någon som kan cristal black räkor?

Frågor om fiskar som inte finns med i någon annan kategori.
Post Reply
User avatar
Perlan
Moderator
Moderator
Posts: 1839
Joined: 26 Jul 2012, 15:30
Real Name: Michael Perlborn
Location: ystad

någon som kan cristal black räkor?

Post by Perlan » 25 Dec 2012, 18:18

jag köpte för ett tag sen lite cristal black räkor för att dom ska yngla av sig till diskusmat. men nu har min första kull blivit släppt. vad matar man dom lämpligast med så dom växer till sig lite innan dom blir diskusmat?

stefanr
Posts: 321
Joined: 17 Mar 2011, 08:29
Real Name: Stefan Rämje
Location: Trollhättan

Re: någon som kan cristal black räkor?

Post by stefanr » 25 Dec 2012, 19:02

Maltabletter, granulat, flingor.. de äter det mesta som erbjuds :tumme2:

User avatar
Andreas Keller
NDS Member
NDS Member
Posts: 2881
Joined: 27 Nov 2007, 11:41
Real Name: Andreas Keller
Location: Hörby

Re: någon som kan crystal black räkor?

Post by Andreas Keller » 25 Dec 2012, 20:30

Det mesta funkar som sagts innan. Se gärna till att du har mossor där de kan sitta och plocka.
Spirulinapulver funkar också kanon som yngelfoder till dina crystal räkor.
Ebishop - allt för räkor

www.kellers.nu www.ndss.se
Image
"Good judgment comes from experience, and a lot of that comes from bad judgment." - Will Rogers

User avatar
Perlan
Moderator
Moderator
Posts: 1839
Joined: 26 Jul 2012, 15:30
Real Name: Michael Perlborn
Location: ystad

Re: någon som kan cristal black räkor?

Post by Perlan » 25 Dec 2012, 21:07

Andreas Keller wrote:Det mesta funkar som sagts innan. Se gärna till att du har mossor där de kan sitta och plocka.
Spirulinapulver funkar också kanon som yngelfoder till dina crystal räkor.
hej. som jag förstått det är det du som driver EBI shop?
har du något yngelfoder och även ett vuxen foder att rekomendera. som det är i daxläget matar jag dom bara med fryst artemia:P

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: någon som kan cristal black räkor?

Post by AmirA » 25 Dec 2012, 22:45

Perlan wrote:jag köpte för ett tag sen lite cristal black räkor för att dom ska yngla av sig till diskusmat. men nu har min första kull blivit släppt. vad matar man dom lämpligast med så dom växer till sig lite innan dom blir diskusmat?
Intressant det här med räkor som diskusfoder. Hur stor burk har du räkorna i då?
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

User avatar
Perlan
Moderator
Moderator
Posts: 1839
Joined: 26 Jul 2012, 15:30
Real Name: Michael Perlborn
Location: ystad

Re: någon som kan cristal black räkor?

Post by Perlan » 25 Dec 2012, 23:05

AmirA wrote:
Perlan wrote:jag köpte för ett tag sen lite cristal black räkor för att dom ska yngla av sig till diskusmat. men nu har min första kull blivit släppt. vad matar man dom lämpligast med så dom växer till sig lite innan dom blir diskusmat?
Intressant det här med räkor som diskusfoder. Hur stor burk har du räkorna i då?
jag har dom i frugans gamla aqua el 54 liters. med en fluval u1 pump o dopp värmare.
bor just nu med ca 100-150 st blå ciklids yngel som också blir mat:P (7 dagar sen dom blev frisimmande)

ska du satsa på att odla levande mat så kör på blå ciklider. dom leker hela tiden:P minst en gång i veckan leker mina.

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: någon som kan cristal black räkor?

Post by AmirA » 25 Dec 2012, 23:15

Perlan wrote: jag har dom i frugans gamla aqua el 54 liters. med en fluval u1 pump o dopp värmare.
bor just nu med ca 100-150 st blå ciklids yngel som också blir mat:P (7 dagar sen dom blev frisimmande)

ska du satsa på att odla levande mat så kör på blå ciklider. dom leker hela tiden:P minst en gång i veckan leker mina.
Okej, då kanske man har plats med ett sådant litet kar :tumme2: Är inte blå ciklider lite för snabba för diskusen då?
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

stefanr
Posts: 321
Joined: 17 Mar 2011, 08:29
Real Name: Stefan Rämje
Location: Trollhättan

Re: någon som kan cristal black räkor?

Post by stefanr » 25 Dec 2012, 23:19

AmirA wrote:
Perlan wrote: jag har dom i frugans gamla aqua el 54 liters. med en fluval u1 pump o dopp värmare.
bor just nu med ca 100-150 st blå ciklids yngel som också blir mat:P (7 dagar sen dom blev frisimmande)

ska du satsa på att odla levande mat så kör på blå ciklider. dom leker hela tiden:P minst en gång i veckan leker mina.
Okej, då kanske man har plats med ett sådant litet kar :tumme2: Är inte blå ciklider lite för snabba för diskusen då?
Räkorna är definitivt en utmaning för diskarna... :grin:

User avatar
Perlan
Moderator
Moderator
Posts: 1839
Joined: 26 Jul 2012, 15:30
Real Name: Michael Perlborn
Location: ystad

Re: någon som kan cristal black räkor?

Post by Perlan » 25 Dec 2012, 23:19

AmirA wrote:
Perlan wrote: jag har dom i frugans gamla aqua el 54 liters. med en fluval u1 pump o dopp värmare.
bor just nu med ca 100-150 st blå ciklids yngel som också blir mat:P (7 dagar sen dom blev frisimmande)

ska du satsa på att odla levande mat så kör på blå ciklider. dom leker hela tiden:P minst en gång i veckan leker mina.
Okej, då kanske man har plats med ett sådant litet kar :tumme2: Är inte blå ciklider lite för snabba för diskusen då?
jag har inte provmatat med dom blå än. dom första två kullarna blev uppätna i 200 liters av föräldrarna. så det är tredje kullen i räkakvariet nu. och 4e kullen ligger på kläckning i 200 burken. men med tanke på hur små dom är tror jag aldrig dom hinner simma ifrån dom

User avatar
Perlan
Moderator
Moderator
Posts: 1839
Joined: 26 Jul 2012, 15:30
Real Name: Michael Perlborn
Location: ystad

Re: någon som kan cristal black räkor?

Post by Perlan » 25 Dec 2012, 23:20

stefanr wrote:
AmirA wrote:
Perlan wrote: jag har dom i frugans gamla aqua el 54 liters. med en fluval u1 pump o dopp värmare.
bor just nu med ca 100-150 st blå ciklids yngel som också blir mat:P (7 dagar sen dom blev frisimmande)

ska du satsa på att odla levande mat så kör på blå ciklider. dom leker hela tiden:P minst en gång i veckan leker mina.
Okej, då kanske man har plats med ett sådant litet kar :tumme2: Är inte blå ciklider lite för snabba för diskusen då?
Räkorna är definitivt en utmaning för diskarna... :grin:
dom är snabba som fan. ett helvete o håva. får man dom inte djup i håven hoppar dom ur igen.

Post Reply

Return to “Övriga fiskar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests