Hobbyrummet

Här följer vi utvecklingen av olika projekt.

Moderator: Styrelse

User avatar
woodlund
Posts: 177
Joined: 17 Feb 2013, 08:21
Real Name: Björn Skoglund
Location: Bodafors

Re: Hobbyrummet

Post by woodlund » 24 Jan 2014, 18:20

Dags för lite bilder och en filmsnutt denna gång på de små såhär på Fredags eftermiddagen

Image

Image

[BBvideo 600,495]http://www.youtube.com/watch?v=zNuvzFtFZF8[/BBvideo]

User avatar
woodlund
Posts: 177
Joined: 17 Feb 2013, 08:21
Real Name: Björn Skoglund
Location: Bodafors

Re: Hobbyrummet

Post by woodlund » 16 Feb 2014, 19:44

Nu är äntligen middagen intagen efter en väldigt händelserik dag.
Dagen började med ett besök hos Tony för att plocka upp en grupp Vf som vi var och valde ut igår, resan hemåt gick previs som väntat men så fort dörren till huset öppnades sprack alla andra planer för dagen , inomhus var det svinkallt (14 grader) det visade sig att pelletsbrännaren stannat någon gång under helgen , där rök planerna om vattenbyte innan omflyttning av fiskar , istället blev det fullt drag med att flytta över fiskarna direkt så att de nya kunde koppas i , efter 4 timmars arbete var allt fixat och pelletsbrännaren var igång igen , som om inte detta räckte visade det sig att foderautomaten fått spelet i yngelakvariet så hela botten var full med mat och vattnet vidrigt , resultatet var 5 döda småttingar på botten :sad:
Så vad som skulle bli en underbar dag där drömmen om Vf äntligen infriats blev istället en dag full av Stim och stress med att få alla fiskar in i de akvarium de var planerade att gå i , vad som är skönt dock är synen jag har framför mig just nu , 8 vackra nyfikna Vf diskusar som inte ser ut som att de varit ute på resa idag , de simmar istället runt lugnt i sitt nya hem och letar mat och utforskar allt i sin närhet .
En liten filmsnutt av ett smått dimmigt akvarium .
[BBvideo 600,495]http://www.youtube.com/watch?v=xxTs6zFqGAM[/BBvideo]

User avatar
lofstrog
Posts: 3247
Joined: 03 Jan 2010, 17:17
Real Name: Roger Löfström
Location: Södra Sandby

Hobbyrummet

Post by lofstrog » 16 Feb 2014, 19:54

Har sagt det förut men det tål att upprepas. Välkommen till den rätta sidan :)
Ser riktigt snyggt ut :tumme2:


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2

User avatar
tonysdiskus
Posts: 4459
Joined: 25 Nov 2007, 15:03
Real Name: Tony Johansson
Location: Trollhättan
Contact:

Re: Hobbyrummet

Post by tonysdiskus » 18 Feb 2014, 22:29

woodlund wrote:Nu är äntligen middagen intagen efter en väldigt händelserik dag.
Dagen började med ett besök hos Tony för att plocka upp en grupp Vf som vi var och valde ut igår, resan hemåt gick previs som väntat men så fort dörren till huset öppnades sprack alla andra planer för dagen , inomhus var det svinkallt (14 grader) det visade sig att pelletsbrännaren stannat någon gång under helgen , där rök planerna om vattenbyte innan omflyttning av fiskar , istället blev det fullt drag med att flytta över fiskarna direkt så att de nya kunde koppas i , efter 4 timmars arbete var allt fixat och pelletsbrännaren var igång igen , som om inte detta räckte visade det sig att foderautomaten fått spelet i yngelakvariet så hela botten var full med mat och vattnet vidrigt , resultatet var 5 döda småttingar på botten :sad:
Så vad som skulle bli en underbar dag där drömmen om Vf äntligen infriats blev istället en dag full av Stim och stress med att få alla fiskar in i de akvarium de var planerade att gå i , vad som är skönt dock är synen jag har framför mig just nu , 8 vackra nyfikna Vf diskusar som inte ser ut som att de varit ute på resa idag , de simmar istället runt lugnt i sitt nya hem och letar mat och utforskar allt i sin närhet .
En liten filmsnutt av ett smått dimmigt akvarium .
http://youtu.be/xxTs6zFqGAM" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi verkar ha haft en händelserik helg du och jag,,,,
Lycka till med firrarna,,, :tumme2:
http://www.tonysdiskus.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.tonysdiskus.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/tonysdiskus" onclick="window.open(this.href);return false;
mob 0707-804024

User avatar
woodlund
Posts: 177
Joined: 17 Feb 2013, 08:21
Real Name: Björn Skoglund
Location: Bodafors

Re: Hobbyrummet

Post by woodlund » 22 Feb 2014, 17:06

Snart en vecka sedan jag kom över till den andra sidan som Roger kallar det ;)

Lite dagsfärska bilder efter dagens vattenbyte , nytillskotten är helt underbara och äter som traktorer , det blir inte en smula kvar av maten när det är matdags , imorse kom dom upp och åt från handen när artemiakuben stoppades ner i akvariet :smile:


Image
Image
Image
Image

User avatar
lofstrog
Posts: 3247
Joined: 03 Jan 2010, 17:17
Real Name: Roger Löfström
Location: Södra Sandby

Hobbyrummet

Post by lofstrog » 22 Feb 2014, 17:09

Ser grymt bra ut :tumme2:


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2

User avatar
Einarsson
Posts: 1038
Joined: 30 Oct 2012, 15:01
Real Name: Emil Einarsson
Location: Uddevalla

Re: Hobbyrummet

Post by Einarsson » 22 Feb 2014, 17:20

Säger som jag sa på zoopet. Det är det häftigaste med VF tycker jag. De har ett helt annat beteende vid matning och en helt annan frenesi när de äter. Men de är ju uppväxta i helt andra miljöer jämfört med odlade så deras inställning till jakt & föda är ju som natt och dag. Grymt fina är de. : )

User avatar
Perlan
Moderator
Moderator
Posts: 1839
Joined: 26 Jul 2012, 15:30
Real Name: Michael Perlborn
Location: ystad

Re: Hobbyrummet

Post by Perlan » 23 Feb 2014, 11:04

Dom ser väldigt fina ut fiskarna:)

User avatar
woodlund
Posts: 177
Joined: 17 Feb 2013, 08:21
Real Name: Björn Skoglund
Location: Bodafors

Re: Hobbyrummet

Post by woodlund » 23 Feb 2014, 11:52

Tackar allihop , hoppas nu bara att man kan göra dessa vackra individer rättvisa så att de kan fortsätta utvecklas till ännu starkare och utfärgade fiskar .

User avatar
broddan
Posts: 95
Joined: 11 May 2010, 23:33
Real Name: Daniel Brodin
Location: Huddinge

Post by broddan » 23 Feb 2014, 12:15

Lycka till med dina nya snygga firrar!

Hälsningar
Daniel

Post Reply

Return to “Projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests