Kimster's blogg

User avatar
Matte_g
Posts: 4369
Joined: 24 Nov 2007, 00:34
Real Name: Mattias Gustafsson
Location: Stockholm
Contact:

Re: Kimster's blogg

Post by Matte_g » 19 Apr 2010, 21:25

Riktigt snyggt :2tubsup:
I med lite vatten nu så vi får se :D

User avatar
kimster
Posts: 469
Joined: 03 Jan 2009, 14:09
Real Name: Kim Sjödahl
Location: St Michel, Finland

Re: Kimster's blogg

Post by kimster » 19 Apr 2010, 21:39

Har ikväll kånkat sand och fyllt vatten till hälften, planterat ett antal anubias. Fixade skjutdörrarna (svartmålad polycarbonat så dom är slagsäkra!). Satte i värmare och malarna. Nu skall jag ta mig en öl.. eventuellt tar jag en bild kanske kanske..

User avatar
kimster
Posts: 469
Joined: 03 Jan 2009, 14:09
Real Name: Kim Sjödahl
Location: St Michel, Finland

Re: Kimster's blogg

Post by kimster » 20 Apr 2010, 22:15

Har fyllt upp, tvättat filter och fixat lite allmänt. Bytte till sommardäck i farten..

Imorgon skall plattfiskarna flytta in. :hura3:

User avatar
Matte_g
Posts: 4369
Joined: 24 Nov 2007, 00:34
Real Name: Mattias Gustafsson
Location: Stockholm
Contact:

Re: Kimster's blogg

Post by Matte_g » 21 Apr 2010, 20:02

kimster wrote:Har fyllt upp, tvättat filter och fixat lite allmänt. Bytte till sommardäck i farten..

Imorgon skall plattfiskarna flytta in. :hura3:

:shock: hittar inga nya bilder!!!!

Fram med kameran :2tubsup:

User avatar
kimster
Posts: 469
Joined: 03 Jan 2009, 14:09
Real Name: Kim Sjödahl
Location: St Michel, Finland

Re: Kimster's blogg

Post by kimster » 23 Apr 2010, 18:37

IMG_2799.JPG
Teknikhörnet. UV'n längst bak till vänster, Seramic på väggen med flaskan ståendes på golvet (tom för tillfället så den är inte påslagen), luftpump på golvet. Notera baljan som pumpen står i ifall det skulle bli lite vatten som spills..
IMG_2784.JPG
Färger i godisburken... Golden, SE, Pigeon och Blå Turkos.
IMG_2788.JPG
Lite överexponerat och det svarta fattas bakom glaset till höger..
IMG_2798.JPG
Svart och aluminiumfärgat. Tyckte det blev rätt bra med bred list upptil på akvariet och smal nedtill. Mellan akvariet och ställningen är en 19mm MDF-skiva med 25mm frigolit på (inklätt med svart lakanstyg). Ställningen är en helsvetsad grej som syntes i tidigare, och så industritassar (diam 80mm) med gummibeklädnad underst.

Helnöjd. :2tubsup:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
SuperAquaMan
NDS Member
NDS Member
Posts: 1203
Joined: 29 Sep 2009, 01:43
Real Name: Fredrick Johansson
Location: Göteborg

Re: Kimster's blogg

Post by SuperAquaMan » 23 Apr 2010, 19:07

Superbt!

En svärdplanta eller näckros hade suttit som ett smäck till höger.
KEEP CALM
AND
KEEP WILD DISCUS

User avatar
tofomi
Posts: 1163
Joined: 17 Jan 2008, 16:12
Real Name: thomas.lindqvist
Location: Sundsvall

Re: Kimster's blogg

Post by tofomi » 23 Apr 2010, 20:02

Snyggt bygge :tumme2:
I dont know,,,,,,vete faan alls.
Image

User avatar
Tommy
NDS Member
NDS Member
Posts: 3799
Joined: 25 Nov 2007, 06:02
Real Name: Tommy Holmberg
Location: Stockholm

Re: Kimster's blogg

Post by Tommy » 23 Apr 2010, 22:15

Snyggt bygge du lyckats med. :tumme2:
:guru: :guru: :guru:
Image

User avatar
kimster
Posts: 469
Joined: 03 Jan 2009, 14:09
Real Name: Kim Sjödahl
Location: St Michel, Finland

Re: Kimster's blogg

Post by kimster » 04 May 2010, 20:39

Har ett problem.

En av mina Super Eruptions fick frispel när jag flyttade in dom i karet. Problemet var att han tog sats och rätt och slätt hoppade ur mitt tillfälliga kar, slog i värmepannan och dunkade i golvet. Plockade upp honom och satte honom i tanken med dom andra. Av blodspåren i pannrummet att döma så var det inte helt smärtfritt.. :eek:

Nå han var ju sedan ledsen i några dar och satt och tryckte. Dock tyckte jag mig se att något mer var problem än bara själva dängen i skallen han fick, så han fick separera från dom andra och går nu i en egen 125L kub. Dock sitter han i ett hörn och trycker, mörk och hans båda ögon har en mjölkaktig hinna. Han äter ei, rusar inte utan är väldigt lugn.
Jag kör för tillfället med Superkiller (http://www.bldiscus.com/sotvatten/medic ... er-killer/" onclick="window.open(this.href);return false;) och Bakteriakiller (http://www.bldiscus.com/sotvatten/medic ... ia-killer/" onclick="window.open(this.href);return false;) i vattnet men det hjälper inte. Det var väl egentligen bakteria-killer som var rekommendationen men jag kör båda då jag hade dom hemma och det är en riktig hästkur. Vattnet 31C och bra vatten, gjorde 1/3 vattenbyte och ny kur igår.

Känns som han bara kommer att tyna bort om jag inte hittar på nåt annat. Olyckligt nog så är han en highbody SE och skulle gärna sett honom simma vidare.. :sad:

User avatar
SuperAquaMan
NDS Member
NDS Member
Posts: 1203
Joined: 29 Sep 2009, 01:43
Real Name: Fredrick Johansson
Location: Göteborg

Re: Kimster's blogg

Post by SuperAquaMan » 04 May 2010, 22:05

Tråkigt när det blir sådär. Men du har ju gjort va du kunnat så långt. Jag var faktiskt med om en liknande sak förra veckan då en av mina VF hoppade upp ur vattnet och la sig mellan lysröret och locket på karet. Dom brukar rusa till någon minut efter jag har släkt så jag brukar inte bry mig men just denna gången så tittade jag efter ca 5-10 för att se så allt va okej. Den var ganska tilltagen men fick inga men av det iaf.

Var kom blodet ifrån? Gälarna eller kroppen? Du kan ju testa att ha lite salt i efter kuren så att slemhinnan fetar till sig lite.
KEEP CALM
AND
KEEP WILD DISCUS

Post Reply

Return to “Medlemsbloggar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests