grenmal (vanlig)

Alla slags malar som Corydoras, L-malar mm
Post Reply
mbitton
Posts: 38
Joined: 25 Oct 2012, 22:47
Real Name: Michael Bitton

grenmal (vanlig)

Post by mbitton » 25 Dec 2012, 00:53

Har nyligen utökat SA karet med 15 st vf dolkfens tetror 2 ytlligare fjärillar o en grenmal (vanlig) måste säga att jag verkligen fastnade för grenmalen. Har haft den i 2 dygn nu, men har inte sett. röken av grenisen sen jag släppte i den. brukar mata med algtabletter varannan dag efter jag släkt ner nattbelysningen. vilket jag gjorde nu ikväll, men det vara bara ancistrusen som var framme. Är det någon annan som har erfarenhet av grenmalar? är dom bara extremt skygga av sig? God Jul! Mvh Micke

aejohansson
Posts: 57
Joined: 20 Sep 2012, 21:42
Real Name: Anders Johansson
Location: Umeå

Re: grenmal (vanlig)

Post by aejohansson » 25 Dec 2012, 02:50

Antar du menar farlowella acus, har aldrig haft den tyvärr men den jag hade var synlig i perioder när den kände för det. Är en aning sugen på jättevarianten av grenmal, skulle vara riktigt läckert.

mbitton
Posts: 38
Joined: 25 Oct 2012, 22:47
Real Name: Michael Bitton

Re: grenmal (vanlig)

Post by mbitton » 25 Dec 2012, 14:15

Hej! Tack för svaret. Jag hade tyvärr dålig koll på vilken sorts mal det var (borde ha tagigt reda på mer fakta innan jag skaffade den) men har troligen lyckats att googla fram lite info om den.. Dom på Arken Zoo sa att den var av Rineloricaria släktet. Den tillhör tydligen den största av sin sort. blir ca 20cm i akvariemiljö.. Imorse lyckades jag se den faktist :smile: Den gömmer sig i roten. Funderar starkt på att skaffa minst en till :2tubsup:

aejohansson
Posts: 57
Joined: 20 Sep 2012, 21:42
Real Name: Anders Johansson
Location: Umeå

Re: grenmal (vanlig)

Post by aejohansson » 25 Dec 2012, 16:42

mbitton wrote:Hej! Tack för svaret. Jag hade tyvärr dålig koll på vilken sorts mal det var (borde ha tagigt reda på mer fakta innan jag skaffade den) men har troligen lyckats att googla fram lite info om den.. Dom på Arken Zoo sa att den var av Rineloricaria släktet. Den tillhör tydligen den största av sin sort. blir ca 20cm i akvariemiljö.. Imorse lyckades jag se den faktist :smile: Den gömmer sig i roten. Funderar starkt på att skaffa minst en till :2tubsup:
Rinelocaria lanceolata är den jag har jag haft :) Jag såg min mest på kvällen och natten

Post Reply

Return to “Malar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests