Upprop kring lagstiftning och remisser

Här bokar vi olika träffar/hemma hos osv.
User avatar
Poddan
Posts: 8484
Joined: 24 Nov 2007, 00:31
Real Name: Artur Stensson
Location: Tranås

Re: Upprop kring lagstiftning och remisser

Post by Poddan » 06 Sep 2010, 18:20

:grin:

Finns ju bättre folk att skratta åt än en karatetränad skåning och en småländs bodybuilder sedan 20 år. :cool:
AP var faktiskt grymt snygga, rev bland lite andra , men vit fisk slår högre hos mig.


Håkan , vad användes nyckeln till ? Hade för mig att dörren stod öppen hela tiden?
:-)
[ http://www.ndss.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.l-mal.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.heckel.se" onclick="window.open(this.href);return false; ]

User avatar
christinag
Posts: 1693
Joined: 04 Feb 2008, 20:50
Real Name: Christina Ghiasvand
Location: Västerås

Re: Upprop kring lagstiftning och remisser

Post by christinag » 03 Oct 2010, 16:43

Vad hände sen?
Mer än att ölen tog slut, menar jag :smile:

MvH
Christina
Jag är inte en komplett idiot, det fattas några delar

User avatar
Poddan
Posts: 8484
Joined: 24 Nov 2007, 00:31
Real Name: Artur Stensson
Location: Tranås

Re: Upprop kring lagstiftning och remisser

Post by Poddan » 03 Oct 2010, 20:36

Ett protokoll har/kommer att skrivas.
Sedan blir det en arbetsfördelning då ämnet ifråga är så oerhört stort.
Det har jobbats löpande med undantag denna helgen då massor med folk varit i Tyskland.
:-)
[ http://www.ndss.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.l-mal.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.heckel.se" onclick="window.open(this.href);return false; ]

User avatar
christinag
Posts: 1693
Joined: 04 Feb 2008, 20:50
Real Name: Christina Ghiasvand
Location: Västerås

Re: Upprop kring lagstiftning och remisser

Post by christinag » 04 Oct 2010, 00:24

Toppen!
Jag är inte en komplett idiot, det fattas några delar

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Upprop kring lagstiftning och remisser

Post by kaj.p » 04 Oct 2010, 02:03

Hmm Goc var väl inbjudna till mötet, men ingen dök upp. Frågan är om goc gått idvala För det finns ju andra event som de också borde puscha för Typ the 2. Internationale L-WELSE-TAGE i Hannover i 4-6 nov Bland föredragshållarna märks Henricque Anatole (IBAMA) Erland Bertelsen; Janne Ekström, Hans.Georg Evens, Ingo Seidel Raino Stawikowski.
Hållå det är snart o noll info på malforumen,

User avatar
christinag
Posts: 1693
Joined: 04 Feb 2008, 20:50
Real Name: Christina Ghiasvand
Location: Västerås

Re: Upprop kring lagstiftning och remisser

Post by christinag » 04 Oct 2010, 07:13

kaj.p wrote:Hmm Goc var väl inbjudna till mötet, men ingen dök upp. ,
Det var ett inlägg på GOCs forum i form av ett upprop. Jag vet inte hur många medlemmar som var inne och läste detta. En gång i tiden hade GOC flera hundra medlemmar, den situationen har vi inte idag. Varken övertro på föreningen eller att klaga på andra ställen än hos GOC direkt gör någon nytta.
Frågan är om goc gått idvala ,
Svarar i egenskap av ordförande i GOC: Nejdå. VI är som sagt färre nu än för fem år sedan. Vi har återvänt till litet som det var förr, en mindre kostym med fler och mysigare möten. Medlemsantalet stiger så sakteliga igen.
För det finns ju andra event som de också borde puscha för Typ the 2. Internationale L-WELSE-TAGE i Hannover i 4-6 nov Bland föredragshållarna märks Henricque Anatole (IBAMA) Erland Bertelsen; Janne Ekström, Hans.Georg Evens, Ingo Seidel Raino Stawikowski.
Hållå det är snart o noll info på malforumen,
Både Erlend och Janne hör ju till GOC. Om du tycker det är något som malföreningen skall hålla på med, föreslår jag att du tar upp det där och inte på ett diskusforum.

Annars så har du rätt, helt klart evenemang som bör puschas för på malfronten. Men i första hand koncentrerar vi oss på våra egna event - tex GOC höstmöte i Uddevalla den 20 november. Föredragshållare är Ingo Seidel. Finns säkert utrymme att diskutera lagar och såna frågor också under mötet. *slut på off topic*

MvH
Christina G
Jag är inte en komplett idiot, det fattas några delar

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Upprop kring lagstiftning och remisser

Post by kaj.p » 04 Oct 2010, 09:02

Kanon Christinag Äntligen lite ny info. Ärligt så önskar jag att det blir en goc come back skall genast kolla min almenacka när jag kommer hem.

Sedan slår jag gärna ett slag för akvaristiska event oavsett på vilket forum jag befinner mig. Detta malevent fick jag i handen på mässan o jag frågade Kjell F om han hört något om detta NIx. Så för mig är det som om diskusforumet inte skulle puscha för diskuschampionantet. Men men.

Tillbaka till tråden ett resultat av mötet i Vbg är att det idag finns ett subforum för de som deltog på mötet eller anmälde sitt intresse att medverka i detta nätverk.

User avatar
christinag
Posts: 1693
Joined: 04 Feb 2008, 20:50
Real Name: Christina Ghiasvand
Location: Västerås

Re: Upprop kring lagstiftning och remisser

Post by christinag » 05 Oct 2010, 02:16

Kanske hänger litet på vilken info som kommer fram till hemsidan ifråga. Om föreningarna hörde av sig och vore litet framåt när det gäller att puscha på olika ställen, så skulle tex evenemangen inte krocka så lätt heller. GOC-träffen skall vi gå ut med på massiv front de närmaste dagarna.

Själv så tycker jag att det var jättesynd att jag inte hade möjlighet att fysiskt vara med på lagstiftningsmötet. Men ni vet alla att om det är något jag kan göra så gör jag det. Vill gärna bidra om det går på något sätt i den här frågan, även om jag tidvis inte klarar av långresor med mitt diskbråck.

MvH
Christina G
Jag är inte en komplett idiot, det fattas några delar

Post Reply

Return to “Akvarieträffar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests