonysdiskus.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.tonysdiskus.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/tonysdiskus" onclick="window.open(this.href);return false;
mob 0707-804024

User avatar
Perlan
Moderator
Moderator
Posts: 1839
Joined: 26 Jul 2012, 15:30
Real Name: Michael Perlborn
Location: ystad

Re: Polska championatet 2015

Post by Perlan » 31 Oct 2015, 23:20

tonysdiskus wrote:
kaj.p wrote:Nä så är det De var små vilket jag tror beror på att de vill få ner priset o därför tar vill ha i så många som möjligt i lådorna. Det kommer heller inte selekterad fisk, allt för att få ner priset. JAg kunde tagit vilken firre som helst från Aquazoo o den hade vunnit en jordskredsseger. :grin:
Konstigt att det inte var bättre kvalite på utställnings firrarna :confus1:
Dom är kanske inte bortskämda med lika bra fisk som oss :crasy:

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Polska championatet 2015

Post by kaj.p » 31 Oct 2015, 23:28

Av 44 utställare var 42 polska dvs nästan inga Asien importerade fiskar.

User avatar
Perlan
Moderator
Moderator
Posts: 1839
Joined: 26 Jul 2012, 15:30
Real Name: Michael Perlborn
Location: ystad

Re: Polska championatet 2015

Post by Perlan » 31 Oct 2015, 23:51

kaj.p wrote:Av 44 utställare var 42 polska dvs nästan inga Asien importerade fiskar.
Kul och höra. Känns sådär när asiaterna fyller dom europeiska karen

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Polska championatet 2015

Post by kaj.p » 01 Nov 2015, 09:42

Ja detta är ju också en av anledningarna till att Duisburg championatet lades ner. Och det snackas en del även i Holland om att det är samma folk som tar alla priserna och att alla kan köpa sig i vinnare.
Dortmund var ju menat att vända på detta med sitt europeiska championat men så blev det inte Men nu finns planen på en nytt i Milano med Heiko i spetsen och här skall det enbart finnas europeisk odlad fisk.

User avatar
Perlan
Moderator
Moderator
Posts: 1839
Joined: 26 Jul 2012, 15:30
Real Name: Michael Perlborn
Location: ystad

Re: Polska championatet 2015

Post by Perlan » 01 Nov 2015, 12:42

kaj.p wrote:Ja detta är ju också en av anledningarna till att Duisburg championatet lades ner. Och det snackas en del även i Holland om att det är samma folk som tar alla priserna och att alla kan köpa sig i vinnare.
Dortmund var ju menat att vända på detta med sitt europeiska championat men så blev det inte Men nu finns planen på en nytt i Milano med Heiko i spetsen och här skall det enbart finnas europeisk odlad fisk.

Så är det tyvärr, kollar man på vårt eget championat 2014, så dom ända klasserna ja la någon vikt vid,var stendker challang och nordic breed. Alla andra klasser handla bara om att köpa bästa fisken.

Men om man då kollar på vårt planerade championat 2017, klarar man fylla alla kar och dessutom hålla en bra nivå på fiskarna om man stänger ute asiaterna. Och hur drar man gränsen för vilka asiatiska fiskar som får vara med :dontknow:

Post Reply

Return to “Resor/Mässor/tävlingar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests