Odla Corydoras på bästa sätt?

Frågor om fiskar som inte finns med i någon annan kategori.
User avatar
Tommy
NDS Member
NDS Member
Posts: 3799
Joined: 25 Nov 2007, 06:02
Real Name: Tommy Holmberg
Location: Stockholm

Odla Corydoras på bästa sätt?

Post by Tommy » 22 Dec 2009, 22:08

Jag har ett kar som står tomt och tänkte testa att odla lite corydoras, jag är helt nybörjare på att odla corydoras, jag har endast haft dom som städare i mina diskus kar så har ett 50 tal. Dom flesta som jag har är Sterbai men har även några schwartzi. Jag hörde om en på forumet som satte ner diskborstar i karet så lekte dom på själva borsten, är det bra? Karet som jag ska använda är på 130 liter.

Kan alla corydoras arter para sig med varandra?
Vad ska man ha för temp och vilka vatten förhållanden är bäst vid odling?
Bästa inredningen i ett bart kar utan sand?
Hur stora kullar kan dom få?

Berätta gärna lite om detta ni som har odlat denna fisk och som vet hur man gör.
:guru: :guru: :guru:
Image

User avatar
Tommy
NDS Member
NDS Member
Posts: 3799
Joined: 25 Nov 2007, 06:02
Real Name: Tommy Holmberg
Location: Stockholm

Re: Odla Corydoras på bästa sätt?

Post by Tommy » 26 Dec 2009, 23:06

Jag har nu satt ner 5 st corydoras i karet, 3 st mindre och 2 större, hur kan man se skillnad på hona och hane?

Det finns ingen inredning alls i karet, behövs det något leksubstrat?

Äter dom upp sina ägg och yngel eller tar dom hand om dem?
:guru: :guru: :guru:
Image

User avatar
Matte_g
Posts: 4369
Joined: 24 Nov 2007, 00:34
Real Name: Mattias Gustafsson
Location: Stockholm
Contact:

Re: Odla Corydoras på bästa sätt?

Post by Matte_g » 26 Dec 2009, 23:09

Danne har ju lyckats i sitt diskus kar att få fram yngel iaf!
Jag har åxo fått dom att lägga egg men har ingen aning om varför tyvärr.
Dom vill ju ha fin sand som dom kan böka runt i iaf det vet jag..

Amli är väl ett proffs på pansarmalar annars!!

User avatar
npeter
Posts: 1265
Joined: 28 Nov 2007, 11:35
Real Name: Peter Nilsson