Klys blogg

Post Reply
User avatar
klys
Posts: 1769
Joined: 25 Jan 2008, 09:16
Real Name: Marius Klys
Location: Älvängen

Re: Klys blogg

Post by klys » 03 Nov 2008, 07:59

Poddan wrote:Kan tänka mig att segern firades ordentligt. :smile:
snarare depp för min del...... :drink2:
Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår.

User avatar
klys
Posts: 1769
Joined: 25 Jan 2008, 09:16
Real Name: Marius Klys
Location: Älvängen

Re: Klys blogg

Post by klys » 03 Nov 2008, 08:33

Måndag morgon och ett synnerligen annorlunda uppvaknande. Kommer till jobbet kl. 06.20 och ser att det lyser i en kollegas bil. Tänkte väl att han inte hade fått stängt dörren ordentligt. Men när jag går närmre och tittar in ser jag två huvuden där inne. Trodde att det var han och en annan kollega som kollade på nåt men :shock: nej, de där två känner jag inte! Står och tittar på de en stund och går sen in och ropar på David. Du, det sitter två personer i din bil!! Hade väl trott att de hade stuckit när de hade sett mig men inte då, de satt kvar i hans bil när vi kom ut :stick: :stick: :stick: På frågan om vad de sysslade med svarade den ene att: ööööööö, vi behövde en bil. Den är väl försäkrad?! Jävlar vad adrenalinet pumpade :barbar: Vi fick iaf iväg de och de drog uppåt 45:an. Vi gick efter de och vid grannfriman fick vi reda på att de hade slagit sönder en bilruta där. En kille ringde polisen men hamnade nog på "fel ställe" för han fick till svar att: vi tar inte upp anmälningar här!! Tur att Davids lås hade frusit så att han inte fick låst den, då hade de väl smällt hans ruta oxå. Tyvärr vet man ju inte vad sånna killar kan ta sig för, de hade en stor väska och en stor rörtång med sig. Man vet ju inte vad han hade i väskan dock..... :dontknow: Men snacka om tidpunkt att välja, när folk flest kommer till jobbet :confus1:

Jaja, nu är man vaken iaf!
Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår.

User avatar
Robban_P
Posts: 1305
Joined: 25 Nov 2007, 22:43
Real Name: Robert Pettersson
Location: Stockholm

Re: Klys blogg

Post by Robban_P » 03 Nov 2008, 08:58

Vilkn morgon :eek:

Kanon poliser ju, vi tar inte upp anmälningar här :confus1:
Ja det är nog bäst att låta dom ta bilen om dom vill ha den, som du skriver, man vet ju inte vad som finns i väskan.

User avatar
Mats Bruér
Posts: 2375
Joined: 25 Nov 2007, 12:55
Real Name: Mats Bruér
Location: Lomma

Re: Klys blogg

Post by Mats Bruér » 03 Nov 2008, 10:37

Konstigt att vi har 95 % ouppklarade brott när det gäller inbrott och småstölder ..... NOT !!!!
Image
Tur man inte hade trasiga leksaker som barn för då hade man varit bra långsint.
(Denna har jag haft länge nu!!! Trångsynt inte jag inte ! )

User avatar
Susanna
Posts: 2649
Joined: 05 Mar 2008, 19:35
Real Name: Susanna Klys
Location: Älvängen

Re: Klys blogg

Post by Susanna » 03 Nov 2008, 12:48

Ja fy så olustigt....där gick dom bara vidare på 45:an...o snuten tar det med ro. Undrar vem mer som blev drabbad tack vara slöpolissvergies regler :madgreen: .....

Undrar vad dom hade gjort om det var någon som höll på att bryta sig in i huset mitt i natten...ringer farbror polis o så får man till svar nej tyvärr vi tar inte sådana ärenden här...... :???: :madgreen: :shock: :tumbdown:

Så skitdåligt *bah*.....
"Man ska inte kasta bäver i trähus"

User avatar
Fanbyalperna
Posts: 949
Joined: 25 Apr 2008, 21:03
Real Name: Christer Nicklasson
Location: Stöde
Contact:

Re: Klys blogg

Post by Fanbyalperna » 03 Nov 2008, 14:37

Man blir snart inte förvånad för nånting. Vad sker med världen? :confus1:
Hälsningar/Regards
Christer

User avatar
klys
Posts: 1769
Joined: 25 Jan 2008, 09:16
Real Name: Marius Klys
Location: Älvängen

Re: Klys blogg

Post by klys » 03 Nov 2008, 15:22

Har fått lite mer info under dagen. Det var ytterligare en bil som hade fått en ruta inslagen samt att den lokale radiohandlaren oxå har haft påhälsning inatt. Men det var ju inga direkt "smarta" killar. I en bil hade de missat en digitalkamera som låg mellan framsätena :dontknow: Men det är klart, de var ju helt klart påtända så de såg väl inte för all dimma......
Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår.

User avatar
lilljotte
Posts: 1785
Joined: 24 Mar 2008, 13:19
Real Name: Christer Nilsson
Location: Uppsala

Re: Klys blogg

Post by lilljotte » 03 Nov 2008, 19:03

Att inte poliserna orkar eller vill göra något är ett känt faktum. I morse när vi kom till jobbet så hade 3 grävmaskiner blivit tankade på diesel vardera 200 l min farmartank var det hål i ca 1500 liter. Polisen tog det med ro, men klart dom slipper ju betala ca 2100 l * 12 ca kändes så där lagom kul
Akvarieleasing Stockholms bästa butik

User avatar
gep
Posts: 1848
Joined: 26 Nov 2007, 21:19
Real Name: göran ekholm
Location: Landfjärden

Re: Klys blogg

Post by gep » 03 Nov 2008, 19:36

Jag tycker att man ska prioritera vardagsbrott hårdare, alltså brott som är små men som drabbar så jättehårt, fick inbrott i min bil när jag jobbade på norrmalns polisstation! Tjejen i receptionen blev lite snopen då hon fick NUPP DOM HAR RENSAT BILEN som svar när hon lite trevligt undrade om jag glömt något när jag kom tillbaka så fort efter att jag gått. :garv:

Kostade 7500kr i självrisk plus en förlorad arbetsdag 4500kr som jag inte hade några verktyg plus en hel dag 4500kr att gå igenom all bokföring 6 år bakåt för att få fram alla kvitton till försäkringsbolaget. :tumbdown:

Summa 16500kr säg att firman gör 10% vinst då skall man omsätta 165 000kr för att få ihop det som gått förlorat, å det är utöver det vanliga jobb man har. Många timmar extra arbete blir det. Jag tror samhället tjänar en del på att ha fritidspedagoger, fotbollstränare mm dom kommer ända vara många hundra ggr billigare än fängelser. :confus1:

User avatar
klys
Posts: 1769
Joined: 25 Jan 2008, 09:16
Real Name: Marius Klys
Location: Älvängen

Re: Klys blogg

Post by klys » 03 Nov 2008, 22:43

:newyear2: då small det uppe i skellefteå ikväll :hura3: frölunda vinst med 3-1 på bortais, det börjar arta sig nu :hurra1: 3-1 verkar vara ett gångbart resultat idag, även blåvitt vann med dessa siffror hemma i götet mot djyrgården :urocken detta toppat med lite byteshandel så här på kvällskvisten så blev detta en underbar kväll :heart5:
Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår.

Post Reply

Return to “Medlemsbloggar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest