Hydor Koralia Nano 900

Här pratar vi akvarie teknik.

Moderator: Styrelse

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Hydor Koralia Nano 900

Post by AmirA » 22 Nov 2013, 19:25

Det verkar inte som så. Följde inte med någon syreslang iallafall, och jag hittar ingenstans på själva pumpen där det skulle gå att koppla in slang.
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

User avatar
lofstrog
Posts: 3247
Joined: 03 Jan 2010, 17:17
Real Name: Roger Löfström
Location: Södra Sandby

Hydor Koralia Nano 900

Post by lofstrog » 22 Nov 2013, 19:29

Ok, har inte kollat marknaden men skulle behöva någon liten cirkulationspump där jag kan koppla på slang från ozonet.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Hydor Koralia Nano 900

Post by AmirA » 22 Nov 2013, 19:36

lofstrog wrote:Ok, har inte kollat marknaden men skulle behöva någon liten cirkulationspump där jag kan koppla på slang från ozonet.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
Varför inte bara en venturi på utblåset på någon av dina ytterfilter? Rikta utblåset neråt bara...
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Hydor Koralia Nano 900

Post by AmirA » 23 May 2014, 17:32

Liten uppdatering för de som nån gång tänker köpa en sådan. Min pump har börjat låta. Får ge den betyget 6 av 10.
Fördelar: Storleken, utseendet, magnetfästet, går att rikta strålen och det låga priset (om man köper från Tyskland)
Nackdelar: Dåligt tryck i flödet, låter en del efter ett tag och samlar på sig för mycket matrester.
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

User avatar
SuperAquaMan
NDS Member
NDS Member
Posts: 1203
Joined: 29 Sep 2009, 01:43
Real Name: Fredrick Johansson
Location: Göteborg

Re: Hydor Koralia Nano 900

Post by SuperAquaMan » 24 May 2014, 02:13

Jag har en Hydor Koralia 4000 liggandes om det skulle vara så
KEEP CALM
AND
KEEP WILD DISCUS

Post Reply

Return to “Teknik Hörnan”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests