540L till Läckerbitarna

Här följer vi utvecklingen av olika projekt.

Moderator: Styrelse

Post Reply
User avatar
kladdkaka
Posts: 238
Joined: 06 Jun 2011, 18:35
Real Name: Sara Huhtanen
Location: Mölndal

Re: 540L till Läckerbitarna

Post by kladdkaka » 25 Jul 2015, 20:27

Kass mobilfilm på hur det ser ut här för närnarande:
https://youtu.be/qVXhDflbGQQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Skäms över att diskusarna behövt bli så nedgågna (tydligast/mest honan), men det är på väg åt rätt håll och de beter sig precis som vanligt. Är iaf glad att de var i så bra kondition från början att de klarat sig okej åtminstone.

Som de alltid gjort så provade båda diskusarna att smaka på tetrorna en fem-tio ggr var för att se om de var mat :nono: Men nu får de vara i fred.

peking
Posts: 255
Joined: 07 Jan 2010, 17:16
Real Name: Anders Eriksson
Location: Norrköping

Re: 540L till Läckerbitarna

Post by peking » 25 Jul 2015, 23:11

Inget att skämmas över, viktigast är att din hälsa är på väg åt rätt håll.
Fiskarna ser pigga och hungriga ut.
Nya tetror? Sort?
Å som sagts tidigare, riktigt snygg aquascape med grenarna!

peking
Posts: 255
Joined: 07 Jan 2010, 17:16
Real Name: Anders Eriksson
Location: Norrköping

Re: 540L till Läckerbitarna

Post by peking » 25 Jul 2015, 23:14

Briljanttetror såg jag nu från tidigare inlägg

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: 540L till Läckerbitarna

Post by AmirA » 26 Jul 2015, 00:50

Ja de har tyvärr gått ner sig. Men dessa var ju stora fiskar, och stora fiskar tappar åtminstone inte i kroppsform. Hull kan de nog sätta på sig om de får bra med mat hädanefter. Det är bara att köra på :2tubsup:
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

User avatar
kladdkaka
Posts: 238
Joined: 06 Jun 2011, 18:35
Real Name: Sara Huhtanen
Location: Mölndal

Re: 540L till Läckerbitarna

Post by kladdkaka » 31 Jul 2015, 18:01

Just nu ser det ut såhär... Eller rättare sagt just nu har de det kolsvart - honan blev så jagad så jag släckte och hängde för handduk så hon får lite ro. Diskusarna har börjat se finare ut i färgerna, men nu är de rätt osynkade:
https://youtu.be/0WI_fOihTBQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoppas fan de ska komma överens snabbt igen, för jag har inte möjlighet att dela av karet. Kanske rentav borde skaffa ett par till, så de antingen kanske kan hitta annan partner eller annars dela upp gnabbandet på fler individer?

540L har fått sig ett litet innerfilter med alkottar (som tanken är att byta ut kanske varannan-var tredje vecka) och vattenfärgen börjar bli mums :heart5: Grenmalarna mår bra och är inkörningsfiskar och testpiloter då jag ska försöka ge mig på att komma ner till kanske pH 6,5 och hålla det där nånstans. Ligger just nu på 7.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
kladdkaka
Posts: 238
Joined: 06 Jun 2011, 18:35
Real Name: Sara Huhtanen
Location: Mölndal

Re: 540L till Läckerbitarna

Post by kladdkaka » 01 Aug 2015, 12:44

Nu är han på henne även medan jag matar, riktigt enveten och taskig :madgreen:
Han jagar henne hela tiden, så nu har jag släckt ner och hängt för handduk igen.
Hur skulle ni göra i det här läget?

Edit: Jag kastade ner han i 540 liters. Tuff jävel är han. Den där fina egenskapen diskusar tenderar att ha - att bli stilla när de kommit upp helt ovanför vattenytan - han har nu gått ifrån det och och kämpade vilt tills han var fri i vatten igen. Får prova återförena dom om en-två veckor kanske.

stefanr
Posts: 321
Joined: 17 Mar 2011, 08:29
Real Name: Stefan Rämje
Location: Trollhättan

Re: 540L till Läckerbitarna

Post by stefanr » 28 Jan 2016, 22:37

Hur går det?

Post Reply

Return to “Projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests