Chanteloups Blogg.

Post Reply
User avatar
Robban_P
Posts: 1305
Joined: 25 Nov 2007, 22:43
Real Name: Robert Pettersson
Location: Stockholm

Re: Chanteloups Blogg.

Post by Robban_P » 23 Nov 2008, 21:25

Jag skulle lägga en filtermatta längst ned för att minimera skiten att nå till det övriga filtret.
Resten skulle jag bara fylla med porösa makaroner, inte de glatta.
I karet skulle jag sätta ett förfilter på utsuget, den delen som går från karet till filtret, minimerar man ännumera att få in skit i filtret.

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 23 Nov 2008, 21:29

helt bra plan! hmm.. har köksskåpen fulla med makaroner, dom böjda gula... :garv: :garv: :garv:
























näe, måste väl och kolla utbudet i stan imorgon, eller har någon en idé om annat som ev. skulle funka lika bra?
mehh...

User avatar
Robban_P
Posts: 1305
Joined: 25 Nov 2007, 22:43
Real Name: Robert Pettersson
Location: Stockholm

Re: Chanteloups Blogg.

Post by Robban_P » 23 Nov 2008, 22:06

Biobollar kör en del på.

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 01 Dec 2008, 15:00

Funderar på att omarrangera i karen. här är hur jag tänkt att det skulle se ut..
Ge gjärna tips!! Skulle vilja ha 2260 uppe till 500 litersburken men den ryms ju inte under bänken.. :grin: ej heller på sidan om, för där står 125:orna och sedan väggar i vägen.. :nothappy:
300 och 200 finns i källaren... dit ryms det just inget mera.. inte nu iaf.

tjupp och tjim och hej!
mehh...

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 05 Jan 2009, 00:20

Pust, kom just hem från en trevlig vecka på åland, kul att se vänner och familj.

Alla fiskar verkar må bra och imorgon blir det vattenbyte och diverse akvarie-grejs-mat-och-annat-beställande.. :grin:


inget nuppande dock... :nothappy: ps, då snackar jag fiskarna :garv: :garv: :garv:
mehh...

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 24 Mar 2009, 21:01

Här har man inte skrivit på ett tag! Har fullt upp med slutarbetet i skolan för tillfället..

Nåja, Ett par hade bildats av en GP(?) och en RT, så dom fick flytta till en kub, dom andra sexvägrar tydligen, men får se om vårvädret börjar fastna på dem. :grin:

Beställde en uv-mojäng från tyskland förra veckan och igår stod det ett paket på trappan, ett STORT paket..
Jag trodde ju att uvfiltern inte skulle vara så stor.. men den e ju över en meter!! :garv: :garv:
(den såg ju så liten ut på bilden) :confus1: :blush3:

haha!!

nåja, uppdaterar mera senare!!
Hade det bra gott folk!! tänk soliga tankar, så kanske våren kommer... här är det -10C igen...
mehh...

User avatar
Poddan
Posts: 8484
Joined: 24 Nov 2007, 00:31
Real Name: Artur Stensson
Location: Tranås

Re: Chanteloups Blogg.

Post by Poddan » 24 Mar 2009, 23:15

:garv:
Inget man har i vardagsrummet :grin:
:-)
[ http://www.ndss.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.l-mal.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.heckel.se" onclick="window.open(this.href);return false; ]

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 24 Mar 2009, 23:30

fanken, på något sätt ska jag ha den kopplad till matsals akvariet, kanske det blir att såga lite hål i bänken.. men då tror jag att hållbarheten för skåpet minskar, annars får jag montera den på ngt sätt inuti lysrampen.. :confus1:
mehh...

chanteloup
Posts: 592
Joined: 14 Jun 2008, 23:55
Real Name: Noname

Re: Chanteloups Blogg.

Post by chanteloup » 26 Mar 2009, 19:15

nåja, nu är monstret ihop kopplat! vackert blev det inte, men tillsvidare får det duga, får väl bygga en ny ljusramp, så man får in den dit sedan.

Nu lite frågor.. Den är på 40W akvariet är på 500 liter (jag vet lite overkill..), jag tänkte köra den i intervaller och undrar om någon vet hur många timmar/dygn skulle passa? ska man köra den på natten eller dagen? tänkte mig en 8 timmar i dygnet(?)

:confus1:

(jag vet att min matematik inte är så bra, har fortfarande ogjort en tent.. :blush3: )
mehh...

User avatar
kimster
Posts: 469
Joined: 03 Jan 2009, 14:09
Real Name: Kim Sjödahl
Location: St Michel, Finland

Re: Chanteloups Blogg.

Post by kimster » 27 Mar 2009, 14:56

chanteloup wrote:nåja, nu är monstret ihop kopplat! vackert blev det inte, men tillsvidare får det duga, får väl bygga en ny ljusramp, så man får in den dit sedan.

Nu lite frågor.. Den är på 40W akvariet är på 500 liter (jag vet lite overkill..), jag tänkte köra den i intervaller och undrar om någon vet hur många timmar/dygn skulle passa? ska man köra den på natten eller dagen? tänkte mig en 8 timmar i dygnet(?)

:confus1:

(jag vet att min matematik inte är så bra, har fortfarande ogjort en tent.. :blush3: )

40w / 500L! WOW.. Det är power det. Jag körde ibland heltid och ibland 12h/dygn.

Post Reply

Return to “Medlemsbloggar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests