July Photo Comp

User avatar
Machnus
Posts: 46
Joined: 23 Dec 2007, 20:00
Real Name: Magnus
Location: Linköping

Re: July Photo Comp

Post by Machnus » 11 Jul 2008, 22:15

Image

User avatar
drd
Posts: 657
Joined: 25 Nov 2007, 00:38
Real Name: Mattias Allroth
Location: Löddeköpinge,skåne
Contact:

Re: July Photo Comp

Post by drd » 11 Jul 2008, 22:16

Nu snackar vi ju :2tubsup:

User avatar
Matte_g
Posts: 4369
Joined: 24 Nov 2007, 00:34
Real Name: Mattias Gustafsson
Location: Stockholm
Contact:

Re: July Photo Comp

Post by Matte_g » 11 Jul 2008, 22:19

Bara för att du ligger under mot Keller nu behöver du inte var sur DRD :garv:

Alla får ställa upp med dom bilder man tycker är fina, dina bilder DRD är grymma men som du säger har du bra grejer!
Sen hur folk röstar kan jag inte svara på.
Men jag tror att folk röstar på det dom tycker är finast vissa kollar säkert bara på fisken å inte så mycket på bildkvalite andra kollar på båda osv.

Huvudsaken med tävlingen är att vi ska ha kul eller hur :hug1:

User avatar
Susanna
Posts: 2649
Joined: 05 Mar 2008, 19:35
Real Name: Susanna Klys
Location: Älvängen

Re: July Photo Comp

Post by Susanna » 11 Jul 2008, 22:23

Sharp or not, but this is my picture this month. Our Leopard female. :hello2:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"Man ska inte kasta bäver i trähus"

Andreas
Posts: 139
Joined: 27 Nov 2007, 22:33
Location: Bromma

Re: July Photo Comp

Post by Andreas » 11 Jul 2008, 22:45

drd wrote:Alltså det här med dessa fototävlingar, är det inte dags att det läggs upp lite skarpa bilder på riktigt seriöst skitsnygga diskus ??
Och sen måste jag kritisera lite hur en del röstar på tävlingarna, det borde ju finnas lite kriterier på hur det igentligen ska bedömmas.
För mig är det solklart, en skarp bild som det händer något i på en snygg firre = toppbetyg
Oskarpa bilder går fetbort, det spelar inte någon roll om det är en vf heckel eller en import från asien eller odlad hemma i svedala.Är kortet suddigt så går det till dom som inte får min röst.

Undrar lite hur ni andra tänker när ni röstar ??

Visst är vi inga proffs men det är ju inte så svårt att få till skapliga skarpa kort med dagens enkla och bra digitalkameror.
Nu är hon förvisso inte här längre och jävligt skönt är väl det men som på nodss har toktanten a-m lagt upp kort på sina tioöres yngel dag efter dag och dom e fanimej helt jävla suddiga.
Obegripligt att hon inte klarar av att hitta macrosymbolen och plåta en fisk med blixt så den blir skarp.

Nu misstänker jag att inte alla sitter med sån teknik som jag har, dslr ,extern blixt och speciellt macroobjektiv och då innebär det fördelar mot en som sitter med en 4 år gammal 3.2 mpixare men det går att få till en skarp bild ändå.
Sen är det ju inte fel ifall man lär sig lite basics på ett bildprogram faktiskt, det går att rädda en hel del dåliga kort med det.

Lite tankar runt detta med foto o tävlingen bara.......// drd :cool:
ok en tanke från mig också!!! diskutera inte detta i denna tråd då du nu har förstört för alla som inte har en jätte skarp bild....och detta e ett discusforum så då borde du ju inte lägga upp bilder på massa annan fisk ,där tror jag du förlorar en massa röster,,jag skulle aldrig rösta på en jordätare på detta forum hur bra bilden än va...det kan jag rösta på på zoopet eller liknande..men som sagt alla lägger upp vad man vill och sen håller alla käften tills vi får rösta...

User avatar
Dizkuz
Posts: 3179
Joined: 24 Nov 2007, 01:16
Real Name: Danne Aberg
Location: stockholm

Re: July Photo Comp

Post by Dizkuz » 11 Jul 2008, 23:02

Bara går in för att lugna ner lite :hug1:

Alla har ju självklart rätt till åsikter, Men det är kanske inte alltid bäst att uttrycka dom i alla lägen, :dontknow:
Vill nu inte se denna diskussion bli en ond cirkel som inte gynnar någon.
Vi är alla här bara för att ha kul och se lite sköna bilder, priser är ju sekundärt, och när det kommer till röstning så är ju smaken helt klart olika, det har väl konstaterats förr i mycket,, va som e snyggt för mig behöver inte va det för nästa,

Lite skönt snack mellan bilderna är helt ok.... Men låt det inte gå åt fel håll bara :hug1:


:back2topic:
MVH Danne
No end to Karma, so we should be very careful about our actions
Poff!

Andreas
Posts: 139
Joined: 27 Nov 2007, 22:33
Location: Bromma

Re: July Photo Comp

Post by Andreas » 11 Jul 2008, 23:08

inget ont menat men att gå in och kritisera en bild innan tävling e inte fair play tycker jag...och som sagt det e ju en rolig grej bara

User avatar
Susanna
Posts: 2649
Joined: 05 Mar 2008, 19:35
Real Name: Susanna Klys
Location: Älvängen

Re: July Photo Comp

Post by Susanna » 11 Jul 2008, 23:16

Pssssst! wright in english pleeeease...do I have to remaind you of that this is a english section.. :garv: :garv: :garv:


(Äntligen fick jag smälla till på fingrarna, jag som alltid brukar glömma o inte se) :hehehe: :cleaver:
"Man ska inte kasta bäver i trähus"

User avatar
Dizkuz
Posts: 3179
Joined: 24 Nov 2007, 01:16
Real Name: Danne Aberg
Location: stockholm

Re: July Photo Comp

Post by Dizkuz » 11 Jul 2008, 23:23

:garv: True True Susanna...

But i think we can spare our Internationals friend from that no so fun discussion :hug1:
So back to English and more photos for our friendly competition :2tubsup:
No end to Karma, so we should be very careful about our actions
Poff!

User avatar
Susanna
Posts: 2649
Joined: 05 Mar 2008, 19:35
Real Name: Susanna Klys
Location: Älvängen

Re: July Photo Comp

Post by Susanna » 11 Jul 2008, 23:24

Dizkuz wrote::garv: True True Sussana...

But i think we can spear our Internationals friend from that no so fun discussion :hug1:
so back to English and more photos :2tubsup:

I'm just pulling your leg :grin: :hello3:
"Man ska inte kasta bäver i trähus"

Post Reply

Return to “July 2008”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests