Corydoras Ägg

Alla slags malar som Corydoras, L-malar mm
User avatar
Tommy
NDS Member
NDS Member
Posts: 3799
Joined: 25 Nov 2007, 06:02
Real Name: Tommy Holmberg
Location: Stockholm

Re: Corydoras Ägg

Post by Tommy » 04 Apr 2010, 23:09

Vad kul att du har lyckats att få lite yngel på dessa, hoppas dom växer snabbt nu så att man kan köpa några av dig snart, hi hi hi. :tumme2:
:guru: :guru: :guru:
Image

User avatar
Poddan
Posts: 8484
Joined: 24 Nov 2007, 00:31
Real Name: Artur Stensson
Location: Tranås

Re: Corydoras Ägg

Post by Poddan » 05 Apr 2010, 06:16

Håller ett öga på dig Tommy :stick:
:-)
[ http://www.ndss.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.l-mal.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.heckel.se" onclick="window.open(this.href);return false; ]

User avatar
Tommy
NDS Member
NDS Member
Posts: 3799
Joined: 25 Nov 2007, 06:02
Real Name: Tommy Holmberg
Location: Stockholm

Re: Corydoras Ägg

Post by Tommy » 13 Apr 2010, 23:58

Hur går det med ynglena?
:guru: :guru: :guru:
Image

User avatar
JKMS
Posts: 226
Joined: 29 Sep 2009, 20:16
Real Name: Johan S
Location: Stockholm

Re: Corydoras Ägg

Post by JKMS » 14 Apr 2010, 12:40

Jag har lyckats att "rädda" ungefär 20 yngel från att bli uppätna och de går nu i ett eget kar sedan en tid tillbaka. En 3-4 st har börjat bli stora, typ 1.5-2 cm. Nu har det dock varit ett uppehåll på ett par veckor på äggläggning, jag vet inte om detta är normalt eller om min matning eller andra värden har försämrats. Precis innan de lade mycket ägg så hade de ju gått tillsammans med mina diskus och haft fri tillgång till både oxhjärta och mal tabletter. I det nya karet har de bara fått sina tabletter. Jag försöker nu ge dem en liten gnutta fryst diskusfoder en gång varje dag för att se om det blir nån förändring. Jag funderar även på att starta upp artemia kläckning till mina yngel.

User avatar
Tommy
NDS Member
NDS Member
Posts: 3799
Joined: 25 Nov 2007, 06:02
Real Name: Tommy Holmberg
Location: Stockholm

Re: Corydoras Ägg

Post by Tommy » 14 Apr 2010, 13:50

JKMS wrote:Jag har lyckats att "rädda" ungefär 20 yngel från att bli uppätna och de går nu i ett eget kar sedan en tid tillbaka. En 3-4 st har börjat bli stora, typ 1.5-2 cm. Nu har det dock varit ett uppehåll på ett par veckor på äggläggning, jag vet inte om detta är normalt eller om min matning eller andra värden har försämrats. Precis innan de lade mycket ägg så hade de ju gått tillsammans med mina diskus och haft fri tillgång till både oxhjärta och mal tabletter. I det nya karet har de bara fått sina tabletter. Jag försöker nu ge dem en liten gnutta fryst diskusfoder en gång varje dag för att se om det blir nån förändring. Jag funderar även på att starta upp artemia kläckning till mina yngel.
Kul att du har lyckats, då får man köpa ett gäng av dig snart då. :hura3: :hura3:

Corydoras älskar tetra bits, jag ger det till mina stora.
:guru: :guru: :guru:
Image

Post Reply

Return to “Malar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests