Äntligen beställt kar!

Här följer vi utvecklingen av olika projekt.

Moderator: Styrelse

User avatar
kimster
Posts: 469
Joined: 03 Jan 2009, 14:09
Real Name: Kim Sjödahl
Location: St Michel, Finland

Re: Äntligen beställt kar!

Post by kimster » 29 Jan 2009, 17:13

Engelholm Audio wrote: En av mina produkter använder samma eller liknande byggklossar!
Då vet vi var vi skall komma och handla aluminiumprofiler billigt.. :hello3:
Engelholm Audio wrote: Vart hittade du dina kar?
Lokalt här i FINLAND. Ni handlar billigare på andra sidan viken.. :wink1:

User avatar
Engelholm Audio
Posts: 320
Joined: 15 Jul 2008, 20:55
Real Name: Pär Engelholm
Location: Karlskrona, Blekinge

Re: Äntligen beställt kar!

Post by Engelholm Audio » 29 Jan 2009, 17:18

kimster wrote:
Engelholm Audio wrote: En av mina produkter använder samma eller liknande byggklossar!
Då vet vi var vi skall komma och handla aluminiumprofiler billigt.. :hello3:
Engelholm Audio wrote: Vart hittade du dina kar?
Lokalt här i FINLAND. Ni handlar billigare på andra sidan viken.. :wink1:
Aha - tack!

Ps. Jag letar efter 50*50*50 cm'rs-kar men hittar inga på nätet?
vänligen
// Pär Engelholm (http://www.engelholmaudio.com)
// Karlskrona, Blekinge

User avatar
kimster
Posts: 469
Joined: 03 Jan 2009, 14:09
Real Name: Kim Sjödahl
Location: St Michel, Finland

Re: Äntligen beställt kar!

Post by kimster » 29 Jan 2009, 17:20

Engelholm Audio wrote: Aha - tack!

Ps. Jag letar efter 50*50*50 cm'rs-kar men hittar inga på nätet?
Nog finns dom. Kolla Akvarielagret exempelvis.. tänkte nästan att jag kanske eventuellt skulle ta ett till när jag åker dit kanske kanske kanske men inte säker.

Ps. Förlåt om man inte får göra reklam... :wink1:

Olorin

Re: Äntligen beställt kar!

Post by Olorin » 29 Jan 2009, 18:23

Jag beställde mina av Jagefeldts glasmästeri i Lysekil, får åka en runda för att hämta dem, men då blir det rätt mått och med ram så det är det värt. På tal om ställning så tänkte jag göra precis som din skiss fast det blir ju tre kar på linje och 200 ovanpå då står det på fyra stolpar. Jag hade tänkt bygga den ställningen i trä, men om jag kan hitta nån lösning på att få det i aluminum känns det nog bättre.

User avatar
kimster
Posts: 469
Joined: 03 Jan 2009, 14:09
Real Name: Kim Sjödahl
Location: St Michel, Finland

Re: Äntligen beställt kar!

Post by kimster » 29 Jan 2009, 21:25

Olorin wrote:Jag beställde mina av Jagefeldts glasmästeri i Lysekil, får åka en runda för att hämta dem, men då blir det rätt mått och med ram så det är det värt. På tal om ställning så tänkte jag göra precis som din skiss fast det blir ju tre kar på linje och 200 ovanpå då står det på fyra stolpar. Jag hade tänkt bygga den ställningen i trä, men om jag kan hitta nån lösning på att få det i aluminum känns det nog bättre.
Trä lever lite för mycket för min smak.. Kolla om du hittar nån som bygger automationsutrustning i närheten. En sån ställning kan man i stort sett göra av spillbitar. Jag skall åka in till mina lokala killar och se vad dom har här nån dag - ifall dom har nåt liggande kan man ju alltid göra affär. Får man lite stabilare ställning.

Olorin

Re: Äntligen beställt kar!

Post by Olorin » 29 Jan 2009, 22:27

Har ingen koll på någon som bygger nåt i min omgivning, men som tiderna är kan man kanske få någon att tillverka nåt för rimliga pengar. Tips på vad man ska leta efter? Märken, firmor, sökord, vadsomhelst är till nytt. Gärna i Växjö/smålandstrakten.

Olorin

Re: Äntligen beställt kar!

Post by Olorin » 17 Feb 2009, 22:54

Såja, nu har jag burit in min 3 nya kar. Fick dem byggda av Jagefeldts glasmästeri. Måtten är 60x60x50 d.v.s 180 liter. Ser helt reko ut. Inte de mest superextremputsade silikonskarvarna, men ser bra ut i a f. Så nu är det dags att ta itu med att tömma och flytta de gamla karen, lägga nytt golv och bygga en ställning som kan husera alla kar. Mycket jobb, men förhoppningsvis ska det bli en kompakt och trevlig anläggning lämplig för odling av lite diskus, Corydoras, Apistogrammor och så...

Det jag funderar på nu är om jag ska satsa på någon Slags bakgrund BTN eller liknande för att gömma filter och värmare eller göra det enklare...

User avatar
kimster
Posts: 469
Joined: 03 Jan 2009, 14:09
Real Name: Kim Sjödahl
Location: St Michel, Finland

Re: Äntligen beställt kar!

Post by kimster » 21 Feb 2009, 13:09

Olorin wrote:Har ingen koll på någon som bygger nåt i min omgivning, men som tiderna är kan man kanske få någon att tillverka nåt för rimliga pengar. Tips på vad man ska leta efter? Märken, firmor, sökord, vadsomhelst är till nytt. Gärna i Växjö/smålandstrakten.
Porsa kan vara intressant..

http://www.porsa.dk/script/site/default.asp

Post Reply

Return to “Projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests