Ny kamera

Diskussioner om Canons analoga och digitala kameror och tillbehör.
User avatar
Matte_g
Posts: 4369
Joined: 24 Nov 2007, 00:34
Real Name: Mattias Gustafsson
Location: Stockholm
Contact:

Re: Ny kamera

Post by Matte_g » 03 Oct 2008, 07:10

lubben wrote:Cooooolt :tumme2:
Hela långa slaskiga Stockholms-vintern räddad med en så'n :cool:
Vi vill se några experiment-bilder framgent.
Man kan ju ta med micro-sekunder på slutaren, eller.... :eek: :shock:

Jag ska över till Danne på Lördag då ska det fotas!!
Blir nog en till att prova kameran rätt mycket ikväll åxo så kommer nog lite mer bilder ikväll,,
:2tubsup:

User avatar
Fanbyalperna
Posts: 949
Joined: 25 Apr 2008, 21:03
Real Name: Christer Nicklasson
Location: Stöde
Contact:

Re: Ny kamera

Post by Fanbyalperna » 03 Oct 2008, 11:30

Det låter lovande :2tubsup: :2tubsup:
Hälsningar/Regards
Christer

User avatar
Fanbyalperna
Posts: 949
Joined: 25 Apr 2008, 21:03
Real Name: Christer Nicklasson
Location: Stöde
Contact:

Re: Ny kamera

Post by Fanbyalperna » 04 Nov 2008, 19:35

Nu har jag också köpt mig en ny kamera. Jag har ju läst om stridigheterna mellan canon och nikonlägret, så för att inte stöta mig med någon så har jag köpt en sony A300. :garv: Skall bara lära mej plåta med en systemkamera så kommer det bilder. Än så länge har jag bara kitobjektivet 18-70, men det lär med det snaraste bli ett makro :tumme2: . Funderar oxå på ett tele 70-300, men det känns inte så viktigt :shys: . Då behöver man snarare nåt att pack ner allt i :confus1: . Jag har tittat på lite olika, men inget som verkar sådär pangbra. :hello2:
Hälsningar/Regards
Christer

User avatar
Susanna
Posts: 2649
Joined: 05 Mar 2008, 19:35
Real Name: Susanna Klys
Location: Älvängen

Re: Ny kamera

Post by Susanna » 04 Nov 2008, 19:37

Fanbyalperna wrote:Nu har jag också köpt mig en ny kamera. Jag har ju läst om stridigheterna mellan canon och nikonlägret, så för att inte stöta mig med någon så har jag köpt en sony A300. :garv: Skall bara lära mej plåta med en systemkamera så kommer det bilder. Än så länge har jag bara kitobjektivet 18-70, men det lär med det snaraste bli ett makro :tumme2: . Funderar oxå på ett tele 70-300, men det känns inte så viktigt :shys: . Då behöver man snarare nåt att pack ner allt i :confus1: . Jag har tittat på lite olika, men inget som verkar sådär pangbra. :hello2:
Väntar med spänning på bilderna :2tubsup: o grattis till ny kamera!
"Man ska inte kasta bäver i trähus"

User avatar
Matte_g
Posts: 4369
Joined: 24 Nov 2007, 00:34
Real Name: Mattias Gustafsson
Location: Stockholm
Contact:

Re: Ny kamera

Post by Matte_g » 04 Nov 2008, 19:41

Fanbyalperna wrote:Nu har jag också köpt mig en ny kamera. Jag har ju läst om stridigheterna mellan canon och nikonlägret, så för att inte stöta mig med någon så har jag köpt en sony A300. :garv: Skall bara lära mej plåta med en systemkamera så kommer det bilder. Än så länge har jag bara kitobjektivet 18-70, men det lär med det snaraste bli ett makro :tumme2: . Funderar oxå på ett tele 70-300, men det känns inte så viktigt :shys: . Då behöver man snarare nåt att pack ner allt i :confus1: . Jag har tittat på lite olika, men inget som verkar sådär pangbra. :hello2:

Kul in med bilder nu :hura3: ..
Jag har en kollega som har en A700 han är jätte nöjd med sin så du har nog gjort ett bra köp :2tubsup:
Jag var inne på Sony center på regeringsgatan här i stan för nån vecka sen dom hade en hel del sjysta objektiv tyvärr kommer jag inte ihåg några priser.
Men Carl Zeiss har gjort några objektiv till Sony så det är väl inga dåliga gluggar :2tubsup:

User avatar
Fanbyalperna
Posts: 949
Joined: 25 Apr 2008, 21:03
Real Name: Christer Nicklasson
Location: Stöde
Contact:

Re: Ny kamera

Post by Fanbyalperna » 04 Nov 2008, 20:04

Tackar. Jag har bara tittat på den och lärt mig hitta avtryckaren så än finns det inget sevärt :garv: . Innan jag köpte den så kollade jag att det fanns objektiv till den och sigma har en hel del som verkar hyfsade. Bl a ett makro EX 70/2,8 Vald till bästa objektiv (expert) enligt TIPA 2007. Det funderar jag på och eventuellt också det här Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro till KonicaMinolta / Sony. Lite tveksam där men jag får se. Har aldrig ägt en systenkamera så det finns en hel att lära sig. Öppnade manualen till kameran och genast började det snurra i skallen. Rena svindeln :garv: :garv: :garv: :garv:
Hälsningar/Regards
Christer

User avatar
lubben
Posts: 985
Joined: 27 Feb 2008, 17:47
Real Name: Ove Hedkvist
Location: Luleå
Contact:

Re: Ny kamera

Post by lubben » 04 Nov 2008, 20:27

Kanoooon :tumme2:
Mera bilder från flera håll :grin:
Vi väntar på 1:a framkallningen :eek: :shock:
:hello2:
SM Guld till Luleå Hockey ger 40 ggr pengarna på Svenska Spel :hello2:

User avatar
lilljotte
Posts: 1785
Joined: 24 Mar 2008, 13:19
Real Name: Christer Nilsson
Location: Uppsala

Re: Ny kamera

Post by lilljotte » 04 Nov 2008, 20:58

Fanbyalperna wrote:Tackar. Jag har bara tittat på den och lärt mig hitta avtryckaren så än finns det inget sevärt :garv: . Innan jag köpte den så kollade jag att det fanns objektiv till den och sigma har en hel del som verkar hyfsade. Bl a ett makro EX 70/2,8 Vald till bästa objektiv (expert) enligt TIPA 2007. Det funderar jag på och eventuellt också det här Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro till KonicaMinolta / Sony. Lite tveksam där men jag får se. Har aldrig ägt en systenkamera så det finns en hel att lära sig. Öppnade manualen till kameran och genast började det snurra i skallen. Rena svindeln :garv: :garv: :garv: :garv:
Ha Ha du lär dig snart, ett tips köp Scott Kelbys bok Digitalfotografi, den är riktigt bra
http://www.bokus.com/b/9789163609152.ht ... rch_result

Sony har fått bra kritik i dom flesta fototidningar, dom kommer ju alldrig att slå en Canon men ändå :garv:
Akvarieleasing Stockholms bästa butik

User avatar
Matte_g
Posts: 4369
Joined: 24 Nov 2007, 00:34
Real Name: Mattias Gustafsson
Location: Stockholm
Contact:

Re: Ny kamera

Post by Matte_g » 04 Nov 2008, 21:29

Scott kelbys böcker är riktigt bra jag har 3st :2tubsup: det är en bra investering..

User avatar
lilljotte
Posts: 1785
Joined: 24 Mar 2008, 13:19
Real Name: Christer Nilsson
Location: Uppsala

Re: Ny kamera

Post by lilljotte » 04 Nov 2008, 21:32

Matte_g wrote:Scott kelbys böcker är riktigt bra jag har 3st :2tubsup: det är en bra investering..
Vilka har du Matte, jag har funderingar på att köpa Photoshop Lightroom för digitalfotografer
Akvarieleasing Stockholms bästa butik

Post Reply

Return to “Canonkameror”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest