Chanteloups Blogg.

Post Reply
User avatar
Robban_P
Posts: 1305
Joined: 25 Nov 2007, 22:43
Real Name: Robert Pettersson
Location: Stockholm

Re: Chanteloups Blogg.

Post by Robban_P » 15 Nov 2008, 11:18

Varför har inte jag en vinkällare :drink2: :madgreen: :madgreen: :madgreen: :madgreen:

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 15 Nov 2008, 11:23

Du måste fylla kriterierna! :grin: Man är ju en galen fransman! Du kan ju alltid laga en!

Jag skulle vilja ha sett minerna då farsan lagade en! Han bodde i ett radhus och alla hade sin egen cykel-skjul.. Farsan kastade ut allt och började gräva! haha, han berättade att grannarna hade stått och gapat och skrattat åt honom, men när det blev klart blev dom nog ganska avundsjuka! "Nu gräver han där tokiga fransmannen till kina i sin cykel-skjul(felstavat säkert, nån kan ju rätta mig så jag får det på rätt! :grin: )
mehh...

User avatar
Robban_P
Posts: 1305
Joined: 25 Nov 2007, 22:43
Real Name: Robert Pettersson
Location: Stockholm

Re: Chanteloups Blogg.

Post by Robban_P » 15 Nov 2008, 11:28

:garv: bara och ta fram spaden menar du :grin:

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 15 Nov 2008, 11:33

Jepp! du kan ju fråga snälla farbrorn som har en grävare om han vill hjälpa dig! :garv: :garv:
mehh...

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 22 Nov 2008, 00:57

jep, helg igen!!! yeeay! men, men , jobb imorgon ännu, sedan två dar ledigt... då blir det att spänna upp ett par jäkligt stora FORT av galler runt alla träden på gården, dom jäkla kaninerna skall inte få mina päron och äppel och plommon och dom där med röda bär man kan göra vin av... :grin: , senaste vintern hade dom luddiga fan käkat av tillräckligt med grenar... :nothappy:

borde kanske flytta alla akvarium till sovrummet, så att diskusarna fattar hur man gör, se bara hur bra det går hos fam.Klys! :garv: :garv:

vinkällaren blir tömd.. på allt, inklusive vin, hehe, man måste ju sitta och fundera... hahahaaa.... och hjärnan behöver vätska.. så sa läkarna förut, eller missuppfattade jag allt? :confus1:

nä, man jobbar sex dagar i veckan, långa dagar fram till julen , så man blir ju lite trött i hjärnan. som fröken brukar säga ibland; jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker! :grin: jag tror att hon bara menar att hon är trött på att jobba... haha!

fransmannen skålar och säger; tjupp! krama den första du ser! ps, björnar springer snabbare än dig... :grin: :2tubsup:
mehh...

User avatar
Susanna
Posts: 2649
Joined: 05 Mar 2008, 19:35
Real Name: Susanna Klys
Location: Älvängen

Re: Chanteloups Blogg.

Post by Susanna » 22 Nov 2008, 01:02

Ha ha :-).....har du fått nya påhälsningar av djur nu? Vad bor ni igentligen? i viltmarken :grin: ......trodde vi bodde i intet här ute men inte så mycket djur här som jag får se :grin: ....jovisst att älgen klev ner i poolen o sabba den förstås :garv: ..men det är en annan historia. :2tubsup: :hug1:
"Man ska inte kasta bäver i trähus"

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 22 Nov 2008, 01:11

några älgar har jag inte sett just här... ännu.. :garv: :garv:
men vi bor bara 5-6km från centrum, men ute på vischan!!
mehh...

User avatar
bucket
Posts: 2951
Joined: 25 Nov 2007, 22:49
Real Name: Jakob Svitzer
Location: Malax, Finland
Contact:

Re: Chanteloups Blogg.

Post by bucket » 22 Nov 2008, 18:14

Annars så såg jag dig snabbt som satan på CO i torsdags, men jag hade bråttom så jag hann inte komma och hälsa :blush3: :garv: :hello2:
Image
Image

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 22 Nov 2008, 19:10

din filur! :stick:

bara att ta i hand och säga ; tjena! d e ja som e jakob!! :grin: :grin: :grin:
mehh...

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 23 Nov 2008, 21:14

Såja!
Nu har man släpat hem en Eheim 2260 med läckande kran, den delen är redan beställd, men nu undrar jag vad tycker ni att man skall fylla en sånhär 18 liters burk med?

alla ideér är välkomna! :grin:
mehh...

Post Reply

Return to “Medlemsbloggar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests