Knoll & Tott på fotokurs.

Här diskuterar vi hur man fotograferar, dvs generell fototeknik
Janne Josefsson
Posts: 2702
Joined: 25 Nov 2007, 00:58
Real Name: Janne Josefsson
Location: Tanumshede
Contact:

Knoll & Tott på fotokurs.

Post by Janne Josefsson » 04 Oct 2008, 10:22

Hej!

Har på morgonen försökt mig på en byteshandel. Kommer antagligen få stryk för detta, då alla inblandade inte är tillfrågade. Lilljotte har enligt mig lovat att lära Knoll & Tott att fotografera, var inte gubben gråhårig innan så lär han bli det :garv: :garv: :garv: Tror ju själv att detta är ett omöjligt uppdrag, kommer troligen att ta flera år att bilda oss. Men jag är envis, vilket jotten oxå påstår sig att vara (får väl se) Så Knoll ladda batterierna till kameran. Och till övriga åskådare, inga komentarer eller expertråd. Jag sitter fortfarande på moddrättigheter, och kan lätt göra vardagen väldigt jobbig. Komentarer som snyggt, bra jobbat, otur med kameran är ok.

Så ikväll kör vi igång fotokursen "lär dig fota så folk ser vad det är"

Mvh
Tott

User avatar
lilljotte
Posts: 1785
Joined: 24 Mar 2008, 13:19
Real Name: Christer Nilsson
Location: Uppsala

Re: Knoll & Tott på fotokurs.

Post by lilljotte » 04 Oct 2008, 10:39

Janne Josefsson wrote:Hej!

Har på morgonen försökt mig på en byteshandel. Kommer antagligen få stryk för detta, då alla inblandade inte är tillfrågade. Lilljotte har enligt mig lovat att lära Knoll & Tott att fotografera, var inte gubben gråhårig innan så lär han bli det :garv: :garv: :garv: Tror ju själv att detta är ett omöjligt uppdrag, kommer troligen att ta flera år att bilda oss. Men jag är envis, vilket jotten oxå påstår sig att vara (får väl se) Så Knoll ladda batterierna till kameran. Och till övriga åskådare, inga komentarer eller expertråd. Jag sitter fortfarande på moddrättigheter, och kan lätt göra vardagen väldigt jobbig. Komentarer som snyggt, bra jobbat, otur med kameran är ok.

Så ikväll kör vi igång fotokursen "lär dig fota så folk ser vad det är"

Mvh
Tott
Din jäkel fick en ingivelse att gå in här innan jag gick ut :stickh: :stickh: :stickh: :slap3: :slap3: :slap3: hittar inga fler elaka smilisar. Men ärligt talat Janne hur ska jag kunna lära er fotografera, speciellt dig som tror att det är objektivet som man ska titta i. Och Mats som inte ens kan hitta nån blixt till sin instamatic kamera. Och byteshandel ägnar jag mig inte åt, och envis är jag inte heller, jag ger mig för det mesta när jag har fått rätt. Och blir jag överbevisad med några konstiga fakta från någon bok, är det i 9 fall av 10 feltryck. Fast jag gillade Jotten som nick :2tubsup:
Akvarieleasing Stockholms bästa butik

Janne Josefsson
Posts: 2702
Joined: 25 Nov 2007, 00:58
Real Name: Janne Josefsson
Location: Tanumshede
Contact:

Re: Knoll & Tott på fotokurs.

Post by Janne Josefsson » 04 Oct 2008, 10:44

lilljotte wrote:
Janne Josefsson wrote:Hej!

Har på morgonen försökt mig på en byteshandel. Kommer antagligen få stryk för detta, då alla inblandade inte är tillfrågade. Lilljotte har enligt mig lovat att lära Knoll & Tott att fotografera, var inte gubben gråhårig innan så lär han bli det :garv: :garv: :garv: Tror ju själv att detta är ett omöjligt uppdrag, kommer troligen att ta flera år att bilda oss. Men jag är envis, vilket jotten oxå påstår sig att vara (får väl se) Så Knoll ladda batterierna till kameran. Och till övriga åskådare, inga komentarer eller expertråd. Jag sitter fortfarande på moddrättigheter, och kan lätt göra vardagen väldigt jobbig. Komentarer som snyggt, bra jobbat, otur med kameran är ok.

Så ikväll kör vi igång fotokursen "lär dig fota så folk ser vad det är"

Mvh
Tott
Din jäkel fick en ingivelse att gå in här innan jag gick ut :stickh: :stickh: :stickh: :slap3: :slap3: :slap3: hittar inga fler elaka smilisar. Men ärligt talat Janne hur ska jag kunna lära er fotografera, speciellt dig som tror att det är objektivet som man ska titta i. Och Mats som inte ens kan hitta nån blixt till sin instamatic kamera. Och byteshandel ägnar jag mig inte åt, och envis är jag inte heller, jag ger mig för det mesta när jag har fått rätt. Och blir jag överbevisad med några konstiga fakta från någon bok, är det i 9 fall av 10 feltryck. Fast jag gillade Jotten som nick :2tubsup:

Detta är kärlek :heart5: :heart5: Försök att lägga band på dig nu jotte :nono: :nono: Vilken tid passar för dig ikväll?? Staclars Knoll har ingen aning om detta :garv: :garv: :garv: :garv: :garv:

User avatar
Matte_g
Posts: 4369
Joined: 24 Nov 2007, 00:34
Real Name: Mattias Gustafsson
Location: Stockholm
Contact:

Re: Knoll & Tott på fotokurs.

Post by Matte_g » 04 Oct 2008, 11:43

Ska bli kul att följa den här tråden!!
Lite fakta innan ni börjar kan ju vara kul!
Vad har ni för kamera, objektiv mm.

Jag ska över till Danne idag han ska ju ta min gamla kamera så blir en snabb kurs där ikväll åxo tror vi får starta en tråd åxo :garv:

User avatar
Poddan
Posts: 8484
Joined: 24 Nov 2007, 00:31
Real Name: Artur Stensson
Location: Tranås

Re: Knoll & Tott på fotokurs.

Post by Poddan » 04 Oct 2008, 11:57

Kör vi T&T standard så kan jag hjälpa dig matte.
Lite fakta innan ni börjar kan ju vara kul!
Vad har ni för kamera
En svart kamera
objektiv
Japp ett avlångt ,faktiskt svart den med.

:grin:
:-)
[ http://www.ndss.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.l-mal.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.heckel.se" onclick="window.open(this.href);return false; ]

User avatar
bucket
Posts: 2951
Joined: 25 Nov 2007, 22:49
Real Name: Jakob Svitzer
Location: Malax, Finland
Contact:

Re: Knoll & Tott på fotokurs.

Post by bucket » 04 Oct 2008, 12:10

Poddan wrote:Kör vi T&T standard så kan jag hjälpa dig matte.
Lite fakta innan ni börjar kan ju vara kul!
Vad har ni för kamera
En svart kamera
objektiv
Japp ett avlångt ,faktiskt svart den med.

:grin:

Jäklar va hitec :heart5:
Image
Image

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Knoll & Tott på fotokurs.

Post by chanteloup » 04 Oct 2008, 12:35

med många knappar? :garv:
mehh...

User avatar
lubben
Posts: 985
Joined: 27 Feb 2008, 17:47
Real Name: Ove Hedkvist
Location: Luleå
Contact:

Re: Knoll & Tott på fotokurs.

Post by lubben » 04 Oct 2008, 12:54

Poddan wrote:Kör vi T&T standard så kan jag hjälpa dig matte.
Lite fakta innan ni börjar kan ju vara kul!
Vad har ni för kamera
En svart kamera
objektiv
Japp ett avlångt ,faktiskt svart den med.

:grin:
:tumme2: :tumme2: :garv:
SM Guld till Luleå Hockey ger 40 ggr pengarna på Svenska Spel :hello2:

Janne Josefsson
Posts: 2702
Joined: 25 Nov 2007, 00:58
Real Name: Janne Josefsson
Location: Tanumshede
Contact:

Re: Knoll & Tott på fotokurs.

Post by Janne Josefsson » 04 Oct 2008, 13:15

Faen har du sett min kamera Poddan :confus1: :confus1: Vet du hur man får bort den jävla lampan som blixtrar mig i ögonen :dontknow: :dontknow: Har satt svart eltejp på den nu, men tycker den är lite ivägen :stick: :stick:

Mvh
Tott

User avatar
Poddan
Posts: 8484
Joined: 24 Nov 2007, 00:31
Real Name: Artur Stensson
Location: Tranås

Re: Knoll & Tott på fotokurs.

Post by Poddan » 04 Oct 2008, 13:42

Nejjj fel.. vänd kameran åt andra hållet..
:-)
[ http://www.ndss.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.l-mal.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.heckel.se" onclick="window.open(this.href);return false; ]

Post Reply

Return to “Fototeknik”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests