Chanteloups Blogg.

Post Reply
chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 25 Oct 2008, 22:08

här har man inget skrivit igen på ett tag...

inget större har hänt, väntar på inspiration på att börja bygga i källaren.. den kommer väl, fotislaget växer som bara den, vissa har växt om mina små meloner som stannat iväxten, webcammen har tydligen vart nere ett tag eftersom jag inte hört *plopp* en gång i timmen. L66:0rna flyttade till 300 litaren tillsvidare, dom fula grottorna var en succsess (jaja, stavning.. berätta hur det stavas .. please, har ingen ordbok.. ) :grin: i kuberna händer inget.. :nothappy:

nåja, kommer inte på något annat att berätta nu, skål! det e ju lördag!!
mehh...

User avatar
bucket
Posts: 2951
Joined: 25 Nov 2007, 22:49
Real Name: Jakob Svitzer
Location: Malax, Finland
Contact:

Re: Chanteloups Blogg.

Post by bucket » 25 Oct 2008, 22:10

chanteloup wrote:här har man inget skrivit igen på ett tag...

inget större har hänt, väntar på inspiration på att börja bygga i källaren.. den kommer väl, fotislaget växer som bara den, vissa har växt om mina små meloner som stannat iväxten, webcammen har tydligen vart nere ett tag eftersom jag inte hört *plopp* en gång i timmen. L66:0rna flyttade till 300 litaren tillsvidare, dom fula grottorna var en succsess (jaja, stavning.. berätta hur det stavas .. please, har ingen ordbok.. ) :grin: i kuberna händer inget.. :nothappy:

nåja, kommer inte på något annat att berätta nu, skål! det e ju lördag!!

Skååål, jag har igång mit hitec lekkar, eftersom honan slog nästan ihjäl killen jag fröskte para ihop henne med så flyttade jag ihop henne med killen igen och pluppade ner ett annat par som lekt i det andra "facket" dom har stått och vibrerat nu i snart 4 dagar, har dock inte sett någon rom, nu börjar dom andra att vibrera åxå då hon fått tillbaka sin pojkvän.

men inte får dom juh det till något heller dom jävla fiskarna :garv:
Image
Image

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 25 Oct 2008, 22:18

du måste lägga något under karet som vibrerar så dom får in rätta frekvensen! :garv: :garv: :garv:
mehh...

User avatar
bucket
Posts: 2951
Joined: 25 Nov 2007, 22:49
Real Name: Jakob Svitzer
Location: Malax, Finland
Contact:

Re: Chanteloups Blogg.

Post by bucket » 25 Oct 2008, 22:21

chanteloup wrote:du måste lägga något under karet som vibrerar så dom får in rätta frekvensen! :garv: :garv: :garv:

hah, jaaaaa :garv: :stick:
Image
Image

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 08 Nov 2008, 22:25

Hmm, lite uppdatering... lekburkarna... näääh, där vibreras det inte ens.. inget, funderar på att laga ett hitec kar som Mr Bucket av en lång 300 litare, tre par skulle passa där helt bra, måste bara inhandla lite såndär "Hi-tech"-avskiljkare och eventuellt flytta farlowellorna till en kub och inreda det efter biotop..

L66orna i källaren bara byter bostad hela tiden, ibland ser man att två flyttat till en minimal etta, men sedan blir dom särboende igen.. Borde verkligen skaffa flera honor..

Fotislaget växer som bara den, mot min bettson fotis.. haha 25kr har blivit en femma på en vecka från att ha växt till 250kr.. möhh.. :sad:

Efter en lång arbetsdag på Ohlson och diverse tanter och gubbar kommer man hem till en skrikande fröken, lilla luddbollen till katt hade fått verkligen akut diarré, det kom blooood... och Fröken skulle fara på tjejmiddag DÅ.. så lite sliten, duktigt hungrig var det bara att få tag i en jourhavande veterinär och åka dit.. hon fick lite sprutor och dropp och söööömnmedel, så nu har man rakat katten i lugn och ro, för en gångs skull och nu ligger hon i farstun på golvet under en handuk och nassar med golvvärmen..

Själv fick man en brandy av fröken idag , så den har man ju korkat nu.. vågade inte korka den innan jag skulle raka katten, annars skulle väl hon ha sett ut som pudel efteråt.. :grin:

Ensam hemma ikväll.. inte ens andra katten orkar fara efter bollar jag kastar så man funderar på att fara ut en sväng till stadens pubar och kolla läget, det var ju ett taaaaag sedan man var ute på galej..

peace, over and out.. roger... roger who, over.. I´m over who, roger.....
mehh...

User avatar
bucket
Posts: 2951
Joined: 25 Nov 2007, 22:49
Real Name: Jakob Svitzer
Location: Malax, Finland
Contact:

Re: Chanteloups Blogg.

Post by bucket » 09 Nov 2008, 14:40

Krapula? ;)
Image
Image

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 09 Nov 2008, 17:26

Kanske lite... :grin:
mehh...

User avatar
Susanna
Posts: 2649
Joined: 05 Mar 2008, 19:35
Real Name: Susanna Klys
Location: Älvängen

Re: Chanteloups Blogg.

Post by Susanna » 09 Nov 2008, 20:13

Hade du det trevligt på utekvällen? :grin:
"Man ska inte kasta bäver i trähus"

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 09 Nov 2008, 22:00

Jodå, det hade man nog, alltid kul med nya människor!
mehh...

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 15 Nov 2008, 10:51

Oj oj,det var jobbigare än väntat att röja i vinkällaren... pust, 300 liters karet blev flyttat till rummet bredvid tillsvidare, så man kan börja bygga.. men mycket vin finns kvar att flytta på.. (tänker inte ens försöka tömma dom!) haha...

i ena kuben vibbar RT paret, men det är allt som hänt där, andra kuben blev karantän åt en "rädda mig från hammaren" , en riiktigt blå pojke, fast färgen är ganska svag nu, får se hur det går..

Malarna ser man bara stjärtar av fast i ena lägenheten bor det två... igen, men småttingar har jag inte sett röken av än..

uppdaterar mera under kvällen som kommer... tror jag..
mehh...

Post Reply

Return to “Medlemsbloggar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests