Vad har ni för lysrör?

Bakgrund, grus, rötter, stenar, dykare mm
lottas01
Posts: 148
Joined: 15 Jun 2010, 17:28
Real Name: Lotta Post
Location: Partille, Göteborg

Vad har ni för lysrör?

Post by lottas01 » 07 Sep 2010, 00:09

Jag har snrt kollat igenom hela forumet på alla bilder som finns (ja, läst också såklart :shock: )

Men jag fattar inte vad folk har för rör i sina kar? Nu har jag ganska mycket rötter så lite gulaktigt kommer väl därifrån men vattnet är klart men det ser sunkigt ut - gillar inte det gulaktiga skenet.
- ser tyvärr inte vad det är för rör i nu men jag tycker det är dags att byta oavsett.

I mitt andra 375 kar så är ljsuet mycket bättre, ser inte vad det står där heller för då hade jag gärna tagit samma :dontknow:

Så, någon med "vitt ljus" - vad kör ni med för rör, ni som kör med T8 (om nån)
Någon som vill dela med sig av vad de har för rör som lyfter fram diskusfärgerna mycket finare än mitt pissgula?
mvh Lotta

User avatar
Ouscazz
Posts: 2092
Joined: 12 Mar 2009, 12:44
Real Name: Mats Wesén
Location: Höör

Re: Vad har ni för lysrör?

Post by Ouscazz » 07 Sep 2010, 06:05

Sätt i ett rör med ett värmetal runt 6000K.
///Mats

Jag har väldigt enkel smak, bara det bästa duger.

Fotoalbum
Videokanal
Image

User avatar
KEP
Posts: 176
Joined: 23 May 2009, 19:37
Real Name: Karl-erik Petersson
Location: Nybro

Re: Vad har ni för lysrör?

Post by KEP » 07 Sep 2010, 12:46

Jag gillar ju Aquarelle T8 annars tycker jag Aquastar är rätt ok också men smaken är som baken men passa dej för Sunglo!! vattnet blir lätt urinfärgat :garv: :garv: :garv:

User avatar
tofomi
Posts: 1163
Joined: 17 Jan 2008, 16:12
Real Name: thomas.lindqvist
Location: Sundsvall

Re: Vad har ni för lysrör?

Post by tofomi » 07 Sep 2010, 19:58

Sylvania Gro Lux,bbkar inga växter bara rötter(och fisk) :hello3:
I dont know,,,,,,vete faan alls.
Image

lottas01
Posts: 148
Joined: 15 Jun 2010, 17:28
Real Name: Lotta Post
Location: Partille, Göteborg

Re: Vad har ni för lysrör?

Post by lottas01 » 09 Sep 2010, 22:26

Ouscazz wrote:Sätt i ett rör med ett värmetal runt 6000K.
Topp, minst 5000 har jag läst men jag letar gärna efter 6000 om det blir bättre :2tubsup:

lottas01
Posts: 148
Joined: 15 Jun 2010, 17:28
Real Name: Lotta Post
Location: Partille, Göteborg

Re: Vad har ni för lysrör?

Post by lottas01 » 09 Sep 2010, 22:27

tofomi wrote:Sylvania Gro Lux,bbkar inga växter bara rötter(och fisk) :hello3:
jag har växter :hurra1:

lottas01
Posts: 148
Joined: 15 Jun 2010, 17:28
Real Name: Lotta Post
Location: Partille, Göteborg

Re: Vad har ni för lysrör?

Post by lottas01 » 09 Sep 2010, 22:29

KEP wrote:Jag gillar ju Aquarelle T8 annars tycker jag Aquastar är rätt ok också men smaken är som baken men passa dej för Sunglo!! vattnet blir lätt urinfärgat :garv: :garv: :garv:
Kanske finns nåt aquarelle runt 6000K då? Men då kan jag säga på en gång att inga sunglo kommer in här, tack för att du sa det -för pissfärgat är det redan :stick:
men då har jag lite att gå efter, aquarelle, aquastar samt 6000K - tack så mycket :hello2:

Nicke7
Posts: 98
Joined: 28 Apr 2010, 08:24
Real Name: Niklas Tyrén
Location: Norrköping

Re: Vad har ni för lysrör?

Post by Nicke7 » 10 Sep 2010, 10:36

power-glo och aquarelle är snarlika :tumme2:

User avatar
christinag
Posts: 1693
Joined: 04 Feb 2008, 20:50
Real Name: Christina Ghiasvand
Location: Västerås

Re: Vad har ni för lysrör?

Post by christinag » 13 Sep 2010, 22:49

KEP wrote:Jag gillar ju Aquarelle T8 annars tycker jag Aquastar är rätt ok också men smaken är som baken men passa dej för Sunglo!! vattnet blir lätt urinfärgat :garv: :garv: :garv:
Instämmer. Om du vill ha ett lyft från det intryck du beskrivit att du har nu, bör du akta dig för det röret. Alternativ som inte är gulaktiga är Power-glo (starkt), aqua-glo (inte lika starkt) eller också andra rör av typen Philips 965 (starkt för att vara ett normalrör, litet grönt men neutralt för det används i grafikbranschen och operationssalar).
Nicke7 wrote:power-glo och aquarelle är snarlika :tumme2:
Jo det kan man säga, men power-glo är ju i en klass för sig ändå. Färgerna på växter är ok och färger på både röda och blåa fiskar är väl representerade.

När jag tyckte att det såg för gult ut i en burk tog jag följande udda kombination: Powerglo, ett blått djuphavsrör och ett neutralt växtrör. Jag har även provat blåröret och Philips 965 ihop men det gick litet för mycket åt grönt eftersom jag då hade två philipsör ihop med det blåa (tre rör i karet). Man kan även ta nåt av de rätt nya Dennerlerörmodellerna i stället för powerglo, man får ta dom med högsta kelvintalen.

Undvik allt med "sun" i namnet. "Tropic" är ett bättre ledord.

MvH
Christina G
Jag är inte en komplett idiot, det fattas några delar

lottas01
Posts: 148
Joined: 15 Jun 2010, 17:28
Real Name: Lotta Post
Location: Partille, Göteborg

Re: Vad har ni för lysrör?

Post by lottas01 » 18 Sep 2010, 23:35

Sådär jag. Min son är med bilen i Bollnäs så jag tänkte göra det lätt för mig och beställa rör för att slippa åka buss in til lstan :???:
beställde 2 aquastar (10000 K) från butik på webben (de enda jag hittade som gick att köpa på nätet)
men naturligtvis var de kross när de kom fram. Ytterförpackningen, hård kartongpapp rund - var helt intekt men rören inuti var det bara kross av och 20 cm saknades på dem (mos) Hur i hela friden det nu var möjligt med tanke på att kartongröret var utan en repa - så ini vassen skit. Dessutom plockade jag upp det på fredag kväll så irriterande nog får jag vänta till på måndag med att ringa. Hoppas jag får 2 nya istället :sad:

Post Reply

Return to “Inredning”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests