Sippans Blogg

User avatar
Sippan
Posts: 1256
Joined: 13 Jul 2008, 21:52
Real Name: Siv Englevid
Location: Sundsvall
Contact:

Sippans Blogg

Post by Sippan » 16 Sep 2008, 15:45

Hej svejs!

Tänkte att jag skulle starta en liten blogg jag med. Min allra allra första :hura3:
Vet inte hur mycket tid jag kommer att ha för att skriva, men det återstår ju att se.

Den här veckan har jag varit hemma från jobbet med en hemsk förkylning, snörvel! Har legat i sängen, tittat på Parlamentet om och om igen, fnissat, snorat och sovit, hehe!

Mina diskusar i det stora akvariet mår bra men vägrar para ihop sig med varandra. Santarem-paret hatar varandra och i det andra diskusparet står honan dygnet runt och speglar sig i bottenglaset, snacka om egenkär! (headstanding).
Ja, annars är kvällarna som de ska vara, ungarna skriker, katterna skiter och gubben ligger i soffan och fiser.


Eftersom det känns som om jag aldrig kommer att få några nya diskusyngel så får jag hålla mig till att lägga in lite bilder från den gången jag också fick några små. Det är tre år sedan nu och jag vill ju så gärna få uppleva det igen!!

Siv

0.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
:hug1:

Sippan

User avatar
Sippan
Posts: 1256
Joined: 13 Jul 2008, 21:52
Real Name: Siv Englevid
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Sippans Blogg

Post by Sippan » 16 Sep 2008, 15:50

Lite fler foton av ynglen:
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
:hug1:

Sippan

User avatar
bucket
Posts: 2951
Joined: 25 Nov 2007, 22:49
Real Name: Jakob Svitzer
Location: Malax, Finland
Contact:

Re: Sippans Blogg

Post by bucket » 16 Sep 2008, 16:09

underbara färger på ynglen :heart5:

Duktigt jobbat :hello2:
Image
Image

User avatar
Sippan
Posts: 1256
Joined: 13 Jul 2008, 21:52
Real Name: Siv Englevid
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Sippans Blogg

Post by Sippan » 16 Sep 2008, 16:21

bucket wrote:underbara färger på ynglen :heart5:

Duktigt jobbat :hello2:
Tack bucket! :hug1: Visste inte så mycket om diskus och odling då så jag hoppas på att kunna klara det ännu bättre idag om jag bara fick chansen igen, haha!
:hug1:

Sippan

User avatar
Susanna
Posts: 2649
Joined: 05 Mar 2008, 19:35
Real Name: Susanna Klys
Location: Älvängen

Re: Sippans Blogg

Post by Susanna » 16 Sep 2008, 16:31

Wow Sippan....! Vilka bilder....vi har aldrig kommit så där långt :madgreen: ....vill vara med om det där snart! :hug1:
"Man ska inte kasta bäver i trähus"

User avatar
Susanna
Posts: 2649
Joined: 05 Mar 2008, 19:35
Real Name: Susanna Klys
Location: Älvängen

Re: Sippans Blogg

Post by Susanna » 16 Sep 2008, 16:32

:getwell: :wink1:
"Man ska inte kasta bäver i trähus"

User avatar
Fanbyalperna
Posts: 949
Joined: 25 Apr 2008, 21:03
Real Name: Christer Nicklasson
Location: Stöde
Contact:

Re: Sippans Blogg

Post by Fanbyalperna » 16 Sep 2008, 16:40

:getwell: :getwell: :getwell: :getwell: :getwell: :getwell: :getwell: :getwell: :getwell: :getwell: :getwell: :getwell:
Hälsningar/Regards
Christer

User avatar
Sippan
Posts: 1256
Joined: 13 Jul 2008, 21:52
Real Name: Siv Englevid
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Sippans Blogg

Post by Sippan » 16 Sep 2008, 16:55

Susanna wrote:Wow Sippan....! Vilka bilder....vi har aldrig kommit så där långt :madgreen: ....vill vara med om det där snart! :hug1:
Tack snälla Susanna! :hug1: Ja, hoppas att det blir snart för er också! Det är ju en sån upplevelse att få följa med från ägg tills dom har vuxit till sig och ser ut som en diskus. Ska vara med om det en gång till jag med, hihi!
:hug1:

Sippan

User avatar
Sippan
Posts: 1256
Joined: 13 Jul 2008, 21:52
Real Name: Siv Englevid
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Sippans Blogg

Post by Sippan » 16 Sep 2008, 16:58

Fanbyalperna wrote::getwell: :getwell: :getwell: :getwell: :getwell: :getwell: :getwell: :getwell: :getwell: :getwell: :getwell: :getwell:
Tack :hug1: Går här med fårskinnstofflor och tredubbla tröjor nu, huh! Dom håller på att dra in fjärrvärme i mitt hus och dom har kommit fram till huset sen har det varit stopp i veckor. Därför har vi ingen värme och även väldigt begränsat med varmvatten just nu, känns inte så bra när man är sjuk ju. Har tagit in en kupévärmare som jag kör stundvis, sätter också på ugnen i spisen och använder det som element i köket, haha!
:hug1:

Sippan

User avatar
gep
Posts: 1848
Joined: 26 Nov 2007, 21:19
Real Name: göran ekholm
Location: Landfjärden

Re: Sippans Blogg

Post by gep » 16 Sep 2008, 18:47

Ser kanon ut, man får verkligen lyfta på hatten. :hello2: :2tubsup:

Post Reply

Return to “Medlemsbloggar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests